• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • fruthomsen
    ewm skrev 2017-01-04 21:02:51 följande:

Min vart också helt knas!! Jag har alltid haft regelbunden mens, alltså på dagen. 25e varje månad. Plockade ut spiralen 27 september. Mensen kom 17 oktober, 12 november och 12 december så nu (förhoppningsvis) är den på banan igen.

Okej. Blir lite tokig på den molande värken bara. Men men, bara att stå ut :)
  • FyrAAAA
    Kåtisroinen skrev 2017-01-04 23:06:43 följande:
    Åh vad kul med någon som har samma dagar! :D

Kanske jag också skulle försöka hålla mig till på tisdag, om jag kan haha :P jag har dubbelt boende pga studier just nu, och alla mina tester ligger i lägenheten som jag kommer tillbaka till på söndag kväll. Och jag har inlämning på tisdag morgon så jag behöver egentligen vara fullt fokuserad på måndag. Och oavsett vad testet säger så säger så kommer jag bli distraherad haha :P så om du kan hålla dig så kan jag :D pakt? ;)
    Hihi ja det tycker jag! Jag är egentligen inte duktig alls på att hålla mig utan brukar alltid bryta mot vad jag planerat men vi åker utomlands på lördag så jag tänkte bara ta med de två testerna jag har och vill inte springa där och köpa nya så jag skulle också verkligen behöva hålla mig! Jag har aldrig fått utslag tidigt tidigare graviditeter utan borde hålla mig tills det är realistiskt för mig att testet visar något, och det tror jag är tidigast tisdag! Vi klarar det!!!
  • Naimis

Hej!

Hakar på här.

Jag har två barn sedan tidigare en -10 och en -12, och nu har vi börjat på trean.

Jag tog ut min hormonspiral 24 nov, har haft en liten blödning och en normal mens sen dess strax innan jul.

Vet inte riktigt hur långa cyklar jag har, men det har alltid varit 28 dagars tidigare så jag räknar på de.

Enligt min kalender är jag på äl+5, enligt hur min livmodertapp betett sig (sedan i fredags) äl+3.

Tidigare barn har tagit några månader innan det faktiskt blivit något.

Däremot har jag varit väldigt, spänd i magen, gasig och toalettbesäken har blivit betydligt fler sedan några dagar.

Nu på morgonen vaknade jag upp lätt illamående.

Känns för tidigt för att redan känna något. Och jag försöker intala mig att jag bara inbillar mig eller att det finns naturliga anledningar.

BIM 14 jan enligt kalender ????

• Naimis
    Naimis skrev 2017-01-05 07:22:25 följande:

Hej!

Hakar på här.

Jag har två barn sedan tidigare en -10 och en -12, och nu har vi börjat på trean.

Jag tog ut min hormonspiral 24 nov, har haft en liten blödning och en normal mens sen dess strax innan jul.

Vet inte riktigt hur långa cyklar jag har, men det har alltid varit 28 dagars tidigare så jag räknar på de.

Enligt min kalender är jag på äl+5, enligt hur min livmodertapp betett sig (sedan i fredags) äl+3.

Tidigare barn har tagit några månader innan det faktiskt blivit något.

Däremot har jag varit väldigt, spänd i magen, gasig och toalettbesäken har blivit betydligt fler sedan några dagar.

Nu på morgonen vaknade jag upp lätt illamående.

Känns för tidigt för att redan känna något. Och jag försöker intala mig att jag bara inbillar mig eller att det finns naturliga anledningar.

BIM 14 jan enligt kalender ????

Skulle vara en smiley och inte "????" :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-04 22:28:38 följande:

Ja precis! :) när blir nästa BIM för dig om det inte tagit sig nu? Min blir i början på februari typ. Känns som en evighet!

Vad jobbar du med? :)

Den 1 februari enligt appen :) Gjorde du test imorse? Det håller jag med om, det är ju faktiskt en evighet haha :) Personlig assistent, vad jobbar du med? :)
  • MammaDee

Tjejer, är detta ett spöstreck eller positivt test?

Testade med morgonurin idag på bim -6. Det är ett "testa tidigt"-test. Jag vet att jag bör vänta några dagar och ta ett nytt test (har ett digitalt som väntar) men är tacksam för hjälp med att analysera detta.

Tog ett igår kväll och då var det ett tydligt negativt resultat, inget streck.

Tack <3

• tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-05 07:36:22 följande:
    Den 1 februari enligt appen :) Gjorde du test imorse? Det håller jag med om, det är ju faktiskt en evighet haha :) Personlig assistent, vad jobbar du med? :)
    Ja, och det var faktiskt svagt positivt!! :D väldigt svagt än, men är ju tidigt men ändå! Åh hoppas det blir starkare! :)
    Då jobbar vi nästan med samma sak :) är habiliteringsassistent på en gruppbostad :)
  • Kåtisroinen
    FyrAAAA skrev 2017-01-05 07:02:38 följande:

Hihi ja det tycker jag! Jag är egentligen inte duktig alls på att hålla mig utan brukar alltid bryta mot vad jag planerat men vi åker utomlands på lördag så jag tänkte bara ta med de två testerna jag har och vill inte springa där och köpa nya så jag skulle också verkligen behöva hålla mig! Jag har aldrig fått utslag tidigt tidigare graviditeter utan borde hålla mig tills det är realistiskt för mig att testet visar något, och det tror jag är tidigast tisdag! Vi klarar det!!!

Åh ja då förstår jag att du vill hålla dig! Klart vi klarar det :D vart ska ni resa? Länge? :)
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-05 08:05:10 följande:

Ja, och det var faktiskt svagt positivt!! :D väldigt svagt än, men är ju tidigt men ändå! Åh hoppas det blir starkare! :)

Då jobbar vi nästan med samma sak :) är habiliteringsassistent på en gruppbostad :)

Men va roligt!! :D Grattis!! :D Å det kommer säkerligen bli starkare för varenda dag nu :))
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-05 08:44:00 följande:
    Men va roligt!! :D Grattis!! :D Å det kommer säkerligen bli starkare för varenda dag nu :))
    Jag hoppas det! :D det var väldigt svagt, men helt klart något där! :)
Svar på tråden BIM Januari 2017