• Gunnnnnar

Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

• Svar på tråden Anses blonda män vara fula?
  • Anonym (man)

Stämmer inte alls, kanske i Sverige där blont är mer eller mindre norm, men sett ur ett globalt perspektiv så är blont mer eftersökt än mörkt. Men även i Sverige så är det ju inte enbart färgen som avgör, en mörk svensk med typiska västerländska drag kommer vara betydligt mer poppis än en invandrare till exempel.

Däremot tror jag det är väldigt vanligt att blonda svenska män som inte lyckas så bra med att träffa tjejer gärna skyller sina egna misslyckanden på att kvinnor föredrar mörka män Flört

• Anonym (man)
    Anonym (Svea) skrev 2018-10-08 14:15:05 följande:

Blont och blåögt ska det vara. Nordiska vikingar rawwwr! Jag har aldrig tänt på mörkare inslag. 

Fast är det bara färgen som spelar roll eller menar du också typiska nordiska drag? Finns ju blonda och blåögda som kanske inte är så där jättesnygga.
  • Anonym (anonym tjej)
    Anonym (man) skrev 2018-10-08 15:04:59 följande:

Fast är det bara färgen som spelar roll eller menar du också typiska nordiska drag? Finns ju blonda och blåögda som kanske inte är så där jättesnygga.

Sen är ju ögonfärg och hårfärg en sak, men även längd, vikt och personlighet är ju superviktiga delar av det hela. Kan ju vara en snygg kille på många sätt men om personligheten är otrevlig så går han ju helt bort ändå !
  • Anonym (anonym tjej)
    Gunnnnnar skrev 2016-12-25 02:36:04 följande:

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

Svaret på din fråga är Nej, blonda män anses INTE vara fula för att de är blonda. Skönhet eller inte är mycket mer än en hårfärg. Har du TS blivit dumpad och personen sa att det var pgr av din hårfärg ???
  • Anonym (populär?)
    Anonym (Älskar dem) skrev 2018-10-08 14:32:35 följande:
    Vi eller åtminstone jag tycker det är fint. Jag gillar kontrasten hud mot hud då jag är väldigt mörk och en blond man nästan garanterat är väldigt ljus.
    Vad för bakgrund har du? Har du träffat en del blonda eller har du haft svårt att få kontakt
  • Anonym (Älskar dem)
    Anonym (populär?) skrev 2018-10-08 15:29:16 följande:
    Vad för bakgrund har du? Har du träffat en del blonda eller har du haft svårt att få kontakt
    Adopterad från ett afrikanskt land. Jag har träffat både invandrare från olika länder och svenskar, jag gillar svenskar överlägset bäst, särskilt blonda.

Men det är mest en sexuell fetisch med det blonda. Om jag älskar någon så gör jag det oavsett hår och hudfärg.
  • Anonym (Jasmine)

Kvinnor har bara ljusare ögonbryn och ögonfransar, har inte blondare hår oftare naturligt. Vad får du det ifrån ts?

Lägger upp bilder på jordens snyggaste män (blonda)

• Anonym (Svea)
    Anonym (man) skrev 2018-10-08 15:04:59 följande:

Eftersom att detta är en tråd om hårfärg tog jag främst upp det, men nordiska drag är också attraktivast.
  • Anonym (Ljus)

Min man är blond med blåa ögon och röd/blont skägg. Tycker ljusa killar ser mjukare ut ocxh det är mer attraktivt för mig, blir något mer djuriskt och skrämmande maskulint över mörka killar tycker jag. 

Svar på tråden Anses blonda män vara fula?