• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Limath

Jag använder Period Tracker. Den brukar förutsäga mensen ganska exakt och mina två barn har blivit till på första respektive andra försöket, så den har funkat väldigt bra för mig. ;)

• Mamma@N

Uppdaterar lite, blev ingen start nu i maj för oss då vi "råkade" mysa lite rätt dag redan i april. Blev alltså inte enligt planerna och nu är jag redan gravid. Sist tog det sig på 5e försöket så trodde nog inte att det skulle gå så fort men härligt känns det :)

• TouchOfRed

Grattis till plusset!! :)

Jag ska ta ut spiralen på tisdag, är lite nervös för det...hoppas det inte gör lika ont som att sätta in den...!

• Erna90
    Mamma@N skrev 2017-05-14 11:57:54 följande:

Uppdaterar lite, blev ingen start nu i maj för oss då vi "råkade" mysa lite rätt dag redan i april. Blev alltså inte enligt planerna och nu är jag redan gravid. Sist tog det sig på 5e försöket så trodde nog inte att det skulle gå så fort men härligt känns det :)

Grattis till plusset!

Här har vi börjat och hoppas på att det ska ta sig så snart som möjligt såklart. Så nu inväntar vi första Bim som är 28e maj. Spännande och nervöst!
  • Limath

Grattis till plusset Mamma@N! När är det beräknat?

TouchOfRed, jag tog ut spiralen för drygt två veckor sedan, tyckte inte det gjorde ont alls! Hur gick det för dig?

Jag är på Bim +1 nu. Testar imorgon om mensen fotsätter hålla sig undan :)

• TouchOfRed
    Limath skrev 2017-05-16 13:24:56 följande:

TouchOfRed, jag tog ut spiralen för drygt två veckor sedan, tyckte inte det gjorde ont alls! Hur gick det för dig?

Det gick jättebra idag, kändes lite som att ta ut en tampong eller nåt så det gjorde inte ont alls!

Får min mens vilken dag som helst nu och sen efter det ska vi börja försöka. Ska bli så spännande!

Åh va spännande, håller tummarna för er limath!
  • Mamma@N
    Limath skrev 2017-05-16 13:24:56 följande:

Spännande att så många är på gång :)

Hur har det gått för dig Limath? Blev det plus på testet? Jag är beräknad till 24 januari, testade med testa tidigt på BIM -5 då jag hade en handpenning på en resa att betala då. Blir ingen resa utan en bebis då :) om allt håller i sig vilket det hittills har gjort.
  • Limath

Testade igårkväll (kunde inte hålla mig) och fick negativt. Som tur var köpte min man test i tvåpack för i morse plussade jag! ???? Har lagt stickan på hans kudde (så får han själv välja om han vill tvätta den sen, haha) så han får en överraskning när han ska sova. Han trodde liksom på minuset så han förväntar sig inget :D

• TouchOfRed
    Limath skrev 2017-05-17 18:16:45 följande:

Testade igårkväll (kunde inte hålla mig) och fick negativt. Som tur var köpte min man test i tvåpack för i morse plussade jag! ???? Har lagt stickan på hans kudde (så får han själv välja om han vill tvätta den sen, haha) så han får en överraskning när han ska sova. Han trodde liksom på minuset så han förväntar sig inget :D

Åååh stort grattis :)
  • Limath

Tack! Har fortfarande inte riktigt fattat, gick galet fort... Den blev ju till samma dag som jag tog ut spiralen!! Känns jättehäftigt at få vara med om det här igen. <3

Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017