• Erna90

Börja syskonverkstad maj 2017

Jag och sambon har bestämt oss för att påbörja syskonverkstaden i maj i år. Har en liten kille på ett 1år och det blir då som minst 2år mellan syskonen. Är ju ett tag kvar men var tvungen att skriva ändå, ser fram emot det massor. Ska bli så spännande. Fler som ska påbörja syskonverkstad i samma veva?

• Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017
  • Humlan87
    Nr3sladdis skrev 2017-03-01 21:49:45 följande:

Grattis ! Vad roligt. :)

Tack! Ja, det känns spännande Det är väldigt tidigt ännu, testet sa 1-2 veckor (clearblue digital) men jag hoppas det går bra
  • Norrlänning86
    pandoraDiem skrev 2017-02-11 00:47:53 följande:

Jodå, bara bra här med. Tiden går så fort bara, gruvar mig redan inför att börja jobba igen. Ingen mens i sikte, helammar honom fortfarande så kanske inte så konstigt. Hoppas på att den kommer tillbaka rätt fort sen när jag trappar ner på amningen vilket jag tänkt göra runt halvåret.

Ja jag gruvar mig också för att börja jobba.. men har tänkt försöka vara hemma med sonen till augusti 2018... så förhoppningsvis blir det ett syskon februari-mars-april så då behöver jag inte gå tillbaka till jobb alls.. annars funderar jag på att studera för är osäker om jag vill tillbaka inom förskola igen. Hur länge ska du vara hemma med din son?
  • Norrlänning86
    Humlan87 skrev 2017-03-01 21:15:55 följande:

Så gick det med den planeringen... plus på stickan idag

Åh grattis! En oktoberbebis för er? :)
  • Humlan87
    Norrlänning86 skrev 2017-03-02 10:17:46 följande:

Åh grattis! En oktoberbebis för er? :)

Tack Novemberbebis verkar det som
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2017-03-02 10:14:05 följande:

Ja jag gruvar mig också för att börja jobba.. men har tänkt försöka vara hemma med sonen till augusti 2018... så förhoppningsvis blir det ett syskon februari-mars-april så då behöver jag inte gå tillbaka till jobb alls.. annars funderar jag på att studera för är osäker om jag vill tillbaka inom förskola igen. Hur länge ska du vara hemma med din son?

Blir hemma till augusti nu i år så det börjar närma sig känns det som. Jag ska bara göra klart slutspurten på min doktorandtjänst sen blir det till att söka nytt jobb vilket känns skrämmande men ändå bra då jag inte alls trivs. Hur jobbsökande och sånt tajmas in med eventuellt syskon får bli lite som det blir. Känns inte som jag är en sån som har förmånen att kunna planera sånt då vi kämpade så för att få sonen. Det får liksom lösa sig på något sätt :)

Vad funderar du på att plugga?
  • carrolinea

Grattis till er :) ibland är det tur att man inte kan planera allt
  • Erna90

Nämen grattis! Vad gul för er! :)

hoppas allt går bra!
  • Norrlänning86
    pandoraDiem skrev 2017-03-03 10:53:18 följande:

Blir hemma till augusti nu i år så det börjar närma sig känns det som. Jag ska bara göra klart slutspurten på min doktorandtjänst sen blir det till att söka nytt jobb vilket känns skrämmande men ändå bra då jag inte alls trivs. Hur jobbsökande och sånt tajmas in med eventuellt syskon får bli lite som det blir. Känns inte som jag är en sån som har förmånen att kunna planera sånt då vi kämpade så för att få sonen. Det får liksom lösa sig på något sätt :)

Vad funderar du på att plugga?

Ah ja då förstår jg verkligen att det känns snart! Men du för tänka att du får hela sommaren ihop med sonen också :) hoppas du hittar nått jobb som du ska trivas med sen :)

Jadu jag vet inte riktigt.. jag har funderat på bibliotikarie med inriktning mot barn.. men älskar att baka så konditor vore kul men funderar på att kolla in vad det finns för utbildningar och känna efter om något lockar :)
  • Erna90

Klickade precis hem folsyra och spermievänligt glidmedel, ett steg närmare ;)

Fler som tar hjälp av extra glid? Kör ni vanligt eller speciellt som ska vara just spermievänligt? :)

• TouchOfRed

Hej! Jag hoppar gärna på tråden! :)

Har oxå en son på drygt 1 år och börjar bli sugen på syskon. Har fortfarande i spiralen men kommer nog ta ut den efter påsk. Längtar så efter syskon till sonen! <3

Svar på tråden Börja syskonverkstad maj 2017