• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 20:55:23 följande:
    Jag också :( Innan hade jag fruuuuktansvärd mensvärk, kändes precis som den ska komma när som helst :( och gör det lite fortfarande. Förra månaden kom mensen 2 dagar för tidigt så kanske är på G nu suuuck. Skönt att ni haft kalas ja :) Tankarna är mer på annat håll då :)
    Mensvärk kan ju vara tecken på graviditet! :) hoppas inte mensen kommer :( jag har inga symtom alls. Är däremot jätteförkyld :/ kan knappt andas, haha!!
  • Sh0an

[quote=77270624][quote-nick]tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 20:58:09 följande:[/quote-nick]

Mensvärk kan ju vara tecken på graviditet! :) hoppas inte mensen kommer :( jag har inga symtom alls. Är däremot jätteförkyld :/ kan knappt andas, haha!!

[/

Fast det känns verkligen som den ska komma när som helst mensen :( va sjukt besviken jag kommer bli denna omgång då. Isf kör jag med bidrottningstabletterna nästa omgång och prövar :)

Oj va jobbigt :/ drick mycket vatten :) och krya på :)

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 21:03:13 följande:

[quote=77270624][quote-nick]tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 20:58:09 följande:[/quote-nick]

[/

Fast det känns verkligen som den ska komma när som helst mensen :( va sjukt besviken jag kommer bli denna omgång då. Isf kör jag med bidrottningstabletterna nästa omgång och prövar :)

Oj va jobbigt :/ drick mycket vatten :) och krya på :)

Håller tummar och tår för att mensen inte är på väg! :(

Ja, jag ska försöka! Tack :)

Tänker ta ett cb imorgon bitti. HOPPAS!!!
  • Khaleesi85
    Hallonfrossa skrev 2017-01-02 20:54:15 följande:

Aha du tänker så! Tror egentligen inte att det gör någon skillnad, men jag brukar hålla muggen så det inte rinner annat än urin i muggen :)

Ja mina test verkar än så länge bli tydligare, dagens var skarpare än gårdagens, men jag hoppas på en tydligare stegring i dagarna, har oxå bara ett test kvar men får en ny laddning i morgon :)

Får också beställa fler :) kommer ju dan efter. Vet ju inte hur cykeln är heller om den är regelbunden nu eller inte, lär visa sig.

Känns som en evighet till Bim.
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 21:12:34 följande:

Håller tummar och tår för att mensen inte är på väg! :(

Ja, jag ska försöka! Tack :)

Tänker ta ett cb imorgon bitti. HOPPAS!!!

Tack, det kan behövas :(

Va förkyld och krasslig är ingen höjdare. Hoppas på att det är en bebisbacill du har :D

Å hör av dig om du det går i morgon bitti, håller tummarna stenhårt för dig :D
  • Hallonfrossa
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 20:03:55 följande:

Så här blev mina ältest, testat runt kl 12 & 17, 4 dagar på raken, började få liten stegring, sen sjönk det igen, så antingen missat det eller så uteblev äl.

Hade dock massa äl-känningar i förrgår.

Äter ju rosenrot som man bara ska ta fram till äl, så frågan är om man ska utgå ifrån att äl varit och sluta äta dom.

Kan vara så att kroppen försökte ägglossa men inte lyckades, då kan den göra ett nytt försök senare igen, annars kanske du missat om du har kort period med lh stegring.

Så som dina starka test ser ut där ser mina ut typ hela cykeln, knasigt att det kan vara så olika!
  • cclaras
    Nyponros399 skrev 2017-01-02 20:41:12 följande:

Jag har också 10/1!!:)

När har du tidigast tänkt testa?:)

Åh spännande!

Jag har precis beställt hem 2 CB Early och tänkte testa en gång tidigast 5/1 eller 6/1. Och är det neg. då så väntar jag till BIM +2 om ingen mens dykt upp!

Dudå? :)
  • Khaleesi85
    Hallonfrossa skrev 2017-01-02 21:24:54 följande:

Kan vara så att kroppen försökte ägglossa men inte lyckades, då kan den göra ett nytt försök senare igen, annars kanske du missat om du har kort period med lh stegring.

Så som dina starka test ser ut där ser mina ut typ hela cykeln, knasigt att det kan vara så olika!

Ja så tror jag det blev förra månaden.

Födde ju våran dotter i v.20 den 5/10, sen fick jag mensen den 5/11, sen hade jag jätteskumma mellanblödningar runt bim.

Fick till slut mensen igen den 20/12, så kan mycket väl vara så att ägglossningen inte kommit igång ordentligt.

Äter rosenrot och bidrottninggele, eftersom jag läst det ska kunna hjälpa till få cykeln regelbunden.

Men eftersom det inte blev nån stegring på äl-testen nu heller, så lär väl cykeln bli långdragen igen :/

Jag får alltid blankt eller jättesvaga streck. Men får fortsätta testa, kan ju va så äl kommer senare.
  • jhk88

Hej!

Jag och min sambo har beslutat oss för att skaffa en liten trea... Nu i januari blir första försöket för oss. Mina två pojkar är 4 & 6 år. Känns läskigt och spännande att bli gravida igen. De två första är inte ett dugg planerade så det blir helt nytt det här på ett sätt :P

• Annisens81
    Hallonfrossa skrev 2017-01-02 20:55:57 följande:
    Då har vi äl och bim beräknat under samma dagar :)

Vi har lite samma "symtom" oxå haha fast jag äter rosenrot i ställer för borago :)
    Åh vad spännande :D!!!

Har även lite ont i livmoderstappen märkte jag ikväll, har alltid lite ont runt äl. Så nu är de på g :)!!!
Svar på tråden BIM Januari 2017