• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-22 21:26:51 följande:

Hej! Nu har också jag hittat hit!

Inte varit så aktiv i förra tråden sista tiden men jag har börjat på nytt jobb och det är full rulle både där och hemma. Är numera en undersköterska som jobbar som barnskötare med barn 1-3 år.

Snacka om att man blir bebissuuk. Men jag njuter av att få mysa och kanske kickar det igång kroppen lite med.

Jag kör med min p dator som min man köpte till.mig och den visar just nu att jag är i min fertila period enligt min basaltemp. Heja allesammans! Ni blir de bannemig bebis (eller iaf plus) 2017!

Var sig det är "naturlig väg" IVF eller adoption känner jag. KRAM

Åh kul du hittat hit med! Hjärta

Ja 2017 ska bli vårt år...så är det bara! 

Kul du är i din fertila period, då ligger vi rätt lika! Jag tog Ovitrelle igår så borde lossa ägget i dag eller i morgon. Är på CD13 idag. Så nu har den långa väntan börjat...igen. 

kram!

• Anonym (Sussi)

Jag och min make försöker få våran 3e.

Jag har ett barn sen tidigare med en annan man, som vart till på första försöket.

Sen mötte jag min man och vi dejtade i ett år och hade sex oskyddat skulle jag blivit gravid hade det varit önskat. Sen fick han cancer i testikeln och han fick operera bort en testikel. Där emellan hade vi sex och  sen började han cytostatika behandling. När den var avslutad insåg vi att jag var gravid med vårat första gemensamma barn som föddes 2011 <3

När barnet var 2 år började vi försöka igen på fler barn. Alltså år 2013 vart gravid men fick missfall i vecka 6. Sen 2014 vart jag gravid igen men fick Ma i vecka 11..sen har vi försökt sen dess men inte blivit gravida.. Började utreda år 2016 varför det inte gick. Och alla mina prover var exemplariska. Inga fel alls på mig. Så då beslutade vi att även kolla makens spermier, vi trodde ju inget var fel eftersom jag ändå blivit gravid innan ju. Men hans prover kom tillbaka som gravt avvikande spermierprov. Så då hamnade vi ivf kö, och har stått i kö sen i augusti. Och nu om bara några dagar ska vi äntligen på informationsmötet sen kör vi igång ICSI och så hoppas vi att vi kan få en bebis.

Så i år har vi försökt i 4 år sammanlagt. Så känns tufft och jobbigt och jag önskar vi börjat utreda oss tidigare än vi gjorde.. Och nu kostar ju IVF en hel del, så vi har bestämt att göra ett äggplock med tillhörande frysförsök om det blir några så hoppas vi att vi lyckas under dom förutsättningarna.

• Nykär15
    Anonym (Sussi) skrev 2017-02-24 15:12:56 följande:

Jag och min make försöker få våran 3e.

Jag har ett barn sen tidigare med en annan man, som vart till på första försöket.

Sen mötte jag min man och vi dejtade i ett år och hade sex oskyddat skulle jag blivit gravid hade det varit önskat. Sen fick han cancer i testikeln och han fick operera bort en testikel. Där emellan hade vi sex och  sen började han cytostatika behandling. När den var avslutad insåg vi att jag var gravid med vårat första gemensamma barn som föddes 2011 <3

När barnet var 2 år började vi försöka igen på fler barn. Alltså år 2013 vart gravid men fick missfall i vecka 6. Sen 2014 vart jag gravid igen men fick Ma i vecka 11..sen har vi försökt sen dess men inte blivit gravida.. Började utreda år 2016 varför det inte gick. Och alla mina prover var exemplariska. Inga fel alls på mig. Så då beslutade vi att även kolla makens spermier, vi trodde ju inget var fel eftersom jag ändå blivit gravid innan ju. Men hans prover kom tillbaka som gravt avvikande spermierprov. Så då hamnade vi ivf kö, och har stått i kö sen i augusti. Och nu om bara några dagar ska vi äntligen på informationsmötet sen kör vi igång ICSI och så hoppas vi att vi kan få en bebis.

Så i år har vi försökt i 4 år sammanlagt. Så känns tufft och jobbigt och jag önskar vi börjat utreda oss tidigare än vi gjorde.. Och nu kostar ju IVF en hel del, så vi har bestämt att göra ett äggplock med tillhörande frysförsök om det blir några så hoppas vi att vi lyckas under dom förutsättningarna.

Välkommen hit...tuff resa ni gått igenom! 

Så skönt att ni kommer igång med IVF nu. Vi ska på vårt första besök den 14/3, vi kommer dock köpa paket om 3 försök direkt. Vi kan dra hälften på min bruttolön och hälften på min sambo, på så vis blir det några kronor billigare iaf. 

Just nu har jag precis haft ÄL, tog Ovitrelle för att loss i förrgår. Så bara vänta två veckor nu, 9/3 har jag BIM. Men efter så här många försök själv så känns det ju inte pirrigt att närma sig BIM längre, mest ångestfyllt att behöva se att minus igen. Så jag är redan inne på nästa försök som blir vårt sista innan vi börjar med IVF....

• Emina83

Hej alla vackra kvinnor

Jag blir snart 34 och jag och min man har två gemensamma pojkar på 12 och 10 år (manen har en son till från tidigare förhållande)som blev på andra respektive tredje försöket , innan dom fick jag två missfall.Jag fick efter andra sonen bipolar sjukdom och anorexi .Tänkte att aldrig blir jag gravid igen men ändå hoppades.Blev helt oplanerad gravid i juni med helt rubbade mens ,men viste inte till vecka 10 då tog jag mediciner som man ska inte ta som gravid och foster var 4 veckor för littet om man tänkte på sista mens.Manen ville inte riskera med att få sjuk barn och med tårar i ögonen blev jag tvungen att avbryta ,den svåraste och mörkaste beslutet i mitt liv som jag ångrar med hela mitt hjärta.Nu det ända som jag och min man vill är att jag blir igen gravid,fick hjälp med anorexi och gick 10 kilo i vikt .Men nu det går inte kanske gud har strafat mig för allt som jag gjorde med mit liv och gav mig graviditet i mitt svåraste period.Så jag ber dagligen för ett nytt mirakel ,vi redan gjorde en utredning i Sophia hemmet där dom kolade mina hormoner och spermier på manen som är många och rörliga 70%.Läkaren är övertigad att jag blir gravid till sommaren annars påbörjar vi insemation eller IVF .Jag genomgick även hysteroskopi där dom tog bort små sammanväxningar och nu är allt fint i livmoder enligt läkarna,men mina mens cyklar är på 23 dagar och lutealfas på 10 dagar har aldrig haft sån förut och ingen ägglossning sekret ,helt enkelt vi inte kan vänta till sommaren .Gråter dagligen och inte kan förlåta mig själv ,utan ett barn till inte kan blir frisk igen,är sjukskriven och knappt går ut från huset ,kan inte blir en bra mamma till barnen som vi redan har ,bara tänker på den förlorade.

Det ända som jag vill är att föda en till ,jag kan ger mitt eget liv för den.

Önskar er alla att blir gravida om det är som ni vill

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-02-23 08:37:29 följande:

Åh kul du hittat hit med! 

Ja 2017 ska bli vårt år...så är det bara! 

Kul du är i din fertila period, då ligger vi rätt lika! Jag tog Ovitrelle igår så borde lossa ägget i dag eller i morgon. Är på CD13 idag. Så nu har den långa väntan börjat...igen. 

kram!

Jag har ingen aning när ägget lossnar eller så. Men vi kör på varannan dag nu istället <3 ska iaf försöka orka det hihi.

Håller tummarna för decemberbebis då. Min man är född i december så det hade varit mysigt
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-25 09:34:03 följande:

Jag har ingen aning när ägget lossnar eller så. Men vi kör på varannan dag nu istället <3 ska iaf försöka orka det hihi.

Håller tummarna för decemberbebis då. Min man är född i december så det hade varit mysigt

Blir förhoppningsvis novemberbäbis - får ju ändå hoppas det tagit sig ;) men oavsett månad är en liten mer än välkommen!

ÄL+2 här....seg väntan.

Varannan dag är bra, då missar man inget. Har du fått igång din mens ännu?
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-02-25 23:24:52 följande:

Blir förhoppningsvis novemberbäbis - får ju ändå hoppas det tagit sig ;) men oavsett månad är en liten mer än välkommen!

ÄL+2 här....seg väntan.

Varannan dag är bra, då missar man inget. Har du fått igång din mens ännu?

Jaa just de hihi.

Min mens ligger just nu på 43 dagar

Men den här månaden kan ju bli annorlunda. Jag vet inte alls när jag hade äl. Hade älvor första stegringen.

Du kanske kan hjälpa mig tyda den här helt otydliga tempkurvan? för jag fattar bada Haha. Men jag är fortfarande i min fertila period iaf

Idag är tempen nere igen så det tog sig nog inte... Eller så uteblev äl. .

• LeiaBus2010

Ignorera hjärtanen jag har glömt lägga in sexet ibland

• LeiaBus2010

Eller visst är det så att tempen sjunker precis före äl? *hoppet ökar* jag har för mig jag har läst det isf har jag äl om några dagar ju :'D

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-26 10:23:28 följande:

Jaa just de hihi.

Min mens ligger just nu på 43 dagar

Men den här månaden kan ju bli annorlunda. Jag vet inte alls när jag hade äl. Hade älvor första stegringen.

Du kanske kan hjälpa mig tyda den här helt otydliga tempkurvan? för jag fattar bada Haha. Men jag är fortfarande i min fertila period iaf

Idag är tempen nere igen så det tog sig nog inte... Eller så uteblev äl. .

Kan inget om tempning så är tyvärr inte till nån hjälp att tyda :/
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...