• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Khaleesi85
    Khaleesi85 skrev 2017-01-18 11:43:59 följande:

Nej verkligen inte, har bim om 2 dagar.

Funderar på slå till på stort och beställa det här "bli gravid paketet" kostar ju en del, men med tanke på hur mycket man slänger ut ändå så är det värt det.

Känner jag är beredd prova vad som helst för att bli Gravid, få ordning på ägglossningen och en regelbunden cykel.

• HoppasPåEnTill
    Persson123 skrev 2017-01-18 11:09:03 följande:

Skönt för dig. Rosenrot kanske inte passar mig bara ;p

Nej man reagerar ju väldigt olika på alla dessa saker. Det verkar som om vissa preparat behöver några cykler på sig att funka.

Jag försöker hitta något som kanske kan förbättra äggkvaliteten.
  • Mojje16

Jag slängde in ett äl-test igår som jag tolkade som positivt. Och min kropp typ skrek att det var läge igår. Flytningar var rätt osv, men tyvärr så gick det inte att få hem sambon. Men idag, så kommer han hem. Men flytningarna har blivit vita, ganska klisterliga. Förstår att det inte går att säga "det är kört".. men har ni alltid haft äl-flytningar när det har tagit sig?

• Ruffs
    Wantakid skrev 2017-01-17 13:58:23 följande:

Om jag räknat rätt så är jag idag V5 (4+6)

Alltså imorgon går jag in i en ny vecka och det är även en vecka efter bim imorgon,

Jag har hållt mig med att göra ett digitalt men nu kunde jag inte låta bli så jag beställde hem ett som förhoppningsvis kommer redan imorgon,

Min tanke är bara, så långt dfter bim spelar det väl ingen roll om jag kissar med morgon urin eller när som helst på dagen för rätta resultatet gällande veckor?

Eller hur det är lite så jag känner. Har gjort om klädkammaren hehehe 
    Man får bara hoppas att man hittar andra aktiviteter att sysselsätta sig med ;)

Kanske dags för mig att sticka klart halsduken jag började med för 5 år sen som aldrig blir klar hahahahahaaa

• Ruffs
    Ruffs skrev 2017-01-18 14:54:15 följande:

Eller hur det är lite så jag känner. Har gjort om klädkammaren hehehe 
    Man får bara hoppas att man hittar andra aktiviteter att sysselsätta sig med ;)

Kanske dags för mig att sticka klart halsduken jag började med för 5 år sen som aldrig blir klar hahahahahaaa

Okej verkar som att jag kommenterat fel inlägg sorry Wantakid min dator har blandat ihop inlägg och publicerat min tidigare som ett svar till ditt. :)
  • Mirabelle24

Lite spännande ändå när man inte vet exakt när ÄL skedde. Enligt tempen så har det ju uppenbarligen skett under veckan jag inte tempade! Får hoppas att det blev en knodd under veckan vi inte ens försökte :)

• Mirabelle24

Vad tror ni förresten, var hos gyn i måndags och hon tog ett gravtest som visade neg. När borde jag kunna ta ett för att det ska vara positivt? Hon sa att det var ett väldigt känsligt test men tänker om jag hade ÄL 5 dagar innan så hade väl inte ägget fäst än isf? :|

• Emmeliina

Och där kom mensen med besked, 4 dagar för tidigt, suck...

Jaja, ses i februari tråden!

Nicole 110322
  • AnnikaElisabeth
    jhk88 skrev 2017-01-13 16:18:00 följande:

Hat BIM 21-24/1 :)

Hur känns det för dig ? Något nytt?
  • royce
    Mirabelle24 skrev 2017-01-18 15:32:39 följande:

Vad tror ni förresten, var hos gyn i måndags och hon tog ett gravtest som visade neg. När borde jag kunna ta ett för att det ska vara positivt? Hon sa att det var ett väldigt känsligt test men tänker om jag hade ÄL 5 dagar innan så hade väl inte ägget fäst än isf? :|

Nej, antagligen inte. Vad jag läst så fäster ägget efter ca 7-10 dagar, sedan tar det ytterligare några dagar innan Hcg har hunnit stiga till tillräckligt höga halter. Det är nog därför de flesta tillverkare rekommenderar att man testar tidigast dagen efter BIM. På ca ÄL+14 tänker jag, vet inte om det stämmer?
Svar på tråden BIM Januari 2017