• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • NessaS

Helloj!
    Hoppar in här!!
    Har två barn (sep 2011 o maj 2016) och nu kliar äggstockarna efter ett tredje barn! Har alltid velat ha tätt mellan mina barn (skiljde mig från babydaddy nr ett därav den stora skillnaden mellan mina två barn). Vill nu ha tätt en trea o möjligen en fyra. Saken är den att min mens inte dragit igång ännu sedan min förra graviditet, några tips på att dra igång den??? Börjar bli lite desperat!! Delammar fortfarande, men snälla säg att det finns sätt att sätta igång sin ägglossning även då! Har liksom ´känt av' att jag har ägglossning och testen har visat positivt då, men ändå ingen mens o ej gravid :(

• Erna90

Blev tyvär inget för oss på första försöket, vi får köra vidare! Är sämst på att ha tålamod men antar att man förstör lite för sig sj om man fokuserar för mkt på att bli gravid? Eller? Hur går det för er andra?

• Norrlänning86

Jag plussade förra lördagen, bf 3 februari så kommer bli typ 15 månader mellan sonen och bebis om allt går som det ska. :)

• dameke

Vi är inne på försök nr 3 nu. Borde ha äl runt 20:e juni och bim 4.7.

• carrolinea

Jag har bim vilken dag som helst. Har haft min första mens och äl sen mf i januari ????. Så får väl se när det vill sig :)

R det många som fått plus redan?

• Erna90
    carrolinea skrev 2017-06-04 21:20:18 följande:

Jag har bim vilken dag som helst. Har haft min första mens och äl sen mf i januari ????. Så får väl se när det vill sig :)

R det många som fått plus redan?

Hur har det gått för dig?
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-06-23 15:45:30 följande:

Hur har det gått för dig?

Ja du, ingenting ännu. Men bim om 1 vecka. Men har fått känsliga bröst och och börjar känna av blygdbenet och allt däromkring osv. Så känns som det har tagit sig nu men är inte helt säker ännu.
  • pandoraDiem

Inte varit inne här på ett tag. Men förra veckan kom mensen tillbaka (nästan 8 månader efter förlossningen). Så nu sätter vi igång med syskonförsök. Känns både spännande och läskigt. Jag hoppas det inte blir lika jobbigt som försöken mot första barnet.

• carrolinea
    dameke skrev 2017-06-04 13:24:46 följande:

Vi är inne på försök nr 3 nu. Borde ha äl runt 20:e juni och bim 4.7.

Bim ungefär samtidigt, jag har 3/7 :) några dagar kvar nu.
  • Erna90

Kunde inte hålla mig så testade idag bim-2 men fick negativt. Hoppas fortfarande dock då jag vet att man borde vänta lite längre!

Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017