• Gunnnnnar

Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

• Svar på tråden Anses blonda män vara fula?
  • Anonym (Y)

Rupert Penry Jones är rätt läcker också.

Han är 1,87 m lång.

• Mascaraklumpar
    Fru Darcy skrev 2016-12-25 13:03:04 följande:

Hört talas om att smak är något subjektivt?

Vad du tycker är ointressant för mig, jag publicerade bilden för att JAG tycker att det är snyggt med blonda killar, inte för att få medhåll från dig och andra.

Sorry, jag uppfattade detta som ett diskussionsforum och inte din personliga blogg. Lovar att inte bemöta dina inlägg i fortsättningen
  • En glad tjej

Det där stämmer ju inte. Jag är kvinna, har mörkt hår och mörkare pigment än min man som är betydligt ljusare än jag.
    Jag har varit attraherad av både blonda och mörkhåriga män, bryr mig lite om hårfärg. Skägg, däremot är riktigt snyggt

• EnAnonumius
    Gunnnnnar skrev 2016-12-25 02:36:04 följande:
    Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?
    Enligt vem?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • fluu

Har aldrig någonsin hört att blont skulle vara feminint eller fult.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tow2Mater
    Anonym (hahaha) skrev 2016-12-25 11:29:05 följande:

Har då ALDRIG i hela mitt snart 50-åriga liv hört talas om att en hårfärg skulle vara feminin eller maskulin, nästan så jag skrattade rakt ut när jag läste det.

Men precis; och vad anses vara "fint" eller "fult" eller "maskulint" eller "feminint"; kan ju tro halva FL inte ens är kapabla att ens förstå frågeställningen här.

FL  - anser du en blond man vara "ful" bara för att du föll för o ev gifte dig med en mörkhårig man?

Själv kan jag finna många både män o kvinnor vara fina och/eller attraktiva oavsett hårfärg. Men jag kanske är i minoritet här. Om vi ens kan relatera fult/fint till attraktion.

(Varfor svarar jag ens i en idiot-tråd som denna, gaaahh?)
  • AnnaStjärnhök

Nej, detta med hårfärgen har du helt fått om bakfoten. Är/var inte Dolph Lundgren snygg och manlig? 

När det gäller hudfärgen, så stämmer det att manliga skyltdockor ofta målas med mörkare hudton än kvinnliga. Men absolut inte som om de skulle tillhöra en folkgrupp med naturligt mörk hy, utan tanken är att männen ska se solbrända ut. Så att man ska få associationer till idrott, äventyr etc..

• Alvina

Personligen föredrar jag mörkhåriga män, men även vissa blonda män kan vara snygga.

• Sommarlöv

Haha, lägg av Ts. Varför skulle mörkt pigment vara mer feminint? Det var nog det absolut löjligaste jag hört på länge. Har själv mörkbrunt hår, blå ögon och olikfärgad hud (är dock helt svensk) och känner mig tämligen feminin. Min man är blond och är maskulin.

• Eurybia

Nej, män har inte mer pigment eller mörkare hy än kvinnor generellt.

Eftersom det är många som har ljust hår i barndomen, men får mörkare hår som vuxna, så förknippas blondhet med ungdom, fler kvinnor än män bleker sitt hår blont. Det är därför det finns fler blonda kvinnor än vad det finns blonda män. Det har inget med mindre pigment att göra. Att bleka håret (eller huden, som en del i Asien gör), eller överhuvudtaget lägga mycket tid och pengar på skönhetsvård anses ofta mer feminint. Inte blont hår eller ljus hud i sig. Möjligtvis kan det vara så att skäggstubb kan ge ett intryck att huden är mörkare, fast den i själva verket inte är det.

Blonda män anses inte fulare än mörkhåriga män. En del blonda män är snygga, och andra inte. En del mörkhåriga män är snygga, och andra inte.

Det finns ju massor av blonda män som verkligen inte anses fula, t.ex Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Heath Ledger, Daniel Craig, Nikolaj Coster-Waldau, Viggo Mortensen, Ryan Gosling, Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Alexander Skarsgård, Ronan Keating, Olof Mellberg, David Beckham, David Bowie, Kurt Cobain, James Dean... bara för att nämna några få.

Svar på tråden Anses blonda män vara fula?