• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-16 08:44:16 följande:
    Konstigt, Men följ anvisningarna på burken!
    Orkide skrev 2017-02-16 06:16:57 följande:

Jaha att vakna upp med mens o mensvärk är kul..

Men usch och blä!! Skit är det. Låg nerbäddad hela lördagen och tyckte synd om mig själv...mensvärk från hell hade jag. Inte bara sorgen med att man inte blivit gravid, man ska även ha ont och känna sig sjuk...kram på dig! Blir det Letrozole denna cykel med? Enkel, dubbel eller trippel? På vilka dagar tar du?

Jag är på CD6 här, har börjat mola så smått, annars känt mindre denna gången när jag kör Bemfola i stället för Letrozole. Rädd både för att äggen inte ska mogna tillräckligt, samtidigt som jag är rädd för att för många ska mogna...så är nervös inför VUL på måndag...att vi måste stå över försök om det är för många, är min största oro, vill inte missa några försök...

Jag påbörjar sjätte omgången letrozol på lördag, dag 3 börjar jag. Deppdag!!
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-16 12:10:57 följande:
    Jag påbörjar sjätte omgången letrozol på lördag, dag 3 börjar jag. Deppdag!!

Mmm deppig får man allt vara första mensdagen, då ska man tycka lite synd om sig innan man hämtar nya krafter!

Jag ska köra Letrozol nästa cykel om denna inte funkar..för då är vi bortresta så har ingen möjlighet att ta något som kräver uppföljning med VUL tyvärr..men äter dem iaf så att cykeln håller sig i schack så inte IVF-uppstarten blir uppskjuten...

• Anonym (Anonym)

Hej

Jag och min man hade svårt att få barn igen efter vårat första gemensamma, jag beslutade efter nästan 5 år utan att bli gravid att skaffa en älskare.

Ca 4 månader senare var jag gravid!

Om.det är min mans eller älskare spelar ingen roll

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-16 12:50:43 följande:

Mmm deppig får man allt vara första mensdagen, då ska man tycka lite synd om sig innan man hämtar nya krafter!

Jag ska köra Letrozol nästa cykel om denna inte funkar..för då är vi bortresta så har ingen möjlighet att ta något som kräver uppföljning med VUL tyvärr..men äter dem iaf så att cykeln håller sig i schack så inte IVF-uppstarten blir uppskjuten...

När börjar ni ivf då?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-19 06:51:43 följande:

När börjar ni ivf då?

Möte 14/3, så blir mensen i början april hoppas vi.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-19 16:07:48 följande:
    Möte 14/3, så blir mensen i början april hoppas vi.
    Okej. Inte så jättelångt kvar då
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-02-20 10:17:31 följande:
    Okej. Inte så jättelångt kvar då

Nej två cykler kvar till en ev uppstart, som tidigast. Så det är bara möte då, för då är jag precis några dagar in i en cykel. 

Var på VUL idag, CD10 och hade ett ägg på 20 mm på höger sida och på vänster två som var bara 14 respektive 15 mm. Så det var ju bra!

Nu ska ägget få mogna två dagar till på egen hand då det fortfarande var lite ovalt, hon sa det skulle bli lite rundare när det växte till sig. Så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle, på CD12. 

• Anonym (Gravid)
    Hallå där !

Väntar nu mitt tredje barn efter några års försök. 
    Har en 14 åring och en 10 åring och själv är jag 36 år.

Jag vill bara berätta varför jag vart gravid ( tror jag) gjorde en skillnad.

först fick jag tipset av en hormonkräm Progesterall 
    som jag smörjde in mig med varje kväll.
    sen började jag äta ganska mycket vitaminer, mycket b-vitamin, magnesium, folsyra samt D-vitamin.

Poff vart jag gravid! Vart ganska chockad! Och vi har inte samlag ofta!

Lycka till alla!
  • Nykär15
    Anonym (Gravid) skrev 2017-02-20 10:43:48 följande:
    Hallå där !

Väntar nu mitt tredje barn efter några års försök. 
    Har en 14 åring och en 10 åring och själv är jag 36 år.

Jag vill bara berätta varför jag vart gravid ( tror jag) gjorde en skillnad.

först fick jag tipset av en hormonkräm Progesterall 
    som jag smörjde in mig med varje kväll.
    sen började jag äta ganska mycket vitaminer, mycket b-vitamin, magnesium, folsyra samt D-vitamin.

Poff vart jag gravid! Vart ganska chockad! Och vi har inte samlag ofta!

Lycka till alla!

Tack för tipsen...tror de flesta här har provat det mesta och läst...jag får Lutinus nu, innan använde jag progesterall. Äter även de tillskott som krävs...

Lycka till med din graviditet.

• LeiaBus2010

Hej! Nu har också jag hittat hit!

Inte varit så aktiv i förra tråden sista tiden men jag har börjat på nytt jobb och det är full rulle både där och hemma. Är numera en undersköterska som jobbar som barnskötare med barn 1-3 år.

Snacka om att man blir bebissuuk. Men jag njuter av att få mysa och kanske kickar det igång kroppen lite med.

Jag kör med min p dator som min man köpte till.mig och den visar just nu att jag är i min fertila period enligt min basaltemp. Heja allesammans! Ni blir de bannemig bebis (eller iaf plus) 2017!

Var sig det är "naturlig väg" IVF eller adoption känner jag. KRAM

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...