• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • kvinna29årskåne
    nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Försöker med första barnet. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 
     et av detta?
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-30 08:48:59 följande:

Hur har det gått? Har ÄL kommit?

Jag är på ÄL+8...BIM närmar sig. Men denna gången har jag inte lika mycket ångest som jag brukar för det, för nu vet jag ju att vi får hjälp i nästa cykel. Känns både pirrigt och väldigt skönt. Det är ju nu man får se om äggen är av nån vettig kvalité....

Håller tummarna stenhårt för dig!

Jag inväntar Äl fortfarande... cd 15 idag. Så jag håller hohoppet uppe med att Äl kommer i helgen så vi hinner mysa Kör på CBs digitala ältester den här gången. Startade med testlagrets på cd 10.. och använde upp dom 7 haha. Har tagit 3 st från mitt 10 pack med CB.

Jag vet att min stegring kommer fort. Och jag vill inte missa den. Man ser på CB att det ökar mer och mer iaf

även om man inte ska kolla på den så kan man ju ändå se skillnad

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    kvinna29årskåne skrev 2017-03-30 14:15:00 följande:
    nu har det gått 1,5 år sedan jag slutade med minipiller. Försöker med första barnet. Väntar på utredning som vi ska starta i maj. 
    Men är orolig över vad dem ska säga. Är överviktig och har ett bmi över det som rekommenderas. 
    Frågan är om jag ens kommer att få starta en utredning eller dem kommer säga direkt när jag kommer dit att jag måste gå ner i vikt först. 
     et av detta?
    Välkommen till oss!
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-30 15:55:34 följande:

Jag inväntar Äl fortfarande... cd 15 idag. Så jag håller hohoppet uppe med att Äl kommer i helgen så vi hinner mysa Kör på CBs digitala ältester den här gången. Startade med testlagrets på cd 10.. och använde upp dom 7 haha. Har tagit 3 st från mitt 10 pack med CB.

Jag vet att min stegring kommer fort. Och jag vill inte missa den. Man ser på CB att det ökar mer och mer iaf

Ja man ser klar ökning! Den närmar sig nog nu inom nån dag eller två gissar jag.

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-30 15:55:34 följande:

Ja man ser klar ökning! Den närmar sig nog nu inom nån dag eller två gissar jag.

• Nykär15
    Nykär15 skrev 2017-03-25 22:59:22 följande:
    Nej känns väldigt skönt att det närmar sig, först en BIM till bara...
    Idag på ÄL+9...har jag fått ett svagt positivt på Testlagrets..,jag är i chock, började darra och gråta. Helt galet. IVF skulle ju starta nästa vecka...
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:33:06 följande:

Hoppsan! Tur att jag va ledig idag! Hade bara hållt mig i 1 h. Efter morgonurin. Kände att det var äl på gång. Konstig mage och stickande känsla.

Kl 9 testade jag positivt! Aldrig hänt förut. Inte så konstigt med tanke på att jag testat på kvällen.

Snacka om att min ökning sker fort!

Hade stegring på temp i morse med! Konstigt att de sker på samma dag!

När sjutton har jag äl då??? De kanske släpper redan ikväll?

Och när är Bim då? Skulle varit den 17 April. Hade äl på cd 20 sist. Är på cd 16 idag. Vi sexade igår iaf Blir en mysig helg Men tempökningen gör mig förvirrad

Help. .

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:36:51 följande:

Idag på ÄL+9...har jag fått ett svagt positivt på Testlagrets..,jag är i chock, började darra och gråta. Helt galet. IVF skulle ju starta nästa vecka...

Nämen! Ååå hoppas hoppas det blir starkare och starkare!!! Vår tid är kommen den här månaden jag känner det på mig!!
  • LeiaBus2010

Fick älsekret när jag gjorde testet. Men tänkte att det kanske var "rester" från igår... men jag la in det och då ser det ut såhär
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 09:24:18 följande:
    Nämen! Ååå hoppas hoppas det blir starkare och starkare!!! Vår tid är kommen den här månaden jag känner det på mig!!
    Ja det blir några spända dagar framöver innan man vågar njuta lite. Iofs njuter jag bara av att se ett streck till idag, trodde aldrig det skulle hända igen. Vi tar en dag i taget nu. Hjärta
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-31 09:22:40 följande:
    Hoppsan! Tur att jag va ledig idag! Hade bara hållt mig i 1 h. Efter morgonurin. Kände att det var äl på gång. Konstig mage och stickande känsla.

Kl 9 testade jag positivt! Aldrig hänt förut. Inte så konstigt med tanke på att jag testat på kvällen.

Snacka om att min ökning sker fort!

Hade stegring på temp i morse med! Konstigt att de sker på samma dag!

När sjutton har jag äl då??? De kanske släpper redan ikväll?

Och när är Bim då? Skulle varit den 17 April. Hade äl på cd 20 sist. Är på cd 16 idag. Vi sexade igår iaf Blir en mysig helg Men tempökningen gör mig förvirrad

Help. .
    Men kolla! Den gubben blir man glad av att se! Jag har med snabb stregring, mitt ägg släpper oftast inom närmsta dygnet. Så sexa på nu! Och så hoppas vi på ett fint plus om två veckor! Verkligen vår tur nu!

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...