• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Norrlänning86
    pandoraDiem skrev 2017-02-09 06:36:53 följande:

Ja visst är det :) hoppas allt är bra med er. Har du gått tillbaka din mens än?

Jadå allt bra med oss :) hoppas allt är bra med er med :) ja jag fick tillbaka min mens just i slutet av december.. sonen äter ersättning så mensen var tillbaka efter 10 veckor. Har din kommit igång?
  • Mamma@N

Roligt med så många som är på gång med syskon :)

Idag visade ägglossningstestet positivt så då vet jag att jag fungerar sant att jag inte kan lita till den app jag använde för att följa min menscykel, appen visar 4 dagar förtidigt så då missar man ju helt. Kul är det iaf att testa :)

• pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-02-10 21:24:14 följande:

Jadå allt bra med oss :) hoppas allt är bra med er med :) ja jag fick tillbaka min mens just i slutet av december.. sonen äter ersättning så mensen var tillbaka efter 10 veckor. Har din kommit igång?

Jodå, bara bra här med. Tiden går så fort bara, gruvar mig redan inför att börja jobba igen. Ingen mens i sikte, helammar honom fortfarande så kanske inte så konstigt. Hoppas på att den kommer tillbaka rätt fort sen när jag trappar ner på amningen vilket jag tänkt göra runt halvåret.
  • Erna90
    Mamma@N skrev 2017-02-11 00:25:19 följande:

Roligt med så många som är på gång med syskon :)

Idag visade ägglossningstestet positivt så då vet jag att jag fungerar sant att jag inte kan lita till den app jag använde för att följa min menscykel, appen visar 4 dagar förtidigt så då missar man ju helt. Kul är det iaf att testa :)

Jag som inte hade planerat att använda ägglossningsstickor vill ju nästan göra det nu! Inte så insatt i det men börjar du kolla en viss tid innan ägglossningen tros vara eller hur långt innan kollar du?
  • Mamma@N
    Erna90 skrev 2017-02-12 08:50:20 följande:

Jag som inte hade planerat att använda ägglossningsstickor vill ju nästan göra det nu! Inte så insatt i det men börjar du kolla en viss tid innan ägglossningen tros vara eller hur långt innan kollar du?

Är faktiskt lite kul med testerna men sedan när vi ska försöka på allvar så ska jag inte testa men då vet jag ungefär i alla fall. Står i bruksanvisningen när man ska börja testa beroende på hur lång ens menscykel är. Bra att veta att appen diffar så pass mycket, annars kan man ju kissa helt.
  • Erna90
    Mamma@N skrev 2017-02-12 18:02:02 följande:

Är faktiskt lite kul med testerna men sedan när vi ska försöka på allvar så ska jag inte testa men då vet jag ungefär i alla fall. Står i bruksanvisningen när man ska börja testa beroende på hur lång ens menscykel är. Bra att veta att appen diffar så pass mycket, annars kan man ju kissa helt.

Ja men det va lite det jag känner med, har en app jag kollar mens med men den är ju väldigt olika än eller diffar en del iaf så tänker att det lär ju ägglossning med göra...
  • Nr3sladdis

Yay!

Nu är spiralen utplockad och igår så sa mannen att våran tidigast ville börja i mars/april så det tar jag som att vi kommer försöka oss på en lite sladdis. Visst blir innan maj om jag får sommar vill.. ?

• Erna90
    Nr3sladdis skrev 2017-02-14 10:31:22 följande:

Yay!

Nu är spiralen utplockad och igår så sa mannen att våran tidigast ville börja i mars/april så det tar jag som att vi kommer försöka oss på en lite sladdis. Visst blir innan maj om jag får sommar vill.. ?

Spännande, kul när man börjar komma igång!

Själv ska jag ta tag i att beställa folsyra snart tänkte jag och börja äta det ett tag innan det är dags att börja försöka :)
  • Nr3sladdis
    Humlan87 skrev 2017-03-01 21:15:55 följande:

Så gick det med den planeringen... plus på stickan idag

Grattis ! Vad roligt. :)
Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017