• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML

Katten: Då förstår jag, NÄ är det så sällan det blir så skulle jag absolut tänka som du. Och ju mindre man mixtrar med kroppen desto bättre. En IVF behandling sliter rätt mycket ändå på kroppen.

Marie:

Va skönt att den kom! Perfekt med insättning på en lördag då slipper man förhoppningsvis knöla med jobbet. Det kommer bli 15 dagar mellan oss:)

Stegringen fortsätter, kommer bild sen :)

Jag tror att de gör VUL v 8 men jag är faktiskt inte säker. Från V 6 brukar man kunna se hjärtat ticka så de kanske kan göra ett VUL tidigare. Jag vill ju GÄRNA veta om det är två. Man kan tycka att ingen annan vet det så tidigt men ingen annan vet heller att man lyckats få två ägg befruktade heller! Det kan ju vara tre eller fler oxå, det tror jag väl inte men den risken finns faktiskt eftersom vi har starka anlag för enäggstvillingar/tvillingar och när jag blev spontant gravid då var det i en cykel jag eg skulle göra ett FET, om det har hänt nu så skulle jag kunna ha treäggstrillingar i magen.

Ja ni hör hur man börjar spekulera!;)

Jag har märkt några symtom nu som jag inte kan skylla på progestoronet.

* Jag vill inte dricka kaffe! Jag älskar kaffe, men nu är jag inte sugen(med dottern fick jag istället dämpa kaffeintaget)

* Mat är äckligt

Det som jag inte vet vad som är vad är

* konstant molvärk

* öm i svanken

* värme svallningar i ansiktet, blir knallröd!

På torsdag har jag TD och jag misstänker att jag får åka till kliniken samma dag för att få mitt Intralipid-dropp. Hoppas att det funkar!

• KattenH81

Fin stegring!!

Här skriker hela kroppen ÄL men inget utslag än. Gissar att den glada gubben kommer imorn och isf får jag avvakta en månad :(

Men det är ju bättre att satsa på en cykel då slemhinnan hinner växa till sig ordentligt!

Idag började jag med omega 3! Petar i mig 11 piller per dag nu... jisses!

• CML
    KattenH81 skrev 2017-01-30 22:10:25 följande:

Fin stegring!!

Här skriker hela kroppen ÄL men inget utslag än. Gissar att den glada gubben kommer imorn och isf får jag avvakta en månad :(

Men det är ju bättre att satsa på en cykel då slemhinnan hinner växa till sig ordentligt!

Idag började jag med omega 3! Petar i mig 11 piller per dag nu... jisses!

Ja man känner sig som en äkta piller trillare! Jag funderar på att räkna ihop hur många sprutor och tabletter jag tagit under denna behandlingen!

När tidigast får din ÄL komma för att du ska få göra FET nu i feb
  • MarieClaesson

Nu har vi tid på lördag! Känns ju både spännande och lite nervöst.. Hade nästan glömt bort hur hårt man går in i den här bubblan, nästan alla tankar går runt ivf.

En fundering, är det ok att ha med sig barn till kliniken? Vi vill ju inte berätta för någon om vårt syskonflrsök än så länge så min man borde väl kunna vänta med dottern i väntrummet om vi fyller i samtycke papper? Känns sådär att ha med barn men det lär inte vara mycket folk där på en lördag,, vad tycker ni?

Hoppas inte du får tidig äl Katten, men i så fall tror vi extra mycket på nästa månad, vad kan man göra mer än att hoppas? <3

• KattenH81

Eftersom torsdagar är den förbjudna dagen för mig (har ju tvådagars och min klinik har inga återföringar för FET på lördagar) så är fredag tidigast dag. Kommer glad gubbe imorn så är det kört! Därefter får den komma närsom. Men jag tror nästan att jag redan haft den!! Men det är ju bara att testa vidare o hoppas!

• MarieClaesson

Okej, uppdatera oss gärna imorgon igen!

Man kan ju faktiskt ägglossa två gånger per cykel, men det är inget som du tror har hänt förut? KattenH81

• CML

Marie: Ja man kommer verkligen in i en bubbla, det är det ända man tänker på! Jobbigaste tiden tycker jag är ruvningen, dagarna bara segade sig fram. Nu är jag FF på ruvardsg 11 men efter plusset så känner jag inte samma ångest.

På vår klinik kan du ta med dig ditt barn, de har en barnhörna där pappan och barnet kan vara, vi har aldrig tagit med vår dotter men om det knipit då hade det gått.

Katten: de återför alltså på Söndagar men inte lördagar?

• KattenH81

CML- nej tyvärr! Bara vardagar för FET men för ET ibland lördagar.

Ingen glad gubbe idag heller men känslan därnere är inte som att ÄL är på G utan snarare som att den har varit!

Tror inte jag ägglossat två ggr på en cykel förut. Blev ju inte utslag i helgen heller när det kändes som äl så en risk är väl att kroppen hoppat över äl denna gång.

Men man ska ju inte tro d värsta heller- förhoppningsvis ingen glad gubbe imorn torsdag men nån gång fre-lör som det faktiskt är beräknat!

• Anonym (M81)
    CML skrev 2017-01-28 23:02:52 följande:

Marie: inför vårt FET så var det risk för att jag skulle få ÄL på måndagen. Jag fick hämta ut en Äggmognadsspruta som jag skulle ta på söndagen om inte utslaget kommit innan(det kom på lördagen) märkligt att de gör så olika.

Katten:Jobbigt med så kort cykel, kan man inte hjälpa sådant på traven med någon medicin?

Tog ett nytt test ikväll och det blir starkare ???? Shit det är nog 2 jag är ju bara på ruvardag 8. Oj oj oj det blir spännande detta <3

Grattis!!!
    Jag har också testat plus tidigt efter FET men är orolig över att det är ovitrellesprutan som spökar. Tog en spruta samma kväll som FET. Tog du någon sån spruta?
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb