• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Plums24

Hej! Hoppar gärna in här :) jag är 25 och sambon är 24 och vi försöker nu få vårt första barn. 

Jag har BIM den 24:e. Hade ÄL igår och vi har hållt igång varje dag sedan i måndags. Hoppas verkligen verkligen att den där förbaskade mensen inte dyker upp den här månaden.! :)

• fruthomsen
    Not alone skrev 2017-01-13 17:49:21 följande:

Tack snälla! Va härligt att höra och skönt att höra liknande historia. Då känner vi till problemet och nervositeten båda två. Det är ju en lång väntan med tanke på hur väldigt tidigt detta är ???? men eftersom längtan efter bim är lika lång så är man väldans snabb på att testa sig ???? nu kan jag se den här resan med glimten i ögat men inte tidigare och så känns det lite lite tryggare nu då jag kommer gå på vul tidigare och ha lite koll ????

Grattis till lillan, är det första? ?

Hon blev nr 3. Har en 14 årig son och en 7 årig dotter också. Nu hoppas vi då på nr 4 :)
  • fruthomsen
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-13 15:17:29 följande:

Någon annan med BIM 22/1?

Jag har bim 23:e.
  • Poppeliou

Hej allihop :) Roligt att se så många plus! Men avundsjuk blir man såklart ;) Min man och jag har försökt bli gravida sen augusti 2015 utan ett enda plus. Jag har PCOS och lite övervikt vilket ställer till det för oss. Vi har i höstas genomgått en utredning och inga andra "fel" hittades då. Vi fick pergotime utskrivet och jag har troligen just haft ÄL med hjälp av första kuren (inte testat men haft massor med känningar) - bebisverkstaden har varit i full sving hela veckan :) Ska ta blodprov nästa vecka och kolla hormoner, men väntan till BIM (25-26 januari) känns helt oändligt lång. Känns skönt att hitta andra likasinnade här som är i väntans tider - känns bättre än att vara ensam i det. Hoppas på att januari är allas vår månad - även om man knappt vågar hoppas ???? Kram på er!

• jhk88
    Poppeliou skrev 2017-01-13 21:34:55 följande:

Hej allihop :) Roligt att se så många plus! Men avundsjuk blir man såklart ;) Min man och jag har försökt bli gravida sen augusti 2015 utan ett enda plus. Jag har PCOS och lite övervikt vilket ställer till det för oss. Vi har i höstas genomgått en utredning och inga andra "fel" hittades då. Vi fick pergotime utskrivet och jag har troligen just haft ÄL med hjälp av första kuren (inte testat men haft massor med känningar) - bebisverkstaden har varit i full sving hela veckan :) Ska ta blodprov nästa vecka och kolla hormoner, men väntan till BIM (25-26 januari) känns helt oändligt lång. Känns skönt att hitta andra likasinnade här som är i väntans tider - känns bättre än att vara ensam i det. Hoppas på att januari är allas vår månad - även om man knappt vågar hoppas ???? Kram på er!

Åh, hoppas ni får ert plus nu i januari! <3
  • Livi89

Halloj! Hoppar gärna in här jag också :)

Jag och min sambo har sedan i september försökt få till en nummer 3 men de vill sig ännu inte.

Våran dotter blev till medan jag åt p-piller och vår son på minipiller så efter att ha tagit ut hormonspiral i mitten på sep. så tänkte vi att nu blir de sommarbebis men nu börjar de närma sig en vinterbebis här högst upp i norr.

Jag hade ÄL 4/1 och min BIM är 18/1. Håller tummarna denna gång, har dock inga känningar..

Ha en bra helg allihopa :)

• jhk88
    Livi89 skrev 2017-01-13 23:57:48 följande:

Halloj! Hoppar gärna in här jag också :)

Jag och min sambo har sedan i september försökt få till en nummer 3 men de vill sig ännu inte.

Våran dotter blev till medan jag åt p-piller och vår son på minipiller så efter att ha tagit ut hormonspiral i mitten på sep. så tänkte vi att nu blir de sommarbebis men nu börjar de närma sig en vinterbebis här högst upp i norr.

Jag hade ÄL 4/1 och min BIM är 18/1. Håller tummarna denna gång, har dock inga känningar..

Ha en bra helg allihopa :)

Hoppas ni får ert efterlängtade plus nu i januari <3
  • ewm

Nu behöver jag lite hjälp här.

Min mens kom 5 dagar för tidigt sist så jag har noll koll på när äl ska vara, kollade enligt en sån där äl-kalender och den sa 19/1. Beställde även hem äl-test och i beskrivningen står det att strecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket för positivt och är det inte det så ja, då är det negativt.

Som jag förstått det brukar det vara helt blankt och sen kommer det svagt fram ju närmare äl, har jag fel??

Hur som. Tog ett idag (fråga mig inte varför,jag vet inte) och resultatet ser ni på bilden. Jag hade från början tänkt börja testa runt 16e.

Till min fråga: bör jag testa varje dag fram till positiv äl fr.om nu, eller kan/ska jag vänta och börja testa fr.om 16e?

• jhk88
    Petronelladahlberg skrev 2017-01-14 01:28:13 följande:

Någon?

Jag ser tyvärr inget på något av testen. Men det kan bero på mina trötta ögon och telefon... Hoppas jag ser fel <3
Svar på tråden BIM Januari 2017