• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-03 08:56:31 följande:
    Ja då finns det ju verkligen hopp än :D Håller tummarna :))

Ja det hoppas jag med men tror inte den gör det. De andra två barnen har jag känt på mig att jag är gravid och köpt test pga det och inte utebliven mens. Nu känns det verkligen ingenting mer än att mensen bubblar i magen typ :(( himla skit :(

Okej, som här då :)
    Så tråkigt! :(

Idag ska vi fördriva tiden med att åka till busfabriken och leka! Blir skönt att komma iväg och göra något :)
  • Sooff
    Sh0an skrev 2017-01-03 08:34:45 följande:

Å nej :( Men det är 6 dagar kvar som vi kan ha lite hopp till :) Dock känns det kört för

min del för har precis alla mensbesvär jag brukar ha och känner mig så integravid man bara kan. vaknade också förkyld idag haha! Så typiskt.

Brukar ni ha sex mest runt äl eller kör ni varannan dag? Vi har kört runt äl mest och sen "legat på latsidan" resten haha. Nästa månad får bli en varannan dag metod.

Vi brukar ha sex varje dag från ett par dagar innan äl till någon dag efter äl.

Resten av månaden har vi sex några ggr per vecka :)
  • HoppasPåEnTill

Hjälp. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. BIM var beräknat i morgon men 1 blödde jag färskt blod. Rejält på morgonen och sen mindre under dagen. Antog att mensen börjat och räknade det som cykeldag 1.

Igår var det samma och nu på morgonen likadant. Rejält med blod på flera papper när jag torkade mig. Ingen mensvärk eller någon annan känsla av att ha mens. Väldigt ömma bröst.

Egentligen ska jag börja med Pergotime idag men jag vet inte hur jag ska göra när det är så här. Har ingen läkare att fråga itan tar dem på egen hand.

Har ni ideer?

• Karin8206

Åh vad man letar symptom nu mellan ÄL och BIM....blir tokig på mig själv. 5 dagar sedan ÄL nu och idag stack det till några gånger nere till vänster i magen. Såklart så tror man direkt att det är ägget som fäster...önskar man kunde koppla bort dessa tankar ett litet tag. 
    Idag beställde jag graviditetstest och ägglossningstest men har bestämt mig för att inte testa innan BIM då jag fick svaga pluss innan förra månadens BIM vilket gjorde mig överlycklig. Tyvärr blev lyckan kortvarig och jag fick förmodligen ett tidigt missfall :(.

Håller tummarna för oss alla <3

• Hallonfrossa
    dreendo skrev 2017-01-03 07:26:57 följande:

Testade idag bim -2. Fick ett plus! Herregud! Jag fattar ingenting. Känner mig inte alls gravid och är rädd för att testet visar fel. Ska det äntligen ha hänt efter ca åtta månaders väntan?!

Men oj! Grattis!!

Gud så roligt <3
  • Hallonfrossa
    Karin8206 skrev 2017-01-03 10:43:47 följande:

Åh vad man letar symptom nu mellan ÄL och BIM....blir tokig på mig själv. 5 dagar sedan ÄL nu och idag stack det till några gånger nere till vänster i magen. Såklart så tror man direkt att det är ägget som fäster...önskar man kunde koppla bort dessa tankar ett litet tag. 

Idag beställde jag graviditetstest och ägglossningstest men har bestämt mig för att inte testa innan BIM då jag fick svaga pluss innan förra månadens BIM vilket gjorde mig överlycklig. Tyvärr blev lyckan kortvarig och jag fick förmodligen ett tidigt missfall :(.

Håller tummarna för oss alla <3

Ja det är så tjatigt att man inte kan koppla bort allt bara.

Börjar jobba i morgon efter att ha varit hemma i 13 månader så jag hoppas på att den omställningen kanske kan få mig att tänka på annat så jag inte testar för tidigt.

Lycka till :)
  • Hallonfrossa
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 23:30:11 följande:

Oj vilken skillnad det var mellan testen :)

Ska inte ge upp, får köpa fler test och se om äl behagar komma senare

Ja otrolig skillnad mellan test och test, men ändå ska rfsu mäta från 20 och tl från 25 så antar att det är något annat hormon i kroppen som gör att tl visar tydligare streck än rfsu.

Men nu börjar ju även de öka så kanske är på g nu då, dock visar min monitor ej på äl men den ska man ta med morgonurin av någon anledning när LH hormonet är som mest aktivt i kroppen mellan 10 och 20.00.

Knasigt det där.
  • Sötpöl

Jag har en fråga till er som varit gravida tidigare.

Kände ni nånting tidigt i graviditeten?

Jag har BIM 10/1 och känner verkligen ingenting. Inte ett enda symptom förutom lite små stickningar i tjejmagen kanske. Vet att det är väldigt tidigt såklart. :)

Någon fler son tycker att dom här dagarna går sååå sakta? Sambon puschar på att jag ska börja testa redan nu. Han är så nyfiken och verkar tro på att det är något på gång. Men jag vill vänta med att testa till BIM :)

• Mysan93

Jag & sambon jobbar på vårt första barn, ska ha ägglossning imorgon 4/1 men tror den redan är på besök då jag haft en lite som "mensvärk" smärta sen igår.

Håller tummar och tär för oss ????

• Karin8206
    Sötpöl skrev 2017-01-03 11:09:41 följande:

Jag har en fråga till er som varit gravida tidigare.

Kände ni nånting tidigt i graviditeten?

Jag har BIM 10/1 och känner verkligen ingenting. Inte ett enda symptom förutom lite små stickningar i tjejmagen kanske. Vet att det är väldigt tidigt såklart. :)

Någon fler son tycker att dom här dagarna går sååå sakta? Sambon puschar på att jag ska börja testa redan nu. Han är så nyfiken och verkar tro på att det är något på gång. Men jag vill vänta med att testa till BIM :)

Vid min senaste graviditet kände jag ingenting innan BIM så man behöver inte alltid få några symptom innan :).
    Ja dagarna går onekligen oerhört sakta just nu..har BIM 12/1...
    Åker ut i skogen med barn och hund nu så kanske den här dagen går lite snabbare :D
Svar på tråden BIM Januari 2017