• Gunnnnnar

Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

• Svar på tråden Anses blonda män vara fula?
  • Anonym (Har med beteende att göra)

Det har inget med hårfärg att göra, utan beteende. Blont hår brukar vara förknippat med omanliga sojapojkar (svenska män) som blivit hjärntvättade av feminism. Det tycker de flesta kvinnor är avtändande.

Mörkhåriga män brukar ha ett gentleman- beteende och bete sig manligt (macho). Det tycker de allra flesta kvinnor är attraktivt.

• Anonym (Älskar)
    Anonym (Har med beteende att göra) skrev 2022-01-18 09:08:46 följande:

Det har inget med hårfärg att göra, utan beteende. Blont hår brukar vara förknippat med omanliga sojapojkar (svenska män)

Sojapojkar vad är det för nåt
  • Xenia

Det var det dummaste jag hört! Förvånad

Min egen far var askblond och blåögd. Så egentligen tyckte jag det var snyggast. Men så blev jag kär i en mörkhårig och brunögd.

Går folk efter hårfärgen när de blir attraherade? Snygg kan man vara oavsett hårfärg. Bra personlighet kan man ha också.

• Xenia
    Gunnnnnar skrev 2016-12-25 02:36:04 följande:
    Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

Vad är det för hemlagad teori? Så alla afrikaner, asiater och sydeuropéer är automatiskt mer manliga än en nordisk viking? Men deras kvinnor är då i stället mindre kvinnliga?

Kanske teorin har uppkommit för att blonda kvinnor ansetts särskilt vackra och kvinnliga. Bara för att det varit mer ovanligt. Och då måste mörka män vara särskilt manliga.

Bullshit!
  • Trudekt

I call bullshit. Men vi blonda har ofta mindre markerade ögonbryn, det sägs faktiskt ha en statistiskt påvisbar effekt på hur utseendet uppfattas. Det gäller även kvinnor då alltså, som oftare definierar starkare (fast smalare) ögonbryn om de har av naturen "osynliga" sådana. 

• Anonym (Guldhår)

Min vän är blond på huvudet men kroppsbehåringen som rödguld. Så vackert. 

• Anonym (Mörka män flyr)

Så "manliga" men vilka länder flyr dessa mörka män till? Nordiska länder med blonda män i ledningen.
    Så MaNLigA men kan inte kriga för sitt land och lämnar kvinnor och barn att försvara sig själva.
    Tror nog blonda män är de mest maskulina manliga män vi har idag. Jag som kvinna ser på svartmuskiga män som feminina pga hur de beter sig och har omedvetet börjat se på ljusa män som mer manliga tack vare det. Associerar nu blonda män med isblå kalla ögon med maskulinitet.
    Vikingar indeed...

• Anonym (tänklitesjälv)

Jag är blond, hela min ursprungsfamilj oxå. oattraktivt på både män och kvinnor.

• Anonym (Abc)

Tidigare har blonda killar inte fått mitt intresse vid första åsyn . Alltså när man träffar någon i allmäma sammanhang eller om jag sett honom på bild på tider ex. 
    Men för ca ett år sen så lärde ka komma en blond kille via jobb. Jag fastnade för honom för hans personlighet. Trodde aldrig de skulle bli så men jag är dööö kär i honom nu. Han är underbar . Tidigare bara vänt huvudet för mörka killar(brunt/svart hår) gärna med skägg.  Snacka om utseendet fixerad . Men nu va de ju inte så. Dock hade en mörk kille som faller mig i utseendet haft lättare att få mitt intresse direkt, medan den blonda killen fick mitt intresse efter att pratat med mig några gånger.  Sen är de ju så att hade den mörka killen inte haft en trevlig personlighet hade jag ju slutat ge intresse 

Svar på tråden Anses blonda män vara fula?