• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Khaleesi85
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 19:40:01 följande:

Som jag skrev till en annan, så rinner ju sperman ut lite då och då efter sex, och nu hade det runnit i muggen, då jag ännu inte varit på toa efter sexet, utan låg kvar.

Men var blankt förut med, så antingen har jag missat stegringen eller så blev det ingen äl nu heller :/

Har bara 1 test kvar nu så får väl se om det är blankt imorgon med, har du fått nån stegring ännu?

Missa du redan skrivit det visade starkare idag :)
  • cclaras
    Nyponros399 skrev 2017-01-02 17:04:20 följande:

Ibland tror jag att jag känner efter extremt mycket dock, bara för att jag så gärna vill! Jag har redan två sen innan men det blir min sambos första egna barn och det är hans högsta dröm här i livet:) vi får hålla varandra uppdaterade! När var det du hade bim?

Blir lätt så! Jag går väl också och känner efter en hel del; men vågar ändå inte tro på att det är en graviditet symptomen beror på ännu! ;)

Jag har BIM 10/1, när har du? :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 19:28:10 följande:

Ja det fick vi verkligen :) var så mysigt!

Skulle ha ett planerat snitt för tvilling 1 låg i säte och tvilling 2 på tvären! Men hann aldrig få en tid innan värkarna startade, och när dom inte gick att stoppa längre så blev det ett akutsnitt :) så vart under lugna former ändå!

Ja man glömmer jättefort hur små dom var! Min minsta vägde dock 4,3 kg så hon var allt annat än liten ;)

Skönt att det gick så lugnt till och så bra till slut ändå :)

Oj ja det va lite skillnad ;) min första vägde 3350 :)
  • fruthomsen

Hej!

Har inte vart inne på forumet på någon vecka nu tror jag och det har vart skönt med en paus. Pga planer osv för nyår, har gjort att jag kunde koppla bort graviditet tankarna lite. Det var behövligt :)

Nästa helg så har jag äl, ska beställa äl stickor har jag tänkt så den inte missas.

Är det någon mer som har äl till helgen?

• Khaleesi85

Så här blev mina ältest, testat runt kl 12 & 17, 4 dagar på raken, började få liten stegring, sen sjönk det igen, så antingen missat det eller så uteblev äl.

Hade dock massa äl-känningar i förrgår.

Äter ju rosenrot som man bara ska ta fram till äl, så frågan är om man ska utgå ifrån att äl varit och sluta äta dom.
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 19:57:34 följande:
    Skönt att det gick så lugnt till och så bra till slut ändå :)

Oj ja det va lite skillnad ;) min första vägde 3350 :)
    Ja verkligen :)

3,3 kg känns lagom! :)

Gud vad jag längtar tills jag är gravid igen! Det är typ det enda jag tänker på just nu :( känns jättejobbigt om jag får mens och måste gå igenom denna väntan igen! Är så glad att vi haft kalas idag så jag har kunnat tänka på lite annat!
  • Nyponros399
    cclaras skrev 2017-01-02 19:47:14 följande:

Blir lätt så! Jag går väl också och känner efter en hel del; men vågar ändå inte tro på att det är en graviditet symptomen beror på ännu! ;)

Jag har BIM 10/1, när har du? :)

Jag har också 10/1!!:)

När har du tidigast tänkt testa?:)
  • Hallonfrossa
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 19:40:01 följande:

Som jag skrev till en annan, så rinner ju sperman ut lite då och då efter sex, och nu hade det runnit i muggen, då jag ännu inte varit på toa efter sexet, utan låg kvar.

Men var blankt förut med, så antingen har jag missat stegringen eller så blev det ingen äl nu heller :/

Har bara 1 test kvar nu så får väl se om det är blankt imorgon med, har du fått nån stegring ännu?

Aha du tänker så! Tror egentligen inte att det gör någon skillnad, men jag brukar hålla muggen så det inte rinner annat än urin i muggen :)

Ja mina test verkar än så länge bli tydligare, dagens var skarpare än gårdagens, men jag hoppas på en tydligare stegring i dagarna, har oxå bara ett test kvar men får en ny laddning i morgon :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 20:38:56 följande:

Ja verkligen :)

3,3 kg känns lagom! :)

Gud vad jag längtar tills jag är gravid igen! Det är typ det enda jag tänker på just nu :( känns jättejobbigt om jag får mens och måste gå igenom denna väntan igen! Är så glad att vi haft kalas idag så jag har kunnat tänka på lite annat!

Jag också :( Innan hade jag fruuuuktansvärd mensvärk, kändes precis som den ska komma när som helst :( och gör det lite fortfarande. Förra månaden kom mensen 2 dagar för tidigt så kanske är på G nu suuuck. Skönt att ni haft kalas ja :) Tankarna är mer på annat håll då :)
  • Hallonfrossa
    Annisens81 skrev 2017-01-02 18:39:23 följande:

Hej! Hoppar på här också om det är ok!

Inne på 5:e barnet nu, äl mellan 3 eller 6/1, bim 20/1.

Kör med äl-stickor och vi kör sex varannan dag typ :)!

Börjar få lite äl-flytningar och mer "pigg i bäret" ;)! Äter borago fram till äl :)

Då har vi äl och bim beräknat under samma dagar :)

Vi har lite samma "symtom" oxå haha fast jag äter rosenrot i ställer för borago :)
Svar på tråden BIM Januari 2017