• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 10:54:53 följande:
    Ja det är så tjatigt att man inte kan koppla bort allt bara.

Börjar jobba i morgon efter att ha varit hemma i 13 månader så jag hoppas på att den omställningen kanske kan få mig att tänka på annat så jag inte testar för tidigt.

Lycka till :)
    Ja då kanske du får något annat att tänka på under dagarna :). Jag har jullov nu med mina barn och börjar på Måndag..nästan så man längtar lite för att dagarna ska gå lite snabbare :)
  • KCEG
    Karin8206 skrev 2017-01-03 11:18:59 följande:
    Ja då kanske du får något annat att tänka på under dagarna :). Jag har jullov nu med mina barn och börjar på Måndag..nästan så man längtar lite för att dagarna ska gå lite snabbare :)
    Jag håller med... längtar till måndag när jullovet är slut på ngt märkligt sätt så att dagarna går fortare. Man får fylla ut dagarna på lovet med besök hos vänner, simhall, lekland, julgransplundring, bjuda på ngn fika eller middag hemma, bio, spelmaraton, skridskoåkning, eller dyl. Man blir ju knäpp av all väntan heeeeeela tiden. väntan på BIM, ÄL, vänta vänta vänta.....
  • Annisens81
    Hallonfrossa skrev 2017-01-02 22:57:33 följande:
    Ja vi hade sex I kväll för säkerhetsskull och jäklar vad det känns, så nog är de på g alltid :)
    Fullt utslag nu vid lunch! Sexa igår och gjorde svinont i vissa lägen! Ska köra ikväll med ;)!!!

Bim vid 17-18 nu då :D!!
  • Hallonfrossa
    Annisens81 skrev 2017-01-03 12:03:19 följande:

Fullt utslag nu vid lunch! Sexa igår och gjorde svinont i vissa lägen! Ska köra ikväll med ;)!!!

Bim vid 17-18 nu då :D!!

Woho!!

Härligt!

Väntar på mina äl test som kommer vid 14 så får vi se om det är missat eller hur det ser ut :)

Heja heja :)
  • Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2017-01-03 11:18:59 följande:

Är du lärare?

Vad mysigt med lov och mys med barnen :)

Snart börjar du jibba och får annat att tänka på :)
  • Sooff
    Sötpöl skrev 2017-01-03 11:09:41 följande:

Jag har en fråga till er som varit gravida tidigare.

Kände ni nånting tidigt i graviditeten?

Jag har BIM 10/1 och känner verkligen ingenting. Inte ett enda symptom förutom lite små stickningar i tjejmagen kanske. Vet att det är väldigt tidigt såklart. :)

Någon fler son tycker att dom här dagarna går sååå sakta? Sambon puschar på att jag ska börja testa redan nu. Han är så nyfiken och verkar tro på att det är något på gång. Men jag vill vänta med att testa till BIM :)

Jag har 2 barn och inte allt haft några tidiga symptom.

Illamåendet kom med båda barnen kring v.8, annars ingenting.
  • lisohl
    Sötpöl skrev 2017-01-03 11:09:41 följande:

Jag har en fråga till er som varit gravida tidigare.

Kände ni nånting tidigt i graviditeten?

Jag har BIM 10/1 och känner verkligen ingenting. Inte ett enda symptom förutom lite små stickningar i tjejmagen kanske. Vet att det är väldigt tidigt såklart. :)

Någon fler son tycker att dom här dagarna går sååå sakta? Sambon puschar på att jag ska börja testa redan nu. Han är så nyfiken och verkar tro på att det är något på gång. Men jag vill vänta med att testa till BIM :)

Jag fick ömma bröst några dagar innan bim. Går och väntar på att få det nu också men det är ju inte säkert man får samma symptom andra gången. :)
  • Hallonfrossa

Just precis nu för 2 min sedan så gjorde det jätte ont i höger äggstock, det kändes som att det drog ihop sig och sedan bubblade det till och sen försvann smärtan.

Kan det ha varit ägget som lossnade tro? :)

• Karin8206
    Hallonfrossa skrev 2017-01-03 12:18:05 följande:
    Är du lärare?

Vad mysigt med lov och mys med barnen :)

Snart börjar du jibba och får annat att tänka på :)
    Jag är förskollärare men tog ut semester för att kunna vara hemma lite längre :). Ja det är jätteskönt att få vara med barnen hela dagarna. Speciellt såna här dagar när vi åker ut i skogen och bara går och har det mysigt :)

Har haft ilningar nere i magen hela dagen nu.. åh vad jag hoppas att det är nåt som växer därinne <3
  • Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2017-01-03 14:49:41 följande:

Jag är förskollärare men tog ut semester för att kunna vara hemma lite längre :). Ja det är jätteskönt att få vara med barnen hela dagarna. Speciellt såna här dagar när vi åker ut i skogen och bara går och har det mysigt :)

Har haft ilningar nere i magen hela dagen nu.. åh vad jag hoppas att det är nåt som växer därinne <3

Åh så härligt det lät :)

Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden BIM Januari 2017