Anonym (Sussi) skrev 2017-02-24 15:12:56 följande:
Jag och min make försöker få våran 3e.
Jag har ett barn sen tidigare med en annan man, som vart till på första försöket.
Sen mötte jag min man och vi dejtade i ett år och hade sex oskyddat skulle jag blivit gravid hade det varit önskat. Sen fick han cancer i testikeln och han fick operera bort en testikel. Där emellan hade vi sex och sen började han cytostatika behandling. När den var avslutad insåg vi att jag var gravid med vårat första gemensamma barn som föddes 2011 <3
När barnet var 2 år började vi försöka igen på fler barn. Alltså år 2013 vart gravid men fick missfall i vecka 6. Sen 2014 vart jag gravid igen men fick Ma i vecka 11..sen har vi försökt sen dess men inte blivit gravida.. Började utreda år 2016 varför det inte gick. Och alla mina prover var exemplariska. Inga fel alls på mig. Så då beslutade vi att även kolla makens spermier, vi trodde ju inget var fel eftersom jag ändå blivit gravid innan ju. Men hans prover kom tillbaka som gravt avvikande spermierprov. Så då hamnade vi ivf kö, och har stått i kö sen i augusti. Och nu om bara några dagar ska vi äntligen på informationsmötet sen kör vi igång ICSI och så hoppas vi att vi kan få en bebis.
Så i år har vi försökt i 4 år sammanlagt. Så känns tufft och jobbigt och jag önskar vi börjat utreda oss tidigare än vi gjorde.. Och nu kostar ju IVF en hel del, så vi har bestämt att göra ett äggplock med tillhörande frysförsök om det blir några så hoppas vi att vi lyckas under dom förutsättningarna.
Välkommen hit...tuff resa ni gått igenom!
Så skönt att ni kommer igång med IVF nu. Vi ska på vårt första besök den 14/3, vi kommer dock köpa paket om 3 försök direkt. Vi kan dra hälften på min bruttolön och hälften på min sambo, på så vis blir det några kronor billigare iaf.
Just nu har jag precis haft ÄL, tog Ovitrelle för att loss i förrgår. Så bara vänta två veckor nu, 9/3 har jag BIM. Men efter så här många försök själv så känns det ju inte pirrigt att närma sig BIM längre, mest ångestfyllt att behöva se att minus igen. Så jag är redan inne på nästa försök som blir vårt sista innan vi börjar med IVF....