• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-02-01 07:56:47 följande:

CML- nej tyvärr! Bara vardagar för FET men för ET ibland lördagar.

Ingen glad gubbe idag heller men känslan därnere är inte som att ÄL är på G utan snarare som att den har varit!

Tror inte jag ägglossat två ggr på en cykel förut. Blev ju inte utslag i helgen heller när det kändes som äl så en risk är väl att kroppen hoppat över äl denna gång.

Men man ska ju inte tro d värsta heller- förhoppningsvis ingen glad gubbe imorn torsdag men nån gång fre-lör som det faktiskt är beräknat!

En av mina cykler ifjol kändes precis som du beskriver det. Jag känner alltid min ÄL och ett packet med 10 tester räcker typ 6 månader, men den gången blev det aldrig något utslag utan det kom 5! dagar senare än vad jag trodde/kände. Hoppas verkligen på det för dig och att det blir på rätt dag.

Knöligt att de inte kan återföra varje dag!
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-01 08:43:01 följande:

Grattis!!!

Jag har också testat plus tidigt efter FET men är orolig över att det är ovitrellesprutan som spökar. Tog en spruta samma kväll som FET. Tog du någon sån spruta?

Tack!

Hoppas att du oxå är gravid!

Nej, jag har inte tagit någon ovittellspruta och den kan ju missvisa ganska länge efter. Men om du tar fler test och det blir starkare då är du säker om är gravid eller inte

Hur kom det sig att du tog sprutan samma dag som FET?
  • Anonym (M81)
    CML skrev 2017-02-01 21:54:05 följande:
    Tack!

Hoppas att du oxå är gravid!

Nej, jag har inte tagit någon ovittellspruta och den kan ju missvisa ganska länge efter. Men om du tar fler test och det blir starkare då är du säker om är gravid eller inte

Hur kom det sig att du tog sprutan samma dag som FET?
    Min klinik ordinerade tre ovitrelle med ett par dagars mellanrum (sista vid FET) för att lura kroppen lite. Men däremot blev jag inte ordinerad lutinus? Tar du lutinus eller?
    Jag har testat nu i tre dagar men jag tycker inte att det blir så mycket svagare. Kommer att bli galen av allt detta snart känner jag. Vill ju så himla gärna veta...
  • CML
    Anonym (M81) skrev 2017-02-02 08:48:35 följande:

Min klinik ordinerade tre ovitrelle med ett par dagars mellanrum (sista vid FET) för att lura kroppen lite. Men däremot blev jag inte ordinerad lutinus? Tar du lutinus eller?

Jag har testat nu i tre dagar men jag tycker inte att det blir så mycket svagare. Kommer att bli galen av allt detta snart känner jag. Vill ju så himla gärna veta...

Jaha, det har jag aldrig hört att man gör. Man lär sig något nytt hela tiden!

Jag tar lutinus, progynon, prednisolon, fragmin och intralipid-dropp plus extra omega 3 och folsyra. All in typ

Blir ditt streck starkare då?
  • MarieClaesson

M81 Fortfarande plus på Stickan? :)

Katten har du haft äl än?

Är nu ruvare av en fin blastocyst.. Nu är det bara vänta...

Vi hade med dottern o det funkade jättebra det var inte mycket folk alls och pappa o dottern kunde till och med vänta i "ombytesbåset" under tiden och hon höll sig lugn och tyst. Skönt.

• CML
    MarieClaesson skrev 2017-02-04 17:06:33 följande:

Vi hade med dottern o det funkade jättebra det var inte mycket folk alls och pappa o dottern kunde till och med vänta i "ombytesbåset" under tiden och hon höll sig lugn och tyst. Skönt.

Skönt att allt gått bra! Det är nu man ska hålla schemat späckat så man inte hinner tänka.

Nu håller vi tummarna!

Vi har fått tid för VUL om 2 veckor, hoppas tiden rusar fram. Tur att vi ska ha lite kalas och jag ska jobba mycket.
  • KattenH81
    MarieClaesson skrev 2017-02-04 17:06:33 följande:

Nope! Ingen glad gubbe så långt ögat kan nå o inte ens en tillstymmelse till andra streck. Var nog äl förra helgen och jag testade nog först sista dagen med äl-flytningar. Ingen glad gubbe då men strecken var nästan lika starka....

Får hoppas att det gått på egen hand men hyser inte sirekt så stort hopp för en 19-dagars cykel. Testar nog imorn o måndag med men har liksom så långt ifrån d rätta flytningarna att det är noll chans! Får ringa kliniken på måndag och styra om en månad :(

Nästa äl (om mer normal cykel) borde inträffa 21-25 feb och isf hinner jag ändå med en återföring i feb!
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-02-05 00:05:35 följande:

Nope! Ingen glad gubbe så långt ögat kan nå o inte ens en tillstymmelse till andra streck. Var nog äl förra helgen och jag testade nog först sista dagen med äl-flytningar. Ingen glad gubbe då men strecken var nästan lika starka....

Får hoppas att det gått på egen hand men hyser inte sirekt så stort hopp för en 19-dagars cykel. Testar nog imorn o måndag med men har liksom så långt ifrån d rätta flytningarna att det är noll chans! Får ringa kliniken på måndag och styra om en månad :(

Nästa äl (om mer normal cykel) borde inträffa 21-25 feb och isf hinner jag ändå med en återföring i feb!

Då kommer ju nästa ägglossnig rätt snart iaf, skönt!

Man vet heller aldrig när det tar naturligt! Jag blev gravid i en cykel då vi skulle göra FET men ägget klarade inte tiningen. Så lite tur i oturen :)Har aldrig blivit spontangravid varken före eller efter den gången
  • KattenH81

Cml: Precis! Har ju blivit spontant gravid tre ggr på en period om 12 mån men sen senaste missfallet (början av sep) efter ett sånt plus har inget hänt igen...

Värsta pms:en idag! Så kanske får ännu tidigare men än jag trott. Borde komma om 7 dar först! Ringer Ackis imorn o omplanerar iaf !

• MarieClaesson

Så jobbigt att behöva vänta en cykel till! Katten., Altså den tiden är nog värre än själva ruvperioden tycker jag, när man får vänta ännu en månad, en månad känns så sjuukt långt! Men det kan ju trots allt gå fort nu då om mensen kommer snabbare än väntat, hoppas!

Ruvardag 2 idag. Försöker att inte analysera för mycket, lättare sagt än gjort! Jag hade lite brunaktig blödning efter ingreppet antar jag, i lördags och igår. Och igår var det typ circus i magen det kändes som förstoppning på ena sidan. Lite ömt också. Idag världens flytning fick torka och torka efter toabesöket, ursäkta detaljer haha.

Så svårt att veta vad som kan bero på själva ingreppet och inte, känns också väldigt tidigt att märka av något öht..

Svar på tråden Planerad fet i jan/feb