• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-16 15:06:36 följande:

Jag hade tolkat det som mens. Och din mens har väl både vart sparsam och frånvarande innan? Tycker verkligen du ska göra en ordentlig utredning !

Ja jag tolkar det som mens. .. men visst finns hoppet kvar så länge det inte kommer mängder.

Min mamma hade mens med två av sina 5 barn i 6-8 månader. Precis som vanligt.

Så därför blir man schizofren haha.

Jag är under utredning och har gjort titthål med... kanske behöver en äggledarspolning?
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • LeiaBus2010

Ja. I februari hade jag bara blod en dag sen brunt. Samma den sista december. Och i november ingen mens alls. Svårt... men vi har ändå prickat in äl den här månaden helt perfekt.

Antar att vi inte kan få ett gemensamt.

• Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 15:16:50 följande:

Ja. I februari hade jag bara blod en dag sen brunt. Samma den sista december. Och i november ingen mens alls. Svårt... men vi har ändå prickat in äl den här månaden helt perfekt.

Men kan man ha äl utan mens? För mensen blöder ju ut den gamla slemhinnan.
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-03-16 16:20:27 följande:

Jo det vet jag

Blir bara inte klok på varför jag knappt blöder. Visst är det skönt. Men man tänker ju att något inte står rätt till när det bara kommer "gammalt blod" och inga större mängder.
  • Orkide
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 17:37:39 följande:
    Jo det vet jag

Blir bara inte klok på varför jag knappt blöder. Visst är det skönt. Men man tänker ju att något inte står rätt till när det bara kommer "gammalt blod" och inga större mängder.
    Ska du inte boka tid till gyn då?
  • LeiaBus2010
    Orkide skrev 2017-03-17 07:10:44 följande:

Orkide skrev 2017-03-17 07:10:44 följande:

Det kom klumpar igår. En ganska stor. Så jag misstänker att det faktiskt var ett mf. .. Gjorde rejält ont..

De blöder pytte lite nu men mest brunt.

Jag ska ringa gyn i början på nästa vecka.
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-16 15:16:50 följande:

Inte ge upp. Men du har ju uppenbart en störning i den menstrationscykel och den borde du få hjälp med. Just när man har så lite mens tyder det ju på att något inte stämmer. Men bra att du är under utredning!

Här läste jag lite: www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/amenorr/

Orkide skrev 2017-03-16 16:20:27 följande:

Jag har förstått att om ÄL uteblir blir mensen väldigt sparsam eftersom något tyder på att hormonnivåerna inte är i balans och då finns det ingen större slemhinna att blöda ut. 

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-17 09:20:04 följande:

Inte ge upp. Men du har ju uppenbart en störning i den menstrationscykel och den borde du få hjälp med. Just när man har så lite mens tyder det ju på att något inte stämmer. Men bra att du är under utredning!

Här läste jag lite: www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/amenorr/

Jag har förstått att om ÄL uteblir blir mensen väldigt sparsam eftersom något tyder på att hormonnivåerna inte är i balans och då finns det ingen större slemhinna att blöda ut. 

Tack. Ja något knas är där ju iaf...Jag ska rådfråga min gynläkare som jag haft i några år.....
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-17 12:44:52 följande:
    Tack. Ja något knas är där ju iaf...Jag ska rådfråga min gynläkare som jag haft i några år.....
    Ja det tycker jag du ska göra.  Blir så ledsen för din skull när du hoppas varje månad, men jag tror du behöver få igång din mens för att det ska kunna funka faktiskt och så du vet att ÄL faktiskt blir av som den ska. Just för att mensen även dröjer tyder på att ÄL inte funkat. 
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-03-17 13:03:24 följande:

Ja det tycker jag du ska göra.  Blir så ledsen för din skull när du hoppas varje månad, men jag tror du behöver få igång din mens för att det ska kunna funka faktiskt och så du vet att ÄL faktiskt blir av som den ska. Just för att mensen även dröjer tyder på att ÄL inte funkat. 

Tack ! <3 Andra dagen med blod och brunt nu. Men nu i eftermiddag verkar det ha slutat....

Och jag lider lika mkt med er. Vet ju hur det känns!

Min gyn läkare sa dock sist att allt såg bra ut och eftersom jag hade iaf sparsamma blödningar så var allt ok... men nä, det känns inte som så.

Vi prickar ju in äl perfekt nu tack vare appar och min p dator.

Så det måste vara fel på någon av oss ju..
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...