• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • FrökenNypon

Vänta inte för länge med att be om hjälp hos gyn eller fert.. !!

vi har väntat ca 6 mån nu efter prover o besök. och snart ska vi får vår "dom" på vad som är på tok..

OM något nu är knasigt så hoppas på hjälp fort..

vi kommer inte gå på ivf men iaf skönt att gå reda på varför det inte blir nån bebis..!

Haft äl i dagarna så nu blir det 2 veckors väntan på ev mens .

men en tröst är att vi ska till teneriffa i samma veva.. sååå skönt!

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-19 15:04:19 följande:

Vänta inte för länge med att be om hjälp hos gyn eller fert.. !!

vi har väntat ca 6 mån nu efter prover o besök. och snart ska vi får vår "dom" på vad som är på tok..

OM något nu är knasigt så hoppas på hjälp fort..

vi kommer inte gå på ivf men iaf skönt att gå reda på varför det inte blir nån bebis..!

Haft äl i dagarna så nu blir det 2 veckors väntan på ev mens .

men en tröst är att vi ska till teneriffa i samma veva.. sååå skönt!

Håller med, bättre veta tidigt och VAD som i så fall strular, kan ju vara enkelt åtgärdat med.

Jag har andra dagen blinkande smiley här, så ÄL närmar sig. Är på CD12 idag så det blir bra i tid. 

• LeiaBus2010

Mensen avtog i lördags.

Idag har jag älvärk. . Kan man ha äl direkt efter mens? Har nog frågat i varenda tråd som jag är med i haha.. lätt illamående och stick / il i äggstockarna plus att de känns som träningsvärk i livmodern...

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-20 20:15:58 följande:

Mensen avtog i lördags.

Idag har jag älvärk. . Kan man ha äl direkt efter mens? Har nog frågat i varenda tråd som jag är med i haha.. lätt illamående och stick / il i äggstockarna plus att de känns som träningsvärk i livmodern...

Det beror ju lite på vilken CD du är på?

Jag har alltid rätt stark molvärk runt CD8-9, sen lugnar det sig lite och så kommer ÄL runt CD12-14. Samma när jag tog Letrozole, då kände jag det extra mycket. Min gyn förklarade att de är i nån större mognadsfas då. 

Så jag tror inte det är ÄL riktigt än för dig. Tar du ÄL-tester?

• Orkide

Idag har jag varit på spolning. Får fortsätta med letrozol sen, dubbeldos.

Hur går det för er?

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-23 19:48:25 följande:

Idag har jag varit på spolning. Får fortsätta med letrozol sen, dubbeldos.

Hur går det för er?

Vad skönt! Gick spolningen bra?

Jag är på ÄL+2 här. ÄL kom på CD13, skönt min cykel funkade utan stimulering. Så nästa helg vet jag ju ev om uppstarten med ivf blir som planerat...som jag gissar den blir. Men oavsett var det faktiskt skönt med en månad utan extrahormoner, har mått riktigt bra och känt mig gladare.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-24 17:14:02 följande:
    Vad skönt! Gick spolningen bra?

Jag är på ÄL+2 här. ÄL kom på CD13, skönt min cykel funkade utan stimulering. Så nästa helg vet jag ju ev om uppstarten med ivf blir som planerat...som jag gissar den blir. Men oavsett var det faktiskt skönt med en månad utan extrahormoner, har mått riktigt bra och känt mig gladare.
    Jo spolningen gick bra. Lite obehagligt var det dock.

Vad skönt att kroppen har fungerar som den ska och att den har fått återhämta sig en månad utan tillskott av hormoner Inte långt kvar nu tills ni börjar!!
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-25 12:21:48 följande:
    Jo spolningen gick bra. Lite obehagligt var det dock.

Vad skönt att kroppen har fungerar som den ska och att den har fått återhämta sig en månad utan tillskott av hormoner Inte långt kvar nu tills ni börjar!!
    Nej känns väldigt skönt att det närmar sig, först en BIM till bara...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-20 20:15:58 följande:

Mensen avtog i lördags.

Hur har det gått? Har ÄL kommit?

Jag är på ÄL+8...BIM närmar sig. Men denna gången har jag inte lika mycket ångest som jag brukar för det, för nu vet jag ju att vi får hjälp i nästa cykel. Känns både pirrigt och väldigt skönt. Det är ju nu man får se om äggen är av nån vettig kvalité....

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...