• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • fruthomsen

Jaha...där försvann hoppet för mig också.Fått mensen nu på em, trodde bim var på måndag. Testade neg imorse, så det förklarar ju saken. 
    Snyft, vet att vi prickade in äl flera ggr om, men men. Det blir ingen höstbebis för vår del :(
    Får se om jag dyker upp i februaritråden.

Lycka till för er som nyss plussat!

• Missminks
    Mirabelle24 skrev 2017-01-18 21:31:52 följande:

Jag tänkte likadant ett tag. Att det blir "tråkigt" med födelsedag nära inpå julen, aldrig födelsedagsfirande utomhus en solig dag i gräset, inga cyklar i present, den sista att få gå på krogen med sina kompisar... haha! Listan kan göras lång då jag själv är född sent på året!

Men sen när jag tänkt så ett tag och till o med sagt till sambon att nä nu väntar vi med verkstaden till april/maj så blev jag bebis-desperat och känner att det inte spelar någon roll! X)

Jag förstår dig! Tänker samma haha

Men vi testar en månad till sen tar jag en paus mars/april. Men de förvånar mig inte om de blir bebis då bara för att man inte planerar då haha
  • Prinsessan

Har regelbunden, kort, cykel, 25 dgr.

Förra gången var mensen 4 dgr sen, därför bestämde jag mig för att köra ÄL- tester varje dag, direkt efter mens...

Detta är resultatet, två stegringar SAMMA månad?!

Inte två positiva test, men likväl två stegringar... märkligt!

Nåväl, vilken dag tror ni jag hade ÄL?

Tycker inte att någon av de är riktigt 100%...
  • Kåtisroinen
    Prinsessan skrev 2017-01-20 21:33:02 följande:

Förra gången var mensen 4 dgr sen, därför bestämde jag mig för att köra ÄL- tester varje dag, direkt efter mens...

Ser inte riktigt vad det står, men jag tror absolut att det var 7:e testet från höger.

ÄL-test reagerar på flera olika hormoner, inte bara det för ägglossningen, så det är troligtvis inte en stegring för ägglossning utan för något annat :)
  • Prinsessan
    Kåtisroinen skrev 2017-01-20 22:15:28 följande:

Ser inte riktigt vad det står, men jag tror absolut att det var 7:e testet från höger.

ÄL-test reagerar på flera olika hormoner, inte bara det för ägglossningen, så det är troligtvis inte en stegring för ägglossning utan för något annat :)

18/1 KV, som i kväll.

Fick till det 17/1, 19/1 och 20/1. Om 18/1, kväll, var positivt så bör ÄL varit inom 24 timmar och ägget kan därefter leva upp till 24 timmar, verkar det som...

Så kan liksom inte komma närmare...

Hoppas hoppas hoppas...!
  • Hallonfrossa
    Prinsessan skrev 2017-01-20 21:33:02 följande:

Ja det kan man ha men jag ser bara 1 som är riktigt positivt och det är långt ner mot höger så där efter tror jag din äl var :)
  • Prinsessan
    Hallonfrossa skrev 2017-01-20 22:29:10 följande:

Ja det kan man ha men jag ser bara 1 som är riktigt positivt och det är långt ner mot höger så där efter tror jag din äl var :)

5-6 från höger tror jag själv.

Tack för hjälp och svar.
  • Ruffs

Bim +1. Negativt gravtest.
    Känner lite molvärk i magen och har gjort det en vecka nu. Man kan inte annat än hoppas att i dagarna kommer det efterlängtade plusset. Samtidigt så vill man inte få upp förväntningarna igen bara för att bryta ihop när mensen kommer.
    Det är ju lite klurigt :)
    När Bim kommit hur testar ni? Är det varje morgon eller varannan dag? Eller en vecks efter?
    Vilka märken på test kör ni?

• Prinsessan
    Ruffs skrev 2017-01-21 07:39:54 följande:

Bim +1. Negativt gravtest.

Känner lite molvärk i magen och har gjort det en vecka nu. Man kan inte annat än hoppas att i dagarna kommer det efterlängtade plusset. Samtidigt så vill man inte få upp förväntningarna igen bara för att bryta ihop när mensen kommer.

Det är ju lite klurigt :)

När Bim kommit hur testar ni? Är det varje morgon eller varannan dag? Eller en vecks efter?

Vilka märken på test kör ni?

Jag har kört "testa tidigt"- stickor, från graviditetskollen.

Testat från BIM -6, sen var tredje dag.

Har dock inte fått mitt plus ännu, trots att mens kom först BIM +3 förra månaden.

Så egentligen är någon annanbättre lämpad att svara på frågan, gissar jag.

Men har läst att hcg- nivåerna dubblas var tredje dygn, så därför har jag testat så.
Svar på tråden BIM Januari 2017