• Gunnnnnar

Anses blonda män vara fula?

Blont hår är feminint. Kvinnor har mindre pigment än män och har därför ljusare hy och hårfärg.

Mörkt hår anses vara maskulint av samma anledning.

?

• Svar på tråden Anses blonda män vara fula?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Mörka män flyr) skrev 2022-01-19 00:41:57 följande:

Så "manliga" men vilka länder flyr dessa mörka män till? Nordiska länder med blonda män i ledningen.
    Så MaNLigA men kan inte kriga för sitt land och lämnar kvinnor och barn att försvara sig själva.
    Tror nog blonda män är de mest maskulina manliga män vi har idag. Jag som kvinna ser på svartmuskiga män som feminina pga hur de beter sig och har omedvetet börjat se på ljusa män som mer manliga tack vare det. Associerar nu blonda män med isblå kalla ögon med maskulinitet.
    Vikingar indeed...

för det första är det uppenbart att du är man. För det andra är det fler mörka män som strider i krig än blonda svenskar. Några miljoner fler faktiskt. För det tredje är trådstarten bara dum. Kvinnor är kvinnor även i länder där ingen är blond. Att du ens nappar på detta och blir så kränkt gör det uppenbart vilket kön du tillhör. 

• Anonym (Edna)

Anses Alexander Skarsgård, Bill Skarsgård, Daniel Craig, Ryan Philippe, Ryan Gosling, Justin Bieber, Ryan Reynolds, David Beckham m.fl. vara fula? 

• Anonym (Ååke)

Mmm sjukt omanlig verkligen.
  • Anonym (snygga vikingar är blonda)
    Anonym (Edna) skrev 2022-04-09 11:19:36 följande:

Anses Alexander Skarsgård, Bill Skarsgård, Daniel Craig, Ryan Philippe, Ryan Gosling, Justin Bieber, Ryan Reynolds, David Beckham m.fl. vara fula? 

Otroliga snyggingar det där. Får adda en av de snyggaste männen i  världen enligt min smak.

Chad Michael Murray! Sen tänker jag på Brad Pitt naturligtvis och Leo di Caprio  som yngre. Finns ju hur många som helst:)
  • Anonym (Edna)
    Anonym (snygga vikingar är blonda) skrev 2022-04-09 13:20:38 följande:
    Otroliga snyggingar det där. Får adda en av de snyggaste männen i  världen enligt min smak.

Chad Michael Murray! Sen tänker jag på Brad Pitt naturligtvis och Leo di Caprio  som yngre. Finns ju hur många som helst:)
    Ja! Brad Pitt! Och Heath Ledger, Charlie Hunnam?
  • Anonym (Edna)

Channing Tatum för guds skull. Några av dom absolut vackraste männen är blonda. 

• Xenia
    Anonym (tänklitesjälv) skrev 2022-04-08 22:47:47 följande:

Jag är blond, hela min ursprungsfamilj oxå. oattraktivt på både män och kvinnor.

Konstigt att så många blonda fått både partner och barn då.

När människor lämnade Afrika och rörde sig mot solfattigade trakter så blev deras hud ljusare för att lättare ta upp D-vitamin. Men varför fick en del blå ögon? Det var en mutation. Man tror att det berodde på sexuell selektion att det spreds. Dvs många tyckte att dessa blå ögon var vackra och de blåögda blev eftersökta som partners och fick många barn. Kanske likadant med det blonda håret.
  • Anonym (XXX)

Nej..? Hur kom du på den idén? Jag tycker att blonda män med solblekt hår och lite lagom solbränna är snyggast! Man ska se att han brukar vara ute i solen och friska luften. Datanörds-blek hud går bort. 

Dolph Lundgren on Wearing Barely Anything for Masters of the Universe |  PEOPLE.com

Svar på tråden Anses blonda män vara fula?