• Niaa

Ruvartråd

Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

• Svar på tråden Ruvartråd
  • litetfröimagen

I agree grodans77! Lutinus är inte skoj alltså! Jag tar bara två om dagen denna gången för jag har gjort en FET. Är bara på ruvardag 5 så jag har många piller kvar.

• GrodanS77

Jag tar 3 lutinus om dagen. Om jag plussar ska jag ta dem i 3 månader...Men va gör man inte liksom...Flört

• GrodanS77
    litetfröimagen skrev 2017-05-23 23:17:23 följande:

I agree grodans77! Lutinus är inte skoj alltså! Jag tar bara två om dagen denna gången för jag har gjort en FET. Är bara på ruvardag 5 så jag har många piller kvar.

Du hade ett 6-dagars va? Då borde det inte vara så långt till testdag, eller?
    De här sista dagarna innan test är ren pina och psykisk tortyr! Test i morgon...

Håller tummarna!
  • litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 07:20:48 följande:

Du hade ett 6-dagars va? Då borde det inte vara så långt till testdag, eller?

De här sista dagarna innan test är ren pina och psykisk tortyr! Test i morgon...

Håller tummarna!

Jag har testdag den 2 juni, men har beräknad mens imorgon, så gynekologen sa att jag kan ta testet tidigare. Eller normalt sätt har jag en 30 dagar cykel, men ägglossningen kom två dagar tidigare denna månaden. Så jag tänker att den kan ju komma nån gång mellan torsdag och lördag. Tänkte att jag ska ta det i helgen om mensen inte kommit innan dess. ja det är hemskt! Jag är hemma sjuk också så jag har alldeles för mycket tid att tänka på det.

Vilket datum skulle ni testa? Har du känt nått?

Vilken klinik går du hos ? Vi har bara fått ordination av ta lutinus till testdagen.
  • GrodanS77

"litet frö..." Jag har gjort äggdonation med färskt ägg så det är lite annorlunda mot "vanlig" IVF. Så därför ska jag fortsätta med lutinuset längre.

Jag har också testdag 2/6 egentligen men eftersom ÄP gjordes för 2 veckor sen så skulle det motsvara bim idag. Tänkte testa i morgon.

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 08:11:03 följande:

"litet frö..." Jag har gjort äggdonation med färskt ägg så det är lite annorlunda mot "vanlig" IVF. Så därför ska jag fortsätta med lutinuset längre.

Jag har också testdag 2/6 egentligen men eftersom ÄP gjordes för 2 veckor sen så skulle det motsvara bim idag. Tänkte testa i morgon.

Spännande! Hoppas det är ett guldägg! Är det ert första försök?Har du haft några symptom?
  • GrodanS77

Japp, första ÄD. Har gjort 7 st ivf 6 fullförsök, 1 FET). Har dålig äggreserv/kvalitet och inga äggledare.

Bortsett från molvärken, så har jag ett illamående som kommer ungefär varannan dag verkar det som och ömma bröst. Illamående och ömma bröst har jag haft tidigare då jag har plussat, så jag är hoppfull

(Jag har plussat 3 ggr på ivf som tyvärr blev 1 utomkveds och  2 MA/MF)

• Lullebulle

Ringde till shalgrenska och tänkte boka in ultraljud de var de inte intresserade av innan faktiska testdag har vart

• litetfröimagen
    GrodanS77 skrev 2017-05-24 10:55:42 följande:

Japp, första ÄD. Har gjort 7 st ivf 6 fullförsök, 1 FET). Har dålig äggreserv/kvalitet och inga äggledare.

Bortsett från molvärken, så har jag ett illamående som kommer ungefär varannan dag verkar det som och ömma bröst. Illamående och ömma bröst har jag haft tidigare då jag har plussat, så jag är hoppfull

(Jag har plussat 3 ggr på ivf som tyvärr blev 1 utomkveds och  2 MA/MF)

Jag har ett barn sen innan som blev till spontant, nu har vi försökt i lite mer än två och ett halvt år (fast haft oskyddat sen förra graviditeten för fyra år sen) gjort ett färskförsök som inte tog sig, men det resulterade i två blastocyster till frysen. Så detta är vår första fet. Svårt att utläsa vad jag känner för det är första gången jag använder letrozol. Men har haft lite diffus molvärk sen igår kväll, halsbränna och illamående som kommer och går sen i lördags. Men såbrukar jag nog känna innan mens också tyvärr. Fast inte halsbränna i och för sig.

Nu har jag gått in i fasen kolla trosorna efter blod vid varje toabesök, suck!
Svar på tråden Ruvartråd