• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Plums24
    Ilovemylife95 skrev 2017-01-17 21:23:00 följande:

Hade ägglossning i söndags tror jag, har någon av er haft strålningar/ont i benen och känningar i magen efter ägglossning? Känns som typ växtvärk och är inte alls skönt. Har även väldigt ömma bröst (går knappt att ligga på mage) och har inte haft det innan jag slutade med minipillerna. :)

Jag har precis sådär! I natt vaknade jag upp av den där känslan i benen så jag plockade upp spikmattan och la upp benen på den för att kunna somna om. Om just brösten är så ömma så att det knappt går att röra på sig utan bh. Väldigt märkligt. Och då och då kommer det som en molande värk i nedre delen av magen och en känsla av att det drar lite typ.
  • Persson123
    Khaleesi85 skrev 2017-01-17 23:14:17 följande:

Jag åt rosenrot och bidrottninggele fram till äl, fick på äl +5 en jätteliten blödning, sen under 1 veckas tid hade jag rosa/orange flytning.

Så vette tusan heller om man vågar äta det igen.

Ätit rosenrot förut och hade då inga problem med mellanblödningar.

Vad knepigt.. man vill ju inte äta det om det ska bli sånna besvär! Har du haft bim?
  • Emmeliina
    Persson123 skrev 2017-01-17 18:55:33 följande:

Någon här som ätit rosenrot och fått mellanblödningar/spottings? Jag började med rosenrot denna cykel fram till pos ÄL-test. På äl+9 fick jag rosa flytningar och på äl+10 blev dom bruna.. idag på äl+ 14 är de fortfarande kvar och jag har alltså haft dessa flytningar i 6 dagar nu. Aldrig haft så tidigare.

Ska man ge upp Rosenrot eller prova nästa cykel igen? Känns ju som att dom minskade chanserna att bli gravid istället för att öka dom...

Jag har också ätit rosenrot fram till ägglossning senaste tre månaderna. Har ju också fått liten blödning i förrgår och nu såg jag att det faktsikt kommit lite under natten när jag jobbat också. Men har inte alls tänkt att det kan vara pga rosenroten. Men det är det kanske?! Idag är jag på äl +11, tror jag. Blir så förvirrad när jag jobbar nätter.
    Nicole 110322
  • Emmeliina
    Persson123 skrev 2017-01-17 18:55:33 följande:

Någon här som ätit rosenrot och fått mellanblödningar/spottings? Jag började med rosenrot denna cykel fram till pos ÄL-test. På äl+9 fick jag rosa flytningar och på äl+10 blev dom bruna.. idag på äl+ 14 är de fortfarande kvar och jag har alltså haft dessa flytningar i 6 dagar nu. Aldrig haft så tidigare.

Ska man ge upp Rosenrot eller prova nästa cykel igen? Känns ju som att dom minskade chanserna att bli gravid istället för att öka dom...

Jag har också ätit rosenrot fram till ägglossning senaste tre månaderna. Har ju också fått liten blödning i förrgår och nu såg jag att det faktsikt kommit lite under natten när jag jobbat också. Men har inte alls tänkt att det kan vara pga rosenroten. Men det är det kanske?! Idag är jag på äl +11, tror jag. Blir så förvirrad när jag jobbar nätter.
    Nicole 110322
  • fruthomsen

Fick gjort ett test här nu på morgonen, men det visa negativt nu på bim - 5 så då var det lite för tidigt. Ska nu vänta till fredag innan jag testar igen.

Igår kväll så fick jag en pytte blödning, några få droppar i samband med två toalettbesök dock så hade vi myst innan så jag vet inte vad jag ska tro. Sen har det inte vart nåt. Så här brukar jag inte få annars...

Så jag hoppas innerligt att det kan ha vart en nidblödning :) Var vaken till halv ett inatt och innan jag somna så molade magen på och det känns nu på morgonen också.

• Persson123
    Emmeliina skrev 2017-01-18 07:40:58 följande:

Jag vet ju inte till 100% om blödningen beror på rosenroten men det är de ända samband jag kan hitta. Tråkigt att det gav sådan effekt bara.
  • Persson123
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-18 10:31:57 följande:

Jag har ätit rosenrot i 2 cykler och har inte haft någon mellanblödning än i allafall

Skönt för dig. Rosenrot kanske inte passar mig bara ;p
  • Khaleesi85
    Persson123 skrev 2017-01-18 06:54:48 följande:

Vad knepigt.. man vill ju inte äta det om det ska bli sånna besvär! Har du haft bim?

Nej verkligen inte, har bim om 2 dagar.
Svar på tråden BIM Januari 2017