• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Mamma@N
    carrolinea skrev 2017-04-09 19:32:11 följande:

Fick veta att jag har en cysta på ena äggstocken men den är på väg ut, läkaren trodde att det skulle ta 1-2 mån till innan den försvunnit och vi har en möjlighet till att bli gravida igen :(.

Kan inte ni hänga med i Facebook-gruppen för oss som försöker nu? Skulle vara roligt om fler ville vara med. Jag är så dålig på att gå in här och läsa.

Har nog missat att det finns en Facebook grupp:) vad heter den?
  • Erna90
    Mamma@N skrev 2017-04-07 11:28:19 följande:

Kommer ha ägglossning i slutet av april så får se om vi kan få till det då :) min sambo känns lite osäker just nu, vi har haft det tufft med sonen sedan han kom och sonen sover fortfarande vid 18 månaders ålder fortfarande horribelt men jag hoppas att sambon hoppar på tåget igen. Annars får vi avvakta lite men vill om möjligt ha max 3 år mellan syskonen.

Samma här, ägglossning typ i slutet av april. Beroende på när mensen väljer att dyka upp så då tänkte vi börja försöka. Det där med sömnen är lite jobbigt ja, vår son på snart 15 månader sover med lite halvdant tyvär..
  • Erna90
    carrolinea skrev 2017-04-09 19:32:11 följande:

Fick veta att jag har en cysta på ena äggstocken men den är på väg ut, läkaren trodde att det skulle ta 1-2 mån till innan den försvunnit och vi har en möjlighet till att bli gravida igen :(.

Kan inte ni hänga med i Facebook-gruppen för oss som försöker nu? Skulle vara roligt om fler ville vara med. Jag är så dålig på att gå in här och läsa.

Vad skönt ändå att den va påväg ut, hoppas det går snabbt

Jag avvaktar fb lite men kanske hoppar in lite senare
  • carrolinea
    Mamma@N skrev 2017-04-09 19:41:05 följande:

Har nog missat att det finns en Facebook grupp:) vad heter den?

Skicka meddelande till mig, för det går inte att hitta den. den är hemlig så ingen som ser att man är medlem.
  • carrolinea
    Erna90 skrev 2017-04-11 06:41:18 följande:

Vad skönt ändå att den va påväg ut, hoppas det går snabbt

Jag avvaktar fb lite men kanske hoppar in lite senare

Ja verklgien! Hoppas det går fort :)

Den är hemlig så ingen som ser att du är medlem osv. Men skicka ett meddelande om du ångrar dig ;)
  • jjeessiicahh

Åh vad roligt! Förstår din längtan! Har en tös på 9 månader och planerar syskon. Eller planerar, tog ut pringen i söndags, mensen kom idag och ingen ny pring ska in, så vi börjar baka bebis nu i april och håller tummarna på att det går lika fort som det gjorde första gången :)))

• jjeessiicahh
    carrolinea skrev 2017-04-11 16:06:56 följande:
    Ja verklgien! Hoppas det går fort :)

Den är hemlig så ingen som ser att du är medlem osv. Men skicka ett meddelande om du ångrar dig ;)
    Kan man också få en inbjudan till facebookgruppen? :D
  • carrolinea
    jjeessiicahh skrev 2017-04-11 21:22:23 följande:

Kan man också få en inbjudan till facebookgruppen? :D

Skicka ett meddelande till mig med ditt namn och hur din profilbild ser ut eller din mailadress så bjuder jag in dig. :)
  • Limath

En liten uppdatering från mig: Jag har varit minst sagt inaktiv (skrivit här en gång) men nu när det närmar sig tänker en ju på det hela tiden...

Jag tog ut spiralen i tisdags förra veckan. Hade enligt app ägglossning dagen innan, men vi gjorde ett försök på tisdagskvällen i alla fall, så om det visar sig att det tagit sig direkt hade det ju varit sjukt häftigt, annars är nästa försök i slutet av månaden. Fler som inväntar bim nu? ????

• LA8

Vi har också börjat "syskonverkstaden". Kul att det finns fler.

En liten fråga. Om ni använder ägglossningsapp, vilken? Erfarenhet om den fungerar korrekt?

Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017