• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-05 08:53:04 följande:

Jag hoppas det! :D det var väldigt svagt, men helt klart något där! :)

Spännande :D jag tror helt klart med tanke på dina tidigare smidiga graviditeter att det lyckats nu också :D min mens har inte kommit än som tur är. Innan imorse hade jag en (ursäkta språket) jätte tjock flytning. Men inget nu efter. Så den är nog på G, läser mycket om många som haft det som gravida, men också precis innan mens :( hade jätteont med mensvärk igår kväll, så ont att jag va säker på att den skulle komma. Idag känns det bara lite än. Förhoppningsvis kommen den så nära måndag som möjligt, annars kommer min cykel va helt rubbad :/
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2017-01-05 09:22:43 följande:
    Spännande :D jag tror helt klart med tanke på dina tidigare smidiga graviditeter att det lyckats nu också :D min mens har inte kommit än som tur är. Innan imorse hade jag en (ursäkta språket) jätte tjock flytning. Men inget nu efter. Så den är nog på G, läser mycket om många som haft det som gravida, men också precis innan mens :( hade jätteont med mensvärk igår kväll, så ont att jag va säker på att den skulle komma. Idag känns det bara lite än. Förhoppningsvis kommen den så nära måndag som möjligt, annars kommer min cykel va helt rubbad :/
    Jag tror också det :)
    Åh :( men hoppet finns fortfarande! Menssymtom och graviditetssymtom kan ju vara väldigt lika! Det tar ju 7-10 dagar för ägget att fästa, så den kanske inte hade fäst än när du testade! Men om mensen kommer så hoppas jag den kommer på måndag så den inte blir rubbad! <3
  • Hallonfrossa
    MammaDee skrev 2017-01-05 07:57:26 följande:

Tjejer, är detta ett spöstreck eller positivt test?

Testade med morgonurin idag på bim -6. Det är ett "testa tidigt"-test. Jag vet att jag bör vänta några dagar och ta ett nytt test (har ett digitalt som väntar) men är tacksam för hjälp med att analysera detta.

Tog ett igår kväll och då var det ett tydligt negativt resultat, inget streck.

Tack <3

Där syns ju något där :) var är du från äl?

Vad är de för test?
  • MammaDee
    Hallonfrossa skrev 2017-01-05 09:57:56 följande:

Där syns ju något där :) var är du från äl?

Vad är de för test?

Vet inte exakt när jag hade ägglossning för jag har haft känningar i nästan 2 v nu. Men nu är det bim -6. Testade med samma test igår kväll och då var det ett solsäkert negativt resultat. Nu är det ett patetiskt litet spökstreck där haha.

Står bara "tidigt graviditetstest" i namnet på testet. Beställt från Apotea. 2 pack för 99kr
  • Cfmilla

Hej!!

Vi är ett gäng fl tjejer som gjort en Facebookgrupp. Tanken är att slippa byta bim-tråd varje månad och att den ska vara liten och familjär. Nu är det många som plussat, och vi som fortfarande försöker tänkte att det vore kul med lite nya tjejer i gruppen.

Vi peppar varandra, stöttar och analyserar allt från gravtest till tempkurvor och ältest.

Har ni lust att vara med så skicka ett pm till mig så lägger jag till!

Kram

• Rosenblad

Liten uppdatering från mig, har troligen äl idag då testerna blivit starkare och starkare för varje dag och är nu på max, väntar på ett negativt så jag vet exakt när äl är. Kör med heminseminering nu jag och min sambo, med tanke på hans prestations problem. Funkar jätte bra! :) funkat fem dagar redan och äl har inte ens varit, men mycket molvärk och sega flytningar så idag eller imorgon gissar jag på. Så kommer vi fortsätta några dagar till så vi har så stor chans som möjligt :) Såå glad att en person här på Fl rekommendera detta!!!!

• FrökenE1985
    Rosenblad skrev 2017-01-05 11:29:39 följande:

Liten uppdatering från mig, har troligen äl idag då testerna blivit starkare och starkare för varje dag och är nu på max, väntar på ett negativt så jag vet exakt när äl är. Kör med heminseminering nu jag och min sambo, med tanke på hans prestations problem. Funkar jätte bra! :) funkat fem dagar redan och äl har inte ens varit, men mycket molvärk och sega flytningar så idag eller imorgon gissar jag på. Så kommer vi fortsätta några dagar till så vi har så stor chans som möjligt :) Såå glad att en person här på Fl rekommendera detta!!!!

Vad skönt att det funkar! Håller tummarna!
  • Ruffs
    Cfmilla skrev 2017-01-05 11:24:28 följande:

Hej!!

Vi är ett gäng fl tjejer som gjort en Facebookgrupp. Tanken är att slippa byta bim-tråd varje månad och att den ska vara liten och familjär. Nu är det många som plussat, och vi som fortfarande försöker tänkte att det vore kul med lite nya tjejer i gruppen.

Vi peppar varandra, stöttar och analyserar allt från gravtest till tempkurvor och ältest.

Kram

Åh jag vill :) men lyckas inte skicka meddelande till dig.
    Troligtvis något med appen :)
  • cclaras

Tog i morse ett tidigt graviditetstest som mäter 10, som var negativt. Tog nyss ett ÄL-test som visade starkt positivt. Någon som varit med om liknande? Finns det fortfarande chans att jag är gravid? :(

• Kåtisroinen
    Cfmilla skrev 2017-01-05 11:24:28 följande:

Hej!!

Kram

Åh äntligen!! Som jag letade efter en sån grupp för ert par månader sen! Folk tyckte att jag själv skulle starta en men eftersom det är första barnet vi försöker med så ville jag inte avslöja något genom att bli admin för en sån grupp haha :P gud vad bra jag skickar ett pm nu på en gång :D
Svar på tråden BIM Januari 2017