• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • litetfröimagen

Hej! Jag hoppar också in här. Återförde en sex dagarsodlad blastocyst i torsdags morse. Gjort ett tidigare ivf försök som misslyckades, så detta hade vi i frysen. Räknar man att dagen efter återföringen är ruvdag 1? Kommer inte ihåg.

Jag tyckte förra gången jag ruvade var hemskt, hade noll hopp, ångest och mådde allmänt pms:igt. Denna gången har jag bara tagit letrozol för att stimulera ägglossningen, och än så länge känns det okej

Nån annan som gjort en FET i stimulerad cykel?

Jag har ett barn sen tidigare, som jag fick på naturlig väg. Men vid den graviditeten kände jag supertidigt att jag var med barn. Det var dock två foster (en stannade i utvecklingen i vecka 10 typ) så det kan ju vart därför jag kände tidigt. Men nu går jag och letar tecken som en galning hehe.

• gammelpysen
    litetfröimagen skrev 2017-05-20 23:32:08 följande:

Hej! Jag hoppar också in här. Återförde en sex dagarsodlad blastocyst i torsdags morse. Gjort ett tidigare ivf försök som misslyckades, så detta hade vi i frysen. Räknar man att dagen efter återföringen är ruvdag 1? Kommer inte ihåg.

Jag tyckte förra gången jag ruvade var hemskt, hade noll hopp, ångest och mådde allmänt pms:igt. Denna gången har jag bara tagit letrozol för att stimulera ägglossningen, och än så länge känns det okej

Jag har ett barn sen tidigare, som jag fick på naturlig väg. Men vid den graviditeten kände jag supertidigt att jag var med barn. Det var dock två foster (en stannade i utvecklingen i vecka 10 typ) så det kan ju vart därför jag kände tidigt. Men nu går jag och letar tecken som en galning hehe.

Jag var gjort två FET i stimulerad cykel men utan framgång. Förmodligen gick det vägen till en början andra gången, gick över mer än en vecka men testade negativt på testdagen.

Är nu på ruvardag 2 i färsk cykel, fick tillbaka ett tvådagars i förrgår.
  • gammelpysen
    39årvillblimamma skrev 2017-05-21 10:05:14 följande:

Vårt sista försök, jag fyller 40 i juni, 2-dagars sattes in i fredags...

Då är vi i samma sits! Skönt med fler att kunna bolla med... tror vi följts år tidigare också. Hur mår du? Har tagit det extremt lugnt sedan jag fick tillbaka plutten. Sängliggande hela dagen igår, småkramper i livmodern... bättre idag men det blir en mycket lugn period framöver.
  • Lullebulle
    GrodanS77 skrev 2017-05-20 21:19:51 följande:

Lullebulle, tror nog att det är lite väl tidigt att testa på rd3 även om det är en blast. Tålamod är svårt att ha men du får nog försöka

Är själv på rd8 med en 2-dagars. Håller på att bli tokig! Så vet hur svårt det är. Fynderar på att tjuvtesta i morgon, men samtidigt så funderar jag på om det verkligen är nån idé. Är det negativt så säger det egentligen inte så mycket ju.

Stort lycka till!

Haha jo jag vet! Ska hålla mig till på onsdag nu iaf ?????????

Blir inte så Depp om de är neg det är ändå tidigt tänker jag men är så nojjig med kaffe Tea och så nu, vill inte ta några onödiga risker ????
  • Lullebulle
    litetfröimagen skrev 2017-05-20 23:32:08 följande:

Lycka till!
  • Lullebulle
    39årvillblimamma skrev 2017-05-21 10:05:14 följande:

Vårt sista försök, jag fyller 40 i juni, 2-dagars sattes in i fredags...

Håller tummarna!
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-20 20:55:46 följande:

tjuvtestade redan idag, visade ingenting såklart.  Alldeles för tidigt men det är ju sååå svårt att låta bli!

Hur går det för er andra??

Jag har också tjuvtestat idag, men det var negativt. Tyckte mig ana en skugga men det kan också vara min hjärna som spelar mig ett spratt.
  • Lullebulle
    kastrullen skrev 2017-05-21 12:20:19 följande:
    Jag har också tjuvtestat idag, men det var negativt. Tyckte mig ana en skugga men det kan också vara min hjärna som spelar mig ett spratt.
    Vilken dag är du på?
    Det är säkert ett plus, testa på tisdag igen!

Nu hittade jag att jag plussade på ruvardag 6 förra gången och jag är ju bara på dag fyra ännu ????????
  • kastrullen
    Lullebulle skrev 2017-05-21 12:28:26 följande:

Vilken dag är du på?

Det är säkert ett plus, testa på tisdag igen!

Nu hittade jag att jag plussade på ruvardag 6 förra gången och jag är ju bara på dag fyra ännu ????????

Dag 5! Ja jag vill gärna hoppas på det!

Ska du testa på Tisdag? Håller tummarna för ett plus för oss båda då! :)
Svar på tråden Ruvartråd