• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • ewm
    Kåtisroinen skrev 2017-01-06 13:25:36 följande:

Det är en helt hemlig grupp som bara befintliga medlemar kan se vilka som är med och se inlägg :) jag tänkte samma sak, vi försöker också med vårt första, men den är helt hemlig. Jag gick med igår :D

Åh kanon =)
  • ewm

Var ett tag sen jag skrev nu. Först vill jag säga grattis till alla er som plussat och jag fortsätter hålla tummarna för er som ännu inte gjort det!

Nu är det så att jag har så satans j*vla ont i brösten. Sover annars alltid på mage men det gör för ont och i förrgår kändes det som att brösten skulle spricka bara pga att sambon råkade komma åt. Det gör t.om ont när jag går (trappor/sluttningar.) Någon mer?

Så less på falska förhoppningar. Känt mig skengravid de andra två gångerna men absolut inte så här.

Juste. BIM 12/1 och det är vårt tredje försök.

• larssonc
    ewm skrev 2017-01-06 14:02:26 följande:

Var ett tag sen jag skrev nu. Först vill jag säga grattis till alla er som plussat och jag fortsätter hålla tummarna för er som ännu inte gjort det!

Nu är det så att jag har så satans j*vla ont i brösten. Sover annars alltid på mage men det gör för ont och i förrgår kändes det som att brösten skulle spricka bara pga att sambon råkade komma åt. Det gör t.om ont när jag går (trappor/sluttningar.) Någon mer?

Så less på falska förhoppningar. Känt mig skengravid de andra två gångerna men absolut inte så här.

Låter ändå som ett lovande tecken tycker jag :) Håll oss uppdaterade! Jag hade precis äl, positivt test igår, äggeviteflytningar igår kväll, höjd temp + molvärk i höger äggstock idag. Antar att ägget släppte inatt. Vi fick till det igår så hoppas det tagit sig denna månad! 
  • ewm
    larssonc skrev 2017-01-06 14:18:00 följande:

Låter ändå som ett lovande tecken tycker jag :) Håll oss uppdaterade! Jag hade precis äl, positivt test igår, äggeviteflytningar igår kväll, höjd temp + molvärk i höger äggstock idag. Antar att ägget släppte inatt. Vi fick till det igår så hoppas det tagit sig denna månad! 

Åh! Jag hoppas verkligen det. Det ska jag absolut göra =) Jag håller tummarna för er!!
  • Sötpöl

Har haft bruna/rosa flytningar sen i tisdags nu. BIM 10/1. Tog ett till test idag. Fortfarande supernegativt. :(

Kan mensen komma nångång så man bara kan gå vidare till nästa försök?! :@

Hoppas allt är bra med er iaf! Trevlig helg <3

• Kåtisroinen
    ewm skrev 2017-01-06 14:02:26 följande:

Åh vad spännande! Då har ni försökt lika länge som vi och vi har samma BIM :D kul!

Jag har inte så mycket symptom, bara väldigt vaga. Lite lite illamående ibland och lite molvärk ibland. Men känns mer som att jag försöker känna något liksom :/ hyfsat låg temp så hoppet börjar svikta :/ när ska du testa? :)
  • larssonc
    Cfmilla skrev 2017-01-05 11:24:28 följande:

Hej!!

Vi är ett gäng fl tjejer som gjort en Facebookgrupp. Tanken är att slippa byta bim-tråd varje månad och att den ska vara liten och familjär. Nu är det många som plussat, och vi som fortfarande försöker tänkte att det vore kul med lite nya tjejer i gruppen.

Vi peppar varandra, stöttar och analyserar allt från gravtest till tempkurvor och ältest.

Har ni lust att vara med så skicka ett pm till mig så lägger jag till!

Kram

Skickat ett PM jag med :)
  • ewm
    Kåtisroinen skrev 2017-01-06 14:44:18 följande:

Åh vad spännande! Då har ni försökt lika länge som vi och vi har samma BIM :D kul!

Jag har inte så mycket symptom, bara väldigt vaga. Lite lite illamående ibland och lite molvärk ibland. Men känns mer som att jag försöker känna något liksom :/ hyfsat låg temp så hoppet börjar svikta :/ när ska du testa? :)

Nämen! Ja jättekul =)

Okej. Ja alltså dom två första månaderna inbillade jag mig massor och sen blir man så himla besviken sen när det inte är något. Så denna gången vågar jag inte hoppas men det är skitsvårt med tanke på hur mycket mina bröst ömmar.

Jag tänker vänta tills 12e, se om mensen kommer. Den brukar vara punktlig. Försöka iallafall, haha. Jag blir bara besviken, arg och ledsen när det visar negativt.

Hoppas det blir ett plus för oss båda =)
  • dreendo
    larssonc skrev 2017-01-06 15:05:40 följande:
    Skickat ett PM jag med :)
    Jag har också skickat ett PM. Hur hittar man gruppen eller måste man bli tillagd? Jag har en "säker" profil på facebook p.g.a. mitt jobb så om man inte är kompis med någon som jag är kompis med kan man inte hitta mig...
  • Kåtisroinen
    ewm skrev 2017-01-06 15:20:18 följande:

Nämen! Ja jättekul =)

Okej. Ja alltså dom två första månaderna inbillade jag mig massor och sen blir man så himla besviken sen när det inte är något. Så denna gången vågar jag inte hoppas men det är skitsvårt med tanke på hur mycket mina bröst ömmar.

Jag tänker vänta tills 12e, se om mensen kommer. Den brukar vara punktlig. Försöka iallafall, haha. Jag blir bara besviken, arg och ledsen när det visar negativt.

Hoppas det blir ett plus för oss båda =)

Ja men visst blir man besviken! Första månaden var jag stensäker på att jag var gravid, mensen kom en dag för sent med mycket mer smärta än vanligt. Är ganska säker på att det var ett väldigt tidigt missfall. Andra månaden kände jag ingenting och var lika säker att jag inte var gravid. Blev ändå ett vrak när mensen kom haha! Nu tredje så försöker jag att inte känna, är rädd att jag ändå gör det omedvetet :( inga klara besked bara massa tvetydiga hintar. Hoppas verkligen tempen stiger till imorgon!

Men det är lugnt jag kan hoppas åt dig! :P ömma bröst är ju bra, det har inte jag, än! :)
Svar på tråden BIM Januari 2017