• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Erna90
    TouchOfRed skrev 2017-03-18 23:32:55 följande:

Hej! Jag hoppar gärna på tråden! :)

Har oxå en son på drygt 1 år och börjar bli sugen på syskon. Har fortfarande i spiralen men kommer nog ta ut den efter påsk. Längtar så efter syskon till sonen! <3

Vad kul

Det närmar sig allt mer nu! Kul att följa er andra i era planer och tankar
  • Erna90

40 dagar kvar till maj

Låt tiden gå fort!

Fick veta en kompis som är gravid med nr 2, skulle vara sjukt kul att få bebis hyfsat nära inpå då det skiljer 6mån på våra första. Är rädd att jag ska bli allt för besviken om det typ inte tar sig direkt. Hoppas inte jag förstör för mig själv när jag hoppas så mycket. Att det typ låser sig eller något...

• dameke

Jag börjar bli nervös :) ska ta ut min spiral i april och jag är så rädd att det ska göra ont. Jag tror det går ganska lång tid innan jag blir gravid, jag blir väldigt chockad om det går på de första månaderna. Känner mig inte alls peppad på att försöka bli gravid, var så psykiskt jobbigt sist, men jag längtar så mycket efter att få vara gravid igen. Längtar efter magen, rörelserna, förlossningen, amningen och att se en trea växa upp och leka och bråka med sina syskon.

• pandoraDiem
    Erna90 skrev 2017-03-22 21:25:00 följande:

40 dagar kvar till maj

Låt tiden gå fort!

Fick veta en kompis som är gravid med nr 2, skulle vara sjukt kul att få bebis hyfsat nära inpå då det skiljer 6mån på våra första. Är rädd att jag ska bli allt för besviken om det typ inte tar sig direkt. Hoppas inte jag förstör för mig själv när jag hoppas så mycket. Att det typ låser sig eller något...

Ja, snart är det maj och våren är i luften :) jag tycker inte du ska vara orolig för att hoppas för mycket, tror inte det påverkar dina chanser. Däremot så kan det ju bli lite jobbigt om det tar över allt och man liksom glömmer bort att leva också.

Min mens är inte tillbaka än då jag fortfarande helammar men sonen verkar ganska nyfiken på riktig mat så hoppas kunna fasa ut amningen lite i taget då han blir ett halvår i slutet av april. Tror det kommer ta ett tag att bli gravid igen men just nu känns det ändå rätt okej, får se hur det känns när vi sätter igång på riktigt.
  • pandoraDiem
    dameke skrev 2017-03-23 08:22:48 följande:

Jag börjar bli nervös :) ska ta ut min spiral i april och jag är så rädd att det ska göra ont. Jag tror det går ganska lång tid innan jag blir gravid, jag blir väldigt chockad om det går på de första månaderna. Känner mig inte alls peppad på att försöka bli gravid, var så psykiskt jobbigt sist, men jag längtar så mycket efter att få vara gravid igen. Längtar efter magen, rörelserna, förlossningen, amningen och att se en trea växa upp och leka och bråka med sina syskon.

Är också lite nervös, känner mig just nu rätt lugn men vet ju hur tungt det var att försöka bli gravid. Men det behöver ju inte bli likadant nu, hoppas inte det iaf :) får jag fråga hur lång tid det tog för sig att bli gravid med dina barn och om det var någon skillnad psykiskt att försöka med ettan jämfört med tvåan?

Lycka till!
  • TouchOfRed
    dameke skrev 2017-03-23 08:22:48 följande:

Jag förstår hur du känner dig! Jag ska ta ut min efter påsk tror jag, tänkte ringa och boka tid för det nu i veckan. Har hört att det gör mindre ont att ta ut den vid mens så jag tänkte eventuellt försöka pricka in det då. Själv är jag orolig för missfall oxå, haft det en gång innan. Men längtar oxå efter att vara gravid och få ett syskon till vår son!
  • dameke
    pandoraDiem skrev 2017-03-23 08:27:42 följande:

Är också lite nervös, känner mig just nu rätt lugn men vet ju hur tungt det var att försöka bli gravid. Men det behöver ju inte bli likadant nu, hoppas inte det iaf :) får jag fråga hur lång tid det tog för sig att bli gravid med dina barn och om det var någon skillnad psykiskt att försöka med ettan jämfört med tvåan?

Lycka till!

Första var oplanerad men jag trodde att jag inte kunde bli gravid så jag hade inte skyddat mig på 3-4 år, andra tog ett år innan jag blev gravid, helt normalt men det var ändå väldigt jobbigt. Jag var 20 när jag blev gravid med andra och många säger att det går snabbt att bli gravid när man är ung så det gjorde det jobbigare. Sen hann folk börja med tjatet om att dottern önskade sig ett syskon, kände mig dålig, som att något var fel för att jag inte blev gravid. Det har varit en av de största rädslorna i mitt liv, att inte kunna bli gravid. Jag är väldigt tacksam för de två barn jag har, men det känns ändå så tomt med "bara" två.
  • Erna90

Nu närmar det sig, när tänker ni börja försöka bli gravida?

• Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-04-06 12:54:48 följande:

Kommer ha ägglossning i slutet av april så får se om vi kan få till det då :) min sambo känns lite osäker just nu, vi har haft det tufft med sonen sedan han kom och sonen sover fortfarande vid 18 månaders ålder fortfarande horribelt men jag hoppas att sambon hoppar på tåget igen. Annars får vi avvakta lite men vill om möjligt ha max 3 år mellan syskonen.
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-04-06 12:54:48 följande:

Fick veta att jag har en cysta på ena äggstocken men den är på väg ut, läkaren trodde att det skulle ta 1-2 mån till innan den försvunnit och vi har en möjlighet till att bli gravida igen :(.

Kan inte ni hänga med i Facebook-gruppen för oss som försöker nu? Skulle vara roligt om fler ville vara med. Jag är så dålig på att gå in här och läsa.
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017