• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Mamma@N

Idag började jag testa för att kolla upp ägglossning, egentligen är det inget jag känner är nödvändigt men ger mig något att fixa med medan jag väntar på att komma igång på riktigt :) Sonen kom till på 4e försöket så gick ju väldigt fort så blir spännande att se hur lång tid detta kommer ta denna gång

• pandoraDiem

Här är en till som ska försöka sig på ett syskon. Lite samma situation som norrlänningen86 då jag också råkade ut för utomkvedes innan jag fick min son som nu är drygt 3 månader. Räknar med att det kan ta ett tag om det nu lyckas överhuvudtaget.

Kul att kunna följas åt i alla fall :)

• carrolinea

Vi ska köra på syskon. Skulle vara perfekt i maj men vi kommer inte skydda oss :). Vi har en son född sep-2015 :)

Vill ni följas åt och inte orkar skriva här har vi en hemlig grupp på Facebook skulle vara roligt med fler som följs åt. Skicka meddelande här eller på kik carrolinea82

• carrolinea
    Erna90 skrev 2017-02-04 12:01:39 följande:

Härligt med lite fler att kunna skriva av sig med och funderingar och förväntningar :)

Måste dock höra med er.. Har dagar då det känns som ett omöjligt uppdrag att ta hand om en vilde, dagar då humöret är i botten för båda och allt bara blir fel men sånna dagar har väl alla? Känner ibland, bara man orkar med två men man anpassar väl sig? Man får ju sällan höra det jobbiga utan ser bara allt det bra osv på sociala medier!

Med risk för att låta lite negativ, men en tanka bland alla andra tankar tänker jag. Tankar som också är viktiga att överväga!

Åh håller med dig. Vi ska försöka med nr 2 fick iofs mf för 4 veckor sen och då bestämde vi oss för att vänta lite. Men vissa dagar undrar jag om man kommer orka med 2 stycken och börja om med vakna nätter osv.
  • Erna90

Känner igen det där med jobbiga dagar då man känner att ett barn räcker gott och väl, men så kommer de bra stunderna som tur är. Kom hem efter jobbet idag och möttes av en liten plutt som övat på att kramas under dagen och fick världens gosigaste kram <3

Förstår det där med stickorna. Känns lite som man börjat på ngt sätt allra redan då kanske? :)

Ja det där med vaken nätter är väl en sak som man inte ser fram emot. Sonen vaknar fortfarande lite så inte ens kommit ifrån det!

• carrolinea
    Erna90 skrev 2017-02-06 21:55:52 följande:

Känner igen det där med jobbiga dagar då man känner att ett barn räcker gott och väl, men så kommer de bra stunderna som tur är. Kom hem efter jobbet idag och möttes av en liten plutt som övat på att kramas under dagen och fick världens gosigaste kram <3

Förstår det där med stickorna. Känns lite som man börjat på ngt sätt allra redan då kanske? :)

Ja det där med vaken nätter är väl en sak som man inte ser fram emot. Sonen vaknar fortfarande lite så inte ens kommit ifrån det!

Åh det är så mysigt, när man får världens kram och puss :).

Nä precis ibland vaknar lilleman här med :)
  • Limath

Hej! Hoppar gärna in här.

Har två söner på 3,5 och 2 år och börjar längta ordentligt efter en trea nu. :)

• Nr3sladdis

Här är en till som planerar en trea, dock är det en riktig sladdis kommer skilja 13år på yngsta och bebbe och 15år med min äldsta. Jag vill gärna sätta fart på en gång, men mannen vill vänta så att det blir i början på nästa år för att det ska bli tidigt på året istället för sent... hmm jaja får väl vänta då. Ska ta ut spiralen så fort jag får en tid hos BM så att jag kan få igång kroppen igen efter 9 år utan mens. ???? inte saknat den. Är lite skrämmande då det är längesen man hade en bebis nu samtidigt som det är glädje och spänning. ???? vi har aldrig kört med nå ÄL tester eller kontroll av när det är bäst att ligga, vi har bara kört och det har fungera tidigare så får hoppas det funkar nu också. Kul att det är så många som planerar samtidigt som man kan få följa och bolla tankar med. ????

• Norrlänning86
    pandoraDiem skrev 2017-02-05 20:45:46 följande:

Här är en till som ska försöka sig på ett syskon. Lite samma situation som norrlänningen86 då jag också råkade ut för utomkvedes innan jag fick min son som nu är drygt 3 månader. Räknar med att det kan ta ett tag om det nu lyckas överhuvudtaget.

Kul att kunna följas åt i alla fall :)

Åh minns att vi följdes åt i några trådar men sen har jag inte varit aktiv här på länge. Så kul att våra små ligger så pass nära varandra åldersmässigt :)
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-02-08 15:24:44 följande:

Åh minns att vi följdes åt i några trådar men sen har jag inte varit aktiv här på länge. Så kul att våra små ligger så pass nära varandra åldersmässigt :)

Ja visst är det :) hoppas allt är bra med er. Har du gått tillbaka din mens än?
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017