• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • FrökenNypon

Jag grät i omgångar hela fm men ryckte upp mig o lyssna på musik, tog en cider på efm så det blev en riktigt trevlig kväll till slut!

Ska köra rosenrot denna period. Jag tyckte att äl flytningarna blev mer av rosenroten.

Äl flytningar ska ju ha en positiv verkan för spermierna så ni som har kraftiga såna- grattis till er!

Kanske blir det er lycka denna omgång!

Försök sexa på fast ni är sjuja! Hejja hejja ;)

• Villhabebisnu

Hej på er alla kämpar! Jag platsar här i denna tråd tyvärr. Hade hellre platsat i en gravidgrupp. :( Började bebisverkstaden augusti 2015 och har haft 3 tidiga MF. Nu har det gått 7 månader sedan sista MF:et och nu börjar jag verkligen tröttna! 35 år gammal och har 2 barn på 9 och 12 år. Är det ingen mer än jag som funderar på riktigt att ge upp? Alltså vi har ju 2 fina döttrar så jag borde vara nöjd. Kanske ska man njuta av det man har istället. Det här tär ju verkligen på psyket. Men det blir ju oxå en sorg, när längtan efter en trea är så stor. Nån mer som känner igen sig?

• Villhabebisnu
    GrönaDruvan skrev 2017-02-15 09:06:27 följande:

Hej Nykär och ni andra!

Jag vet att jag inte borde skriva här och jag skrev ju även detta i den gamla tråden, men jag gör det bara av välmening för att ge er lite hopp!

Vi försökte ju få barn länge. Började försöka dec-14...i mars -16 blev jag gravid men det slutade i missfall i vecka 9... Blev gravid igen i september -16, men blev missfall lika fort som jag plussat ungefär...

Sen hände det! I oktober -16 blev jag gravid och är fortfarande!

Vi hade tänkt ge upp, hade kontaktat privat klinik för att betala för att få hjälp..det var vårat sista försök. Nästan två år tog det innan det blev och ville stanna!

Nu är jag i vecka 20 med lillebror..jag var gravid med enäggspojkar faktiskt men förlorade den ena i slutet på vecka 17 i en allvarlig komplikation som heter tts. Den ena överlevde inte operation även om båda pojkarna var helt friska. Det är tufft efter allt man gått igenom och en stor sorg, men nu kämpar vi på för brorsan i magen och jag vill med detta inlägg bara ge er alla lite hopp att det kan gå och jag önskar er all lycka till!!!

Tack för dina peppande ord. Och så roligt att det tog sig till slut. Kanske finns det hopp ändå. Känner att jag är på väg att ge upp. :( Augusti 2015 började vi bebisverkstaden, usch är ju en evighet sedan!
  • LeiaBus2010

Hur går det för er allesammans? Min äl kom några dagar senare än vad jag trodde just på cd 20. Enligt temp, flytningar och värk. Kändes rejält.

Är på cd 25 idag och molvärken har inte släppt. Den har istället ändrat sig i karaktär och är mer intensiv och "tung" liksom.

Nästan som kramper.

Bim-7-9 typ... tänkte testa på söndag.

Jag testade pos. På äl+7 och 8 med mina två flickor. Och på söndag är jag då på äl+9.

Helt galet att plussa så tidigt men jag bet ju att det går. Har två levande bevis

Nu käns det som ett tryck och magen är helt svullen... time will tell

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15

Här kommer mensen som väntat igår på BIM. 

Ser fram emot tisdag när vi ska på uppstartsmöte för IVF, nu ger jag liksom upp att fixa det på egen hand. 

Så denna cykel blir ren, ingen stimulering och vi är bortresta över ÄL. Ska bli rätt skönt att bara få vara. Men hoppas bara inte cykeln blir för lång nu i stället...så jag kommer ha koll på när ÄL blir och självklart försöker vi, men kommer nog mer sikta på uppstarten än att hoppas för mycket på vårt allra sista egna försök....

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-10 08:18:31 följande:

Ser fram emot tisdag när vi ska på uppstartsmöte för IVF, nu ger jag liksom upp att fixa det på egen hand. 

Så denna cykel blir ren, ingen stimulering och vi är bortresta över ÄL. Ska bli rätt skönt att bara få vara. Men hoppas bara inte cykeln blir för lång nu i stället...så jag kommer ha koll på när ÄL blir och självklart försöker vi, men kommer nog mer sikta på uppstarten än att hoppas för mycket på vårt allra sista egna försök....

Nä fy va trist

Jag blev lite dålig i magen idag..äl+7

Bim -5 eller -8. Ska testa på söndag.

Har ju fått plus tidigt två går förr med Mina flickor. Jag har alltid så in i hel**e med hormoner när jag är gravid.

Min första tjej hade till och med flytningar när hon föddes.

Då sa bM att det är mina hormoner i henne som måste ut.

Helt galet.

Lycka till nu Nykär Kram!
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-10 08:18:31 följande:

Ånej jäkla tant röd.
    Spännande att ni har ivf framför er i alla fall
  • Orkide

Jag letar febrilt tecken på grav (speciellt vita flytningar då jag haft det innan vid mina tre grav).
    Men det finns inga tecken på grav o BIM på onsdag. Känner mig så misslyckad.

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-03-12 06:36:28 följande:

Jag letar febrilt tecken på grav (speciellt vita flytningar då jag haft det innan vid mina tre grav).
    Men det finns inga tecken på grav o BIM på onsdag. Känner mig så misslyckad.

Du är inte misslyckad Hjärta och alla graviditeter kan vara olika, så du kan visst vara gravid även om du inte har samma tecken som vanligt. Men jag vet känslan...avskyr den. Man har ingen som helst kontroll och man bara försöker och försöker och försöker.....suck. 

I morgon ska vi på första mötet...känns skönt att äntligen lägga över processen i någon annans händer att hjälpa oss. 

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-03-13 08:08:39 följande:

Du är inte misslyckad Hjärta och alla graviditeter kan vara olika, så du kan visst vara gravid även om du inte har samma tecken som vanligt. Men jag vet känslan...avskyr den. Man har ingen som helst kontroll och man bara försöker och försöker och försöker.....suck. 

I morgon ska vi på första mötet...känns skönt att äntligen lägga över processen i någon annans händer att hjälpa oss. 

Efter sex omgångar nu med letrozol så känner jag mig bara blä. Kanske pergotime var det enda för mig som funkade..

Skönt med samtalet för er imorgon. Hoppas allt går bra
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...