• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-04 07:32:48 följande:
    Fick bevis igen på neg :(
    Fy så tråkigt! :( nästa gång är eran tur! <3 kan ju fortfarande vara förtidigt att testa också! Använder du ägglossningstest kring äl?
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-04 07:54:19 följande:

Fy så tråkigt! :( nästa gång är eran tur! <3 kan ju fortfarande vara förtidigt att testa också! Använder du ägglossningstest kring äl?

Ja det gör jag, Cb digitala ägglossningtest :) började med det denna månaden.
  • cclaras

Någon som fått negativt utslag på ÄL-test men ändå positivt på grav. test? Kunde inte bärga mig och tog ett ÄL-test på morgonen. Var ett rosa streck men inte ens i närheten av kontrollstrecket, vara BIM -6 idag men ja, någon som varit med om detta?

• Kåtisroinen

ÄL+5 idag. Det drar lite svagt till och från, främst i höger sida. Och både igår och idag är jag lite halvkass i magen utan att riktigt ha en bra orsak, har alltså inte ätit något speciellt eller så. Går runt o småfiser hela tiden haha :P och nr 2 minst två gånger per dag, vilket max sker en gång normalt sett. Man hoppas ju, men så otroligt tidigt än så länge. Kanske blir att jag testar mig på måndag morgon, BIM-3. Men ska försöka hålla mig så länge som möjligt!

• Sooff

Idag är den 3e dagen då jag får tok-positivt utslag på äl-testet, vet som inte hur jag ska tänka kring när jag har äl och när BIM borde bli??

Blir det inget + den här månaden köper jag digitala test istället!

• Sötpöl
    FyrAAAA skrev 2017-01-04 05:54:33 följande:

Åh vad spännande! Tror säkert att det var ägget som fäste! Vet inte hur många dagar efter det man kan se graviditeten på ett test men när jag blev gravid med mina två första barn testade jag positivt med dottern på dag 12 efter ägglossning och med sonen först negativt på dag 11 efter ägglossning men positivt på dag 13 efter ägglossning så kanske behövs någon dag till!

Jag hoppades på det! Men imorse så testade jag negativt. Så hoppen försvann där och då. Vet att det kan vara för tidigt för att testa, det är trots allt 6 dagar kvar till BIM. Hoppas på utebliven mens så testar jag igen då nångång :)
  • kicken

Hej!

Hoppar in här!

Är en 27årig enbarnsmamma till en 3åring. Vi försöker få till ett syskon, men vi försöker hålla det till att händer det så händet det ???? vi kör inte med älstickor utan försöket pricka äl enligt äl kalender. Jag har 30dagars cykel och beräknad bim 10/1

Förra förra månaden testade jag mig säkert 6 gånger innan mensen tillslut kom typ 6 dagar sent. Förra månaden tyckte jag att jag fick ett spökstreck på bim-2 men så kom mensen. Den här månaden försöker jag låta bli testerna och invänta bim. Men det är så svårt hörrni. Jag har följt tråden ett tag men inte skrivit förns nu.

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-04 08:40:13 följande:
    Ja det gör jag, Cb digitala ägglossningtest :) började med det denna månaden.
    Men det är bra! :) jag körde med billiga stickor denna månad!
  • Prinsessan
    polly82 skrev 2017-01-03 15:23:55 följande:

Var så hoppfull denna månaden pga olika symptom och att mensen blev sen, men på BIM +2 kom den med besked kan jag säga. Fan.

Bara att ta nya tag, ÄL runt 14/1, BIM ca 28/1.

Nån mer i slutet av jan?

Samma!

ÄL 14/1 och BIM 27/1, följas åt?
  • Prinsessan
    SBernin skrev 2017-01-03 22:12:31 följande:

Äl 15/1 och BIM 29/1

Så bara en dag emellan oss ;) spännnade att följa!!

Detta blir vårt andra riktiga försök med första barnet :)

ÄL 14/1 BIM 27/1, andra försöket med mitt första barn. :)
Svar på tråden BIM Januari 2017