• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • 22ochgravidlängtan

Hej! hoppar in i denna tråden jag också. Slutade med p-piller för ett halvår sen och har haft ganska regelbuden cykel, förutom när mensen en månad inte kom alls. Hoppades då såklart att vi var gravida, men endast negativa test, och en månad senare kom den som vanligt. Detta har hänt två gånger under 6 månader. Någon annan som varit med om samma oregelbundenhet? 
     Igår var min beräknade ägglossning, bara väntar på att få ta ett test.. 

Kul att följa andra som är i samma planer! 

• Längtar efter Dig
    Sötpöl skrev 2017-01-02 13:42:34 följande:

Hej på er!

Följer gärna den här tråden!

Jag och min sambo är på vårat första försök till att skaffa barn. Jag är 26 år och han är 35.

BIM är 10/1. 

Vi är båda väldigt pirriga angående allt. Det är såå svårt att inte låta tankarna ta över för mycket. Det enda man tänker på är bebisar 24/7 Skrattande

Jag har inga symptom på graviditet alls. Vet inte om man brukar ha det såhär tidigt heller? Känns som att man kan börja inbilla en massa symptom som inte finns också.

Har iaf beställt ägglossningsstickor och graviditetstest från testlagret nu :) 

Hej!
    Vad kul! Vi är också på vårt första försök. Jag slutade med ppiller i nov och så trodde jag att jag hade ÄL i dec men det blev inget då, så nu efter detta mensen så blir det vårt första riktiga försök. Jag har ett barn sedan tidigare men han var oplanerad så detta blir första gången jag planerar barn så det skall bli spännande :) Jag har ÄL 14/1 och BIM 28/1. Jag är också helt ny på ÄL-stickor så det hade varit kul att följas åt :)
    ★ William -12 ★
  • justsweet

Hej på er. Då min mens är oregelbunden och jag har en lång cykel så är min nästa mens beräknad i början av februari. Så jag har startat en tråd för oss med BIM i februari.

Jag hänger med här i januari ifall att ÄL å mens kommer tidigare.

Allt blev senare lagt under min förra cykel då ÄL kom 5 dagar senare än beräknat. Hoppas det är åter som vanligt i januari å hoppas på plus i februari istället.

Februari tråden hittar ni här: www.familjeliv.se/forum/thread/77268380-bim-februari-2017

• Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-02 13:04:00 följande:

Hoppas! :D

Det var riktigt häftigt! :) tungt och jobbigt också såklart! Mycket kontroller. Från vecka 24 gjorde jag ultraljud varannan vecka ungefär. Hade påverkad tapp redan från vecka 20. Så det var intensivt men att känna två bebisar sparka och snurra runt var helt underbart! :D sen föddes dom med akutsnitt i vecka 35+4 :) vägde 2,8 kg och 2,3 kg! Vi vad på neo i två veckor!

Å så spännande :D Då fick du se bebisarna väldigt mycket då :) <3 Wow, kan knappt tänka mig hur det skulle kännas med tvååå :))

Varför blev det akutsnitt? Va skönt att allt verkar ha gått bra sen :) Å så små <3 min minsta vägde 2,6 och va 46 cm lång, man glömmer så fort hur små och pluttiga dom va :/ skönt och komma hem därifrån förstår jag :))
  • Nyponros399
    cclaras skrev 2017-01-02 11:25:26 följande:

Jag tvivlar ju då jag absolut inte har ömmande bröst mer än extrema stickningar i bröstvårtorna emellanåt. Jag vill så gärna testa men jag ska försöka hålla mig till bim just för att ge kroppen en ärlig chans att producera fram lite hCG! Men känner igen mig i dig, jag testar också som en galning om jag har test hemma! ;)

Hör gärna av dig om hur det går för dig! :D

Ibland tror jag att jag känner efter extremt mycket dock, bara för att jag så gärna vill! Jag har redan två sen innan men det blir min sambos första egna barn och det är hans högsta dröm här i livet:) vi får hålla varandra uppdaterade! När var det du hade bim?
  • 24årigtjejredoattblimamma

Igår hade jag kramper i underlivet samt lite öm i ena äggstocken .

Idag fick jag mens 2 dagar för tidigt. Jag har väldigt regelbunden mens innan så vad tror ni är det tidigt missfall eller bara mensen ?

Tillägger att jag har haft ont i ländryggen igår och extrem värk idag men kan ju såklart vara mensvärk också.

• Annisens81

Hej! Hoppar på här också om det är ok!

Inne på 5:e barnet nu, äl mellan 3 eller 6/1, bim 20/1.
    Kör med äl-stickor och vi kör sex varannan dag typ :)!

Börjar få lite äl-flytningar och mer "pigg i bäret" ;)! Äter borago fram till äl :)

• Hallonfrossa
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 14:29:49 följande:

Idag var ältestet helt blankt :/ men funderar på om det var för vi hade haft sex innan och hade inte varit på toa ännu, så var säkert utspätt. Får prova sen igen nu när man kissat några gånger.

Men tanken slog mig om det är därför ältesten aldrig nått full stegring för att vi har sex varje dag, ibland 2 ggr om dan. Snacka om att man hinner fundera och tankarna går på högvarv :-P

På vilket vis menar du att det skulle vara utspätt för att ni har sex? :)

Mitt var aningen skarpare i dag, hoppas på en tydligare ökning snart, enligt NC så har jag ägglossning på fredag :)
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-02 16:59:16 följande:
    Å så spännande :D Då fick du se bebisarna väldigt mycket då :) <3 Wow, kan knappt tänka mig hur det skulle kännas med tvååå :))

Varför blev det akutsnitt? Va skönt att allt verkar ha gått bra sen :) Å så små <3 min minsta vägde 2,6 och va 46 cm lång, man glömmer så fort hur små och pluttiga dom va :/ skönt och komma hem därifrån förstår jag :))
    Ja det fick vi verkligen :) var så mysigt!

Skulle ha ett planerat snitt för tvilling 1 låg i säte och tvilling 2 på tvären! Men hann aldrig få en tid innan värkarna startade, och när dom inte gick att stoppa längre så blev det ett akutsnitt :) så vart under lugna former ändå!

Ja man glömmer jättefort hur små dom var! Min minsta vägde dock 4,3 kg så hon var allt annat än liten ;)
  • Khaleesi85
    Hallonfrossa skrev 2017-01-02 19:02:01 följande:

På vilket vis menar du att det skulle vara utspätt för att ni har sex? :)

Mitt var aningen skarpare i dag, hoppas på en tydligare ökning snart, enligt NC så har jag ägglossning på fredag :)

Som jag skrev till en annan, så rinner ju sperman ut lite då och då efter sex, och nu hade det runnit i muggen, då jag ännu inte varit på toa efter sexet, utan låg kvar.

Men var blankt förut med, så antingen har jag missat stegringen eller så blev det ingen äl nu heller :/

Har bara 1 test kvar nu så får väl se om det är blankt imorgon med, har du fått nån stegring ännu?
Svar på tråden BIM Januari 2017