• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • pandoraDiem
    Erna90 skrev 2017-08-10 16:59:10 följande:

Testat något mer?

Jag har tyvärr fått missfall...

Vad väldigt tråkigt att höra. Finns inga bra ord att skriva så jag skickar över kramar istället.
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-08-10 16:59:10 följande:

Testat något mer?

Jag har tyvärr fått missfall...

Åh vad tråkigt <3

Ingenting ännu. Och nu har jag börjat jobba igen.
  • Erna90
    carrolinea skrev 2017-08-16 20:53:37 följande:

Åh vad tråkigt <3

Ingenting ännu. Och nu har jag börjat jobba igen.

Får hoppas att vi får plus snart båda 2

Vi tänker försöka bli gravida rätt direkt igen och hoppas det går vägen. När vi pratade med en läkare på gyn så han att det ska inte vara några konstigheter att testa igen. Här läst på vissa ställen att man ska vänta och på andra att det inte behövs...
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-08-17 22:18:22 följande:

Får hoppas att vi får plus snart båda 2

Vi tänker försöka bli gravida rätt direkt igen och hoppas det går vägen. När vi pratade med en läkare på gyn så han att det ska inte vara några konstigheter att testa igen. Här läst på vissa ställen att man ska vänta och på andra att det inte behövs...

Min läkare sa att gammal forskning var att man skulle vänta medan ny forskning var att man skulle köra direkt för kroppen blir inte gravid fören den är återställd <3
  • Erna90
    carrolinea skrev 2017-08-18 16:49:43 följande:

Min läkare sa att gammal forskning var att man skulle vänta medan ny forskning var att man skulle köra direkt för kroppen blir inte gravid fören den är återställd <3

Ligger något i den nya forskningens "svar". Kroppen är ju himla smart fakriskt! Men det här med att inte fokusera så mkt på beisar och graviditet är ju helt omöjligt. Känns ibland som det är det enda jag tänker på.. Man omges ju av det överallt, massa i (iaf mina) sociala medier... Hoppas inte det låser sig och tar för lång tid! <3
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-08-21 13:14:42 följande:

Ligger något i den nya forskningens "svar". Kroppen är ju himla smart fakriskt! Men det här med att inte fokusera så mkt på beisar och graviditet är ju helt omöjligt. Känns ibland som det är det enda jag tänker på.. Man omges ju av det överallt, massa i (iaf mina) sociala medier... Hoppas inte det låser sig och tar för lång tid! <3

Ja men verkligen :) håller tummarna. Jag känner mig typ gravid nu men kan inte säga säkert. Sp sugen på att testa .
  • Erna90
    carrolinea skrev 2017-08-24 20:15:09 följande:

Ja men verkligen :) håller tummarna. Jag känner mig typ gravid nu men kan inte säga säkert. Sp sugen på att testa .

Spännande! Du får hojta till när du testat

Vår tanke är att bara köra på nu och testa 1a november om vi kan hålla oss. Är min födelsedag. Skulle det ta sig direkt tror jag (om jag räknat rätt) att det precis ska funka med kub testerna om man upptäcker det då
  • Anonym (Anonym)

Hej!

Har bim om några dagar och tror vi prickade ägglossningen denna gången. Så har just nu bara ägglossningstester hemma. Kan man använda dessa som graviditetstest? Alltså reagerar de på samma ämnen? Någon som vet.

• carrolinea

Åh vad spännande!

Jag höll på att somna idag på jobbet och mensen skulle ha kommit igår så håll tummarna :) .

Erna90 skrev 2017-08-25 12:07:10 följande:

Spännande! Du får hojta till när du testat

Vår tanke är att bara köra på nu och testa 1a november om vi kan hålla oss. Är min födelsedag. Skulle det ta sig direkt tror jag (om jag räknat rätt) att det precis ska funka med kub testerna om man upptäcker det då

• Erna90
    carrolinea skrev 2017-08-30 18:49:35 följande:

Åh vad spännande!

Jag höll på att somna idag på jobbet och mensen skulle ha kommit igår så håll tummarna :) .

Åhh, håller tummarna

Anonym: jag vet inte riktigt hur det funkar egentligen.

Tänker att ska det bli helt rätt är det kanske bättre med gravtest ändå!
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017