• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • jhk88

Tog ett test idag, är på dag 30 i cykeln, har haft 30 dagars cykler de senaste tre månaderna och fick ett stort fett minus på Stickan. Bättre lycka nästa månad :) Otroligt besviken som alltid när man testar negativt, trots att det bara är första försöket för oss... Men ser ändå ljust på framtiden! :)

• Plums24

Grattis till alla er som plussat !! Jag har BIM på tisdag men hoppas ju att den onte dyker upp! Så svårt med alla symptom som lina gärna kan vara pga. Pms men har så otroligt ömma och hårda bröst, en blandning av vita och vattniga flytningar och extremt känslig. Igår började jag storgråta medan jag gjorde frukost innan jobbet och var helt otröstligt .. min sambo känner knappt igen mitt humör just nu. Så hoppas lite men inte för mycket för det är ju så jäkla jobbigt när tant röd dyker upp. Vi är på andra försöket med första barnet.

• Isvattenis
    Plums24 skrev 2017-01-21 22:39:42 följande:

Grattis till alla er som plussat !! Jag har BIM på tisdag men hoppas ju att den onte dyker upp! Så svårt med alla symptom som lina gärna kan vara pga. Pms men har så otroligt ömma och hårda bröst, en blandning av vita och vattniga flytningar och extremt känslig. Igår började jag storgråta medan jag gjorde frukost innan jobbet och var helt otröstligt .. min sambo känner knappt igen mitt humör just nu. Så hoppas lite men inte för mycket för det är ju så jäkla jobbigt när tant röd dyker upp. Vi är på andra försöket med första barnet.

Spännande. Har samma flytningar som dig. Ens sekunden Lotion vita o sen lite vattnings rinniga.

Jag har också BIM tisdag eller onsdag. Tror dock inte att jag hade ÄL denna månad då jag alltid känner den så extremt starkt men hade bara flytningarna utan nån känsla denna månad. Tis-Tors hade jag jätte ont i bröstvårtorna men de har gått över o just nu känner jag ingenting. Lite svullen bara ???? Förra månaden hade jag sjukt pms. Ingenting nu så...
  • Plums24
    Isvattenis skrev 2017-01-21 22:47:57 följande:

Spännande. Har samma flytningar som dig. Ens sekunden Lotion vita o sen lite vattnings rinniga.

Jag har också BIM tisdag eller onsdag. Tror dock inte att jag hade ÄL denna månad då jag alltid känner den så extremt starkt men hade bara flytningarna utan nån känsla denna månad. Tis-Tors hade jag jätte ont i bröstvårtorna men de har gått över o just nu känner jag ingenting. Lite svullen bara ???? Förra månaden hade jag sjukt pms. Ingenting nu så...

Varför Kunde inte kroppen bara ha ett tecken som betydde att man va gravid så man slapp bli såhär tokig och förvirrad varje månad?

Håller tummarna för dig att tant röd inte dyker upp i dagarna :)
  • Silverisolde

Vad tror ni om detta? Jag är på bim+1 minst (är på dag 40 men tror jag hade sen öl) och har bruna flytningar med en röd strimma samt ordentlig mensvärk igår. Tog tom Ipren och alvedon i kombo för det är det enda som kan hjälpa min brutala mensvärk och att de tas i tid.. sen kom som sagt mensen ändå inte igång ordentligt med rött blod som det brukar och idag har jag inte lika ont. Test för två dagar sedan var solklart negativt men är plötsligt inte lika säker?

• Mirabelle24
    Silverisolde skrev 2017-01-22 10:17:45 följande:

Vad tror ni om detta? Jag är på bim+1 minst (är på dag 40 men tror jag hade sen öl) och har bruna flytningar med en röd strimma samt ordentlig mensvärk igår. Tog tom Ipren och alvedon i kombo för det är det enda som kan hjälpa min brutala mensvärk och att de tas i tid.. sen kom som sagt mensen ändå inte igång ordentligt med rött blod som det brukar och idag har jag inte lika ont. Test för två dagar sedan var solklart negativt men är plötsligt inte lika säker?

Hm... Jag hade nog testat igen om någon dag med morgonkiss! :)

Tycker mig se ett svagt streck men svårt att säga!
  • Mirabelle24

Hmm... nu kan jag vara på allt mellan ÄL+ 9-14. När skulle ni börja testa? Testade i torsdags och fick supernegativt men antar också att det var för tidigt då!

• polly82
    Plums24 skrev 2017-01-21 23:17:02 följande:
    Varför Kunde inte kroppen bara ha ett tecken som betydde att man va gravid så man slapp bli såhär tokig och förvirrad varje månad?

Håller tummarna för dig att tant röd inte dyker upp i dagarna :)
    Åå håller med!!! Detta analyserande och så besvikelsen varje gång. Om man bara vetat -pling, gravid! :)
  • Ruffs

Bim +2 imorgon blir det gravtest om inte mensen kommer under dagen.
    De andra månaderna har vart regelbundna utan några dagar över.. molvärk i magen och trött. Lite trött på all väntan vill att mensen kommer eller att plusset syns.
    Fast känner mig laddad inför om det kan bli något. Livet är spännande

• erijon

Imorse på BIM. Äntligen! Rädd och nervös men så glad och förväntansfull.

Svar på tråden BIM Januari 2017