• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Annisens81
    Khaleesi85 skrev 2017-01-02 21:52:04 följande:
    Ja så tror jag det blev förra månaden.

Födde ju våran dotter i v.20 den 5/10, sen fick jag mensen den 5/11, sen hade jag jätteskumma mellanblödningar runt bim.

Fick till slut mensen igen den 20/12, så kan mycket väl vara så att ägglossningen inte kommit igång ordentligt.

Äter rosenrot och bidrottninggele, eftersom jag läst det ska kunna hjälpa till få cykeln regelbunden.

Men eftersom det inte blev nån stegring på äl-testen nu heller, så lär väl cykeln bli långdragen igen :/

Jag får alltid blankt eller jättesvaga streck. Men får fortsätta testa, kan ju va så äl kommer senare.
    Vissa kan ha svårt att hitta "sin" tid på dygnet att testa på. För några år sedan testade jag alltid på morgonen, visade aldrig något. Inte heller vid lunch, men vid 16-17 då visar det.
    Kan vara så för dig kanske?

Har alltid kort stegring och den är svår att hitta.
    Denna gången vet jag inte ännu :) provar 16 iallafall :).
  • Sötpöl
    Längtar efter Dig skrev 2017-01-02 16:18:33 följande:

Hej!

Vad kul! Vi är också på vårt första försök. Jag slutade med ppiller i nov och så trodde jag att jag hade ÄL i dec men det blev inget då, så nu efter detta mensen så blir det vårt första riktiga försök. Jag har ett barn sedan tidigare men han var oplanerad så detta blir första gången jag planerar barn så det skall bli spännande :) Jag har ÄL 14/1 och BIM 28/1. Jag är också helt ny på ÄL-stickor så det hade varit kul att följas åt :)

Spännande! :) Hur gamla är du och din partner?

Åh jag håller tummarna för er den 14de :D

Ska du börja med Äl-stickor nu?

Man blir ju så fruktansvärt otålig när man väl bestämt sig för att försöka. Har alla möjliga konstiga tankar. Tänk om man inte kan få barn? Har aldrig varit gravid så vet inte förrän det sker egentligen :)
  • lisohl
    fruthomsen skrev 2017-01-02 20:03:38 följande:

Hej!

Har inte vart inne på forumet på någon vecka nu tror jag och det har vart skönt med en paus. Pga planer osv för nyår, har gjort att jag kunde koppla bort graviditet tankarna lite. Det var behövligt :)

Nästa helg så har jag äl, ska beställa äl stickor har jag tänkt så den inte missas.

Är det någon mer som har äl till helgen?

Jag har också äl till helgen. Trodde det var på gång för någon dag sen men tydligen inte. Lika bra att den kommer till helgen då cykeln blir mer regelbunden.
  • FyrAAAA

Hej! Hoppar med här! Har bim 13/1! Efter några månaders paus kör vi igen! Är 34 år och har två barn på 9 och 7 och hoppas nu på ett syskon "tätt" till vår 1-åring! Fick utslag på cb digitalt äl test 29/12 så nu är det endast att vänta o se!

• Khaleesi85
    Annisens81 skrev 2017-01-02 22:04:59 följande:

Vissa kan ha svårt att hitta "sin" tid på dygnet att testa på. För några år sedan testade jag alltid på morgonen, visade aldrig något. Inte heller vid lunch, men vid 16-17 då visar det.

Kan vara så för dig kanske?

Har alltid kort stegring och den är svår att hitta.

Denna gången vet jag inte ännu :) provar 16 iallafall :).

Jag hoppas på att det är så :) hade ju rejäla älkänningar, men kan ju va kroppen som spelar en ett spratt som vanligt, det lär ju tiden utvisa, bara invänta Bim så man kan börja testa.
  • Prinsessan
    Längtar efter Dig skrev 2017-01-02 09:11:44 följande:

Hej! Hoppar in i denna tråden nu med lite mer kraft.. "Äntligen" kom mensen den 31/12 efter piller-avslut den 28/11. Så nu inväntar vi ÄL den 14/1 ungefär i vårat andra försök (fick ÄL i dec men då blev det inget). Fler som har ÄL runt den dagen?

Vi ska försöka med vårt andra barn (ej gemensamma), och den graviditeten var oplanerad så jag har ingen koll på vilka symtom jag hade så jag känner mig nästan ny på detta, har ingen erfarenhet av ÄL-stickor heller som jag tänkte prova:)

OM mensen kommer igång nu, vilket den inte gjort (BIM idag, 2/1) då har jag ny ÄL 14/1, som du! <3

Isf blir det försök nummer 2, för oss, med mitt första barn. :)
  • Hallonfrossa

Födde ju våran dotter i v.20 den 5/10, sen fick jag mensen den 5/11, sen hade jag jätteskumma mellanblödningar runt bim.

Fick till slut mensen igen den 20/12, så kan mycket väl vara så att ägglossningen inte kommit igång ordentligt.

Äter rosenrot och bidrottninggele, eftersom jag läst det ska kunna hjälpa till få cykeln regelbunden.

Men eftersom det inte blev nån stegring på äl-testen nu heller, så lär väl cykeln bli långdragen igen :/

Jag får alltid blankt eller jättesvaga streck. Men får fortsätta testa, kan ju va så äl kommer senare.

Ja det kan ju ta lite tid att komma igång så efter en fl.

Men ge inte upp den kan komma senare, med förra barnet kom min äl på cd 28 helt plötsligt från att ha haft en fullt regelbunden cykel, så den kan komma igång senare :)

Såhär ser mina äl tester ut från tl

Och här är min lilla ökning med rfsu test

• Hallonfrossa

Dumma uppladdningar här, testar igen så kanske det syns....

Nedersta är dagens

• Hallonfrossa
    Annisens81 skrev 2017-01-02 21:58:25 följande:

Åh vad spännande :D!!!

Har även lite ont i livmoderstappen märkte jag ikväll, har alltid lite ont runt äl. Så nu är de på g :)!!!

Ja vi hade sex I kväll för säkerhetsskull och jäklar vad det känns, så nog är de på g alltid :)
  • fruthomsen

Suck...såg nu att jag skrev fel tidigare. Det är inte nu till helgen jag har äl, det är nästa helg igen som jag har det :)

Svar på tråden BIM Januari 2017