• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-06 09:01:00 följande:

Så jobbigt att behöva vänta en cykel till! Katten., Altså den tiden är nog värre än själva ruvperioden tycker jag, när man får vänta ännu en månad, en månad känns så sjuukt långt! Men det kan ju trots allt gå fort nu då om mensen kommer snabbare än väntat, hoppas!

Ruvardag 2 idag. Försöker att inte analysera för mycket, lättare sagt än gjort! Jag hade lite brunaktig blödning efter ingreppet antar jag, i lördags och igår. Och igår var det typ circus i magen det kändes som förstoppning på ena sidan. Lite ömt också. Idag världens flytning fick torka och torka efter toabesöket, ursäkta detaljer haha.

Så svårt att veta vad som kan bero på själva ingreppet och inte, känns också väldigt tidigt att märka av något öht..

Visst kör du helt ostimulerat fet?

Självklart går man och tänker och överanalyserar. Jag tillåter mig själv att göra det ibland. Man måste ju få hoppas och tänka. Mitt problem är oftast att jag tänker negativa tankar. Då loggar jag ut och startar en ljudbok så jag slutar nojja.
  • MarieClaesson

Ja det är ostimulerat, så helt omöjligt kan det väl ändå inte vara att känna något kanske? Vill inte minnas att jag kände något förra gången så här tidigt. Det var också i ostimulerad cykel. idag är som sagt bara rd 2, eller äl + 7 om man räknar så.. men helt ärligt, jag känner mig gravid!, men tror inte något förrän det är bevisat.

Hur länge kan jag hålla mig från att testa denna gång tro? Mannen och jag har bestämt på lördag men vi får se ;)

• CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-06 22:01:32 följande:

Ja det är ostimulerat, så helt omöjligt kan det väl ändå inte vara att känna något kanske? Vill inte minnas att jag kände något förra gången så här tidigt. Det var också i ostimulerad cykel. idag är som sagt bara rd 2, eller äl + 7 om man räknar så.. men helt ärligt, jag känner mig gravid!, men tror inte något förrän det är bevisat.

Hur länge kan jag hålla mig från att testa denna gång tro? Mannen och jag har bestämt på lördag men vi får se ;)

Jo men rent teoretiskt så kan man väl visst känna något redan nu! Och om det är helt ostimulerat så finns det ju inget annat som kan ge de symtomen. Hoppas verkligen att det är så! Jag testade första gången på RD 7, så tidigt har jag inte testat vid tidigare försök.

Jag tycker man får tjuvtesta så mycket man vill! Blir dét ett plus så ser man det bli starkare och starkare och är det negativt så vet man det tidigare och hunner inte bygga upp sina förväntningar. Om det sen skulle visa sig vara ett plus efter att man sörjt ett minus så är väl det bara roligt!
  • MarieClaesson

Jag tänker precis som du! Hellre att man hinner bygga upp sorgen under några dagar med minus, än ett jättebakslag sen på testdagen.

Jag tror jag kommer börja smygtesta kanske imorgon till och med, får se hur jag gör ;) Det drar ner i ljumskar och ben och ibland känns det lite nere i ryggen, det kan typ inte vara något annat än en graviditet tänker jag.. Håller tummar och tår att det vill sig, vilken otrolig tur i så fall.. två graviditeter av två möjliga blastocyster!

• MarieClaesson

Det är bara ett par veckor kvar nu till ni får göra vul förresten? CML :D

• Anonym (M81)

Hurra, pluset håller i sig. Den blev svagare när ovitrellesprutan gick ur (satt i hela tio dagar) vilket gjorde mig jätteledsen för jag tappade hoppet då men igår och idag är plusen starkare. Helt fantastiskt. Vågar knappt tro det. Officiell testdag på sö. Orolig i själen för att något ska gå snett.

• CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-07 18:51:23 följande:

Jag tänker precis som du! Hellre att man hinner bygga upp sorgen under några dagar med minus, än ett jättebakslag sen på testdagen.

Jag tror jag kommer börja smygtesta kanske imorgon till och med, får se hur jag gör ;) Det drar ner i ljumskar och ben och ibland känns det lite nere i ryggen, det kan typ inte vara något annat än en graviditet tänker jag.. Håller tummar och tår att det vill sig, vilken otrolig tur i så fall.. två graviditeter av två möjliga blastocyster!

Spännande! Det skulle ju verkligen vara den totala turen! Så skönt för dig isåf, det är ju rätt jobbigt att göra hela behandlingen, jag går upp typ 5 kg varje gång jag gjort en behandling :(

Nu håller vi tummar och tår för att det blir ett plus!

Om två veckor exakt ska vi få se våra/t lilla frö där inne i magen. Kan knappt vänta men de ville ge mig intralipid samtidigt så jag fick vänta till V 8, annars kunde de nog kollat redan nästa vecka
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-08 08:21:35 följande:

Hurra, pluset håller i sig. Den blev svagare när ovitrellesprutan gick ur (satt i hela tio dagar) vilket gjorde mig jätteledsen för jag tappade hoppet då men igår och idag är plusen starkare. Helt fantastiskt. Vågar knappt tro det. Officiell testdag på sö. Orolig i själen för att något ska gå snett.

Wohoo va roligt! Grattis! Försök att hitta på något så du har något annat att tänka på annars kommer tiden att sega sig fram!

Grattis igen
  • MarieClaesson

Hurra M81!! Vad härligt! När gjorde du din fet? Eller alltså från vilket datum räknar du din äl? Jag har också testdatum på söndag nämligen men tror nästan de räknade fel för det är bara 8 dagar efter insättning, eller man kanske har td så pass nära inpå jag minns inte från förra gången ;)

• MarieClaesson

Två veckor vad spännande! CML! Jag vill ändå tänka att när man väl plussat så är det större chans att det går vägen än att det inte gör det!, jag är lite av en optimist kan man säga, men det är det som håller mig på banan! :)

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb