• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • Kåtisroinen
    Ruffs skrev 2017-01-25 23:16:26 följande:

Tack!!!! Körde ett digitalt och såg gravid och kände: Äntligen!!! Men va händer nu ???

Haha

Hoppas vårt frö får gro och bli en blomma.

Känner igen den känslan :P nu är det ännu mer väntan kan jag säga :P börja med att ringa barnmorskemottagningen eller mödravårdscentralen, och boka en tid för inskrivning och hälsosamtal. Sen kan du ju alltid gå med i tråden BF september ;)
  • Kåtisroinen
    Ruffs skrev 2017-01-25 23:16:26 följande:

Tack!!!! Körde ett digitalt och såg gravid och kände: Äntligen!!! Men va händer nu ???

Haha

Hoppas vårt frö får gro och bli en blomma.

Känner igen den känslan :P nu är det ännu mer väntan kan jag säga :P börja med att ringa barnmorskemottagningen eller mödravårdscentralen, och boka en tid för inskrivning och hälsosamtal. Sen kan du ju alltid gå med i tråden BF september ;)
  • Ilovemylife95

Mina symtom nu idag på BIM -3 (haft känningar sen efter äl) är väldigt ömma bröst (känns som att någon slagit dom och bröstvårtorna är väldigt ömma), molvärk och dragningar i höger äggstock, illamående (väldigt illamående inatt), lätt trötthet.

Vi får se om mensen dyker upp på söndag eller inte... Hope not... Testar negativt hittils (senaste testet gjordes inatt)

• Skata

Min mens kom idag. Det känns väl ok, bara andra försöket, men jag funderar på hur vi ska göra om jag inte blir gravid inom ett par månader. Jag är doktorand och planerad disputation är våren 2018 om det inte kommer föräldraledighet emellan. Att få barn till hösten tror jag skulle fungera ganska bra, då har jag ett halvår på mig att göra det sista när jag kommer tillbaka från föräldraledigheten. Men att bli gravid så bf hamnar precis i sluttampen på avhandlingsskrivandet eller i närheten av disputationen känns som en dålig idé... Vet inte om jag vågar vara i ett tidigare skede av graviditeten heller då jag inte vet hur jag kommer att må och det kanske inte är så lätt att behöva söka jobb som gravid. Ska vi då göra uppehåll ett helt år med våra försök?

Kanske ska börja med ägglossningstester för att ta bättre vara på nästa chans...

Lycka till ni andra!

• Madde9023

Inget + idag på BIM, men temperaturen har pendlat mellan 36.8-36-9 (normal temp 36.2-36.3) senaste 2 veckorna, och har legat stadigt på 36.8 i 3 dagar nu, så är väl bara avvakta och se vad som händer.. Senaste gångerna har jag fått mens på BIM +1 så håller tummarna för att det inte blir så denna gång utan ett sen plus istället.

• crx

Kan någon som är/ har varit gravid beskriva den molande smärtan man kan få? Har en mystisk ilning runt livmodern o lite mot (vad jag tror är) äggstockarna. Kommer flera ggr per minut. Som svag ström. Inte stickande utan mer subtilt... hmmmm...

• Mirabelle24
    crx skrev 2017-01-27 20:27:24 följande:

Kan någon som är/ har varit gravid beskriva den molande smärtan man kan få? Har en mystisk ilning runt livmodern o lite mot (vad jag tror är) äggstockarna. Kommer flera ggr per minut. Som svag ström. Inte stickande utan mer subtilt... hmmmm...

Hur gick det med plusset? Har du testat något mer? :)
  • crx
    Mirabelle24 skrev 2017-01-27 22:34:48 följande:

Hur gick det med plusset? Har du testat något mer? :)

Minns inte hur mkt jag skrivit i tråden... :P

Ibland har jag dubbla ÄL vilket verkar vara fallet denna gång med. Jag hade min blödning i tid den 16e plus en extra ÄL strax innan tror jag.

I måndags tog jag mest på skoj iaf ett digitalt (CB som visar ett - eller +, inga veckor) och det visade PLUS. Jag dog 40 ggr, tog ett dagen efter som visade neg.... skällde ut CB och min man blev jätteledsen över minuset.

I morse provade jag ett RFSU och fick en svaaaaaag linje. (!) Har aldrig hänt med dem förr!!! Känner mig allmänt skum i kroppen.... men vet inte om det är nu en ÄL enligt kalendern eller ett frö!
  • Mandypandy90

Hoppar in här! BIM torsdag så äl+9. Tänkte testa imorgon bitti för jag ska på fest på kvällen. Ytterst troligt att det visar neg(är ju väldigt tidigt) men tänker att det kan vara värt att testa ändå!

Mår lite konstigt, känner mig liksom dimmig i huvudet. Fick stjärnor framför ögonen förut så fick lägga mig ner med benen i luften. Har även mer flytningar än vanligt och mådde illa efter maten.

Någon annan som har BIM 2/2? :)

Svar på tråden BIM Januari 2017