• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • AnnikaElisabeth

Har BIM på söndag, kunde inte hålla mig från att testa idag och det var negativt. Borde enligt instruktionerna tas med morgonurin om man testar före BIM och detta var eftermiddagsurin. Så jag hoppas jag har chans ännu! Vad tror ni?

• fruthomsen
    Emmeliina skrev 2017-01-18 16:35:32 följande:

Och där kom mensen med besked, 4 dagar för tidigt, suck...

Jaja, ses i februari tråden!

Nej vad tråkigt :( Hoppas det går bättre nästa månad.
  • fruthomsen
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-18 17:36:47 följande:

Har BIM på söndag, kunde inte hålla mig från att testa idag och det var negativt. Borde enligt instruktionerna tas med morgonurin om man testar före BIM och detta var eftermiddagsurin. Så jag hoppas jag har chans ännu! Vad tror ni?

Jag har bim på måndag och är då på äl + 9 idag och imorse blev det neg. Det behöver inte vara kört, utan vänta ett par dagar till och testa med koncentrerad morgonurin :)
  • AnnikaElisabeth
    fruthomsen skrev 2017-01-18 18:01:31 följande:

Jag har bim på måndag och är då på äl + 9 idag och imorse blev det neg. Det behöver inte vara kört, utan vänta ett par dagar till och testa med koncentrerad morgonurin :)

Ok skall hålla tummarna ännu då! Man blir bara nojig då man ibland känner olika symptom sedan plötsligt inget osv. Psyket spelar stor roll i denna väntan.
  • Missminks
    Prinsessan skrev 2017-01-17 22:33:31 följande:

Det får man, jag har haft samma "fobi" hela livet, inte barn i december! ????

Så jag förstår dig, lite larvigt av mig, kanske

Haha nä de e inte larvigt, tror inte vi e ensamma :)

De e ju så mycket att styra med under julen å en liten bebis som ska komma kan ju snurra till de lite hihi
  • Mirabelle24
    Missminks skrev 2017-01-18 21:10:45 följande:

Haha nä de e inte larvigt, tror inte vi e ensamma :)

De e ju så mycket att styra med under julen å en liten bebis som ska komma kan ju snurra till de lite hihi

Jag tänkte likadant ett tag. Att det blir "tråkigt" med födelsedag nära inpå julen, aldrig födelsedagsfirande utomhus en solig dag i gräset, inga cyklar i present, den sista att få gå på krogen med sina kompisar... haha! Listan kan göras lång då jag själv är född sent på året!

Men sen när jag tänkt så ett tag och till o med sagt till sambon att nä nu väntar vi med verkstaden till april/maj så blev jag bebis-desperat och känner att det inte spelar någon roll! X)
  • polly82
    polly82 skrev 2017-01-16 13:09:35 följande:

Kør med DB digital med dubbel hormonidikator. Haft blinkande smiley nu i 5 dagar, aldrig fast. Är på cd 16. Har tyvärr testat lite olika tider men har førsøkt att inte kissa på länge när jag testat. Nu børjar jag bli otålig, ska jag inte få fast smiley? Min cykel har varit mellan 25 och 28 dagar så nu borde väl ÄL komma? Har tilltande molvärk och alltid trott att jag har ÄL runt cd 14... Kan jag ha missat? Nån med erfarenhet?

Fortfarande bara blinkande ÄL test :( Har lite lätt molvärk i nedre magen, precis som jag haft tidigare månader också men då har jag tolkat det som ÄL. Tycker det är konstigt att det fortsätter att blinka om jag skulle haft snabb stegring och ÄL var över. Kanske inte har ÄL denna månaden? Ahh!! Borde börja tempa...
  • jhk88
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-18 17:24:10 följande:

Hur känns det för dig ? Något nytt?

Det känns oförändrat, har alla symtom fortfarande. Ingen mens än. Så vi får se! Har den fortfarande inte kommit på lördag så testar jag mig då :)

Hur är det för dig?
  • fruthomsen
    AnnikaElisabeth skrev 2017-01-18 18:40:43 följande:

Ok skall hålla tummarna ännu då! Man blir bara nojig då man ibland känner olika symptom sedan plötsligt inget osv. Psyket spelar stor roll i denna väntan.

Absolut får vi hålla tummarna för oss nu :) Förra månaden var jag skengravid, så den här månaden har varit lugnare för mig då jag stängde av och har haft mer begränsat med tankar.
  • RN285

Hej. Dags att presentera mig. Är väldigt ny till detta forum men tänkte här får man lite inspiration. Jag är en man på 30 år och har precis gift mig med en fantastisk kvinna på 26 år. Under hela vårt förhållande har vi kört med kondom men nu i november så bestämde vi oss för att börja försöka få barn. Första månaden sa vi att vi kör bara på, se vad som händer. December så gjorde vi äl-test. Den dagen vi började ta testen hade hon fast smiley. Jag tror att man ska köra några dagar innan för att möta ägget. Klart hon blev besviken att hon fick mens men vi gifte oss på nyår så vi hade mycket annat i tankarna. Enligt nya äl-test hade hon ägglossning den 5 januari. Nu till anledningen till att jag är här. Enligt mina beräkningar så borde hon ha mens vid detta laget. Men den har inte kommit och hon säger att hon inte känner på sig att den är påväg heller. Så i min glädje går jag och köper ett test. Hon kissar i behållare och gör testet den kvällen. Ett svagt litet sträck? "Spökstrek"? Så jag åker och köper ett digitalt för att fastställa. Denna gången står det "inte gravid". Tänker inte på det mer utan försöker läsa på inför nästa försök. Senare märker jag att hon gråter i badrummet. Mitt hjärta går sönder men hon vill inte prata om det utan vill vara ensam. Hon vill verkligen detta och såklart klandrar hon sig själv att det blev ett minus. Hur gör ni för att hantera när ni har försökt och det inte tar? Hur hjälper era män er? Jag märkte att jag genast försökte "fixa" problemet men nu känner mig hjälplös.

Får tillägga att vi inte kommer ihåg när hon hade mens senast. Måste få bättre koll men den är oregelbunden vad jag har förstått.

Sorry för den långa novellen.

Svar på tråden BIM Januari 2017