• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • LeiaBus2010

Fick älvärk ikväll så vi får se vad tempen säger imorgon.

Stiger den inom 2 dagar 0.3-0.5 minst så har jag äl! läste runt lite

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-26 22:27:13 följande:

Fick älvärk ikväll så vi får se vad tempen säger imorgon.

Stiger den inom 2 dagar 0.3-0.5 minst så har jag äl! läste runt lite

Men va härligt!!  Bara ligga i nu då!

Jag är på ÄL+5...hade nog egen ÄL innan jag tog Ovitrelle...hade de typiska känningarna och de kom inte igen efter Ovitrelle som de gjorde sist. VI testade ju att ta den två dagar senare än sist och det funkade tydligen inte för så länge verkar det inte ha suttit kvar. Ägget var 20 mm på koll tidigt på morgonen CD10 och jag gissar det släppte dagen efter på natten till CD13 så då borde det vara på 22-24 mm vilket inte är så konstigt,.. 

Men sist satt Ovtrelle i nästan 10 dagar, hade svagt svagt på dag 9 efter den och i stort sett helt blankt på dag 10...så på lördag borde jag ha blankt test, då är jag på ÄL+10 isf om det stämmer att jag lossade själv som jag tror, annars är jag bara på ÄL+8...så jag kommer testa först framåt tisdag nästa vecka, då är jag på ÄL+13 eller som minst ÄL+11 vilket borde kunna ge ett svar om hur det gått. Så lite drygt en veckas väntan till....suck, 

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:34:46 följande:

Men va härligt!!  Bara ligga i nu då!

Jag är på ÄL+5...hade nog egen ÄL innan jag tog Ovitrelle...hade de typiska känningarna och de kom inte igen efter Ovitrelle som de gjorde sist. VI testade ju att ta den två dagar senare än sist och det funkade tydligen inte för så länge verkar det inte ha suttit kvar. Ägget var 20 mm på koll tidigt på morgonen CD10 och jag gissar det släppte dagen efter på natten till CD13 så då borde det vara på 22-24 mm vilket inte är så konstigt,.. 

Men sist satt Ovtrelle i nästan 10 dagar, hade svagt svagt på dag 9 efter den och i stort sett helt blankt på dag 10...så på lördag borde jag ha blankt test, då är jag på ÄL+10 isf om det stämmer att jag lossade själv som jag tror, annars är jag bara på ÄL+8...så jag kommer testa först framåt tisdag nästa vecka, då är jag på ÄL+13 eller som minst ÄL+11 vilket borde kunna ge ett svar om hur det gått. Så lite drygt en veckas väntan till....suck, 

Håller tummarna! Jag ska prata med min gynekolog om det fortsätter att krångla... iaf efter sommaren om vi inte plussat då... Tänk på mig som måste vänta iaf 14 dagar till minst! haha.
  • FrökenNypon

Mens idag på dag 23!! :(((

Jag hann inte ens få hoppas och lura min hjärna att jag va gravid innan mensen attackera mig!:(

Det här blir bara värre o värre.

Väntar fortfarande på svar på våra prover på fert klinik...

hur ska man orka...?!

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-02-27 20:45:19 följande:
    Håller tummarna! Jag ska prata med min gynekolog om det fortsätter att krångla... iaf efter sommaren om vi inte plussat då... Tänk på mig som måste vänta iaf 14 dagar till minst! haha.
    Bra ni har en plan! Känns alltid lättare försöka då tycker jag iaf Glad
    FrökenNypon skrev 2017-02-28 07:45:35 följande:

Mens idag på dag 23!! :(((

Jag hann inte ens få hoppas och lura min hjärna att jag va gravid innan mensen attackera mig!:(

Det här blir bara värre o värre.

Väntar fortfarande på svar på våra prover på fert klinik...

hur ska man orka...?!

Men nej vad jobbigt! Förstår det känns hopplöst, men snart får ni svar och då kan ni även få hjälp, ett steg i rätt riktning! kram!

Jag har lätt molvärk och det drar i ligamenten idag, tror det enbart är biverkningar från Lutinus Obestämd ÄL+6 idag. I övermorgon ska jag ta ett test och se hur mycket hcg som hänger kvar från sprutan denna gången...sist var det blankt 10 dagar efter så tror det är blankt först på lördag. Sen kommer jag testa mig först på tisdag igen för att se om det är nåt. 

• FrökenNypon

Jag har inte fått mer bödning än det som va iförrgår morgon på dag 23.. antingen sk spotting.. men min hjärna vill lura på mig att tro på en nidblödning....?! ;)

Usch varför är våra hjärnor så galna i dessa tider!

• Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-03-01 22:26:23 följande:

Jag har inte fått mer bödning än det som va iförrgår morgon på dag 23.. antingen sk spotting.. men min hjärna vill lura på mig att tro på en nidblödning....?! ;)

För att vi vill så gärna ha en bebis Vi har kämpat länge nu och är värda våra plus! Hejja oss!

Är på CD 15. Orkade inte köpa nya äl test men igår kändes det lite i tjejmagen så hade nog äl då. Har dock inte haft så mycket äl flytningar.. hmm
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-03-01 22:26:23 följande:

Jag håller tummarna för nidis, bra det inte kommit mer, det ger hopp! Glad

Jag är på ÄL+8, tog ett test idag för att se hur mycket hcg som är kvar efter Ovitrelle, nästan blankt så det var skönt. Enklare inför när man ska börja testa. Ska kolla på lördag igen. Men jag kan likaväl vara på ÄL+6 bara, jag tror ju enligt mina känningar i kroppen att ÄL var dagen före jag tog Ovitrelle, och isf är jag på ÄL+8, men om det inte släppte då som jag tror så bör det ha släppt inom två dagar från sprutan, men hade inga känningar på det. Så jag vet inte exakt så jag får ju ha lite is i magen bara och så testar jag för en ev graviditet i nästa vecka....ville bara se så hcg försvinner så jag vet om ett ev streck är att lita på om det skulle synas nåt...

• LeiaBus2010

CD 20 idag. Den bilden som jag la upp var dippen för att indikera äl tror jag.

Har haft molvärk ända sedan dess och tempen har ökat som det ska efteråt. 0.3 ungefär. hoppas hoppas hoppas att det tar sig och att tempen ökar lite till eller håller sig jämn ända till Bim och efter!! <3

Vi sexade igår med bara för att inte missa om ägget släppte senare det tar ju runt 3-4 dygn efter tempdippen Så jag hade äl någon gång mellan den 28 feb-2 mars

Hur går det för er andra?

• Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-03 08:50:00 följande:

CD 20 idag. Den bilden som jag la upp var dippen för att indikera äl tror jag.

Har haft molvärk ända sedan dess och tempen har ökat som det ska efteråt. 0.3 ungefär. hoppas hoppas hoppas att det tar sig och att tempen ökar lite till eller håller sig jämn ända till Bim och efter!! <3

Vi sexade igår med bara för att inte missa om ägget släppte senare det tar ju runt 3-4 dygn efter tempdippen Så jag hade äl någon gång mellan den 28 feb-2 mars

Hur går det för er andra?

Här är det väntan på BIM, är på ÄL+9 idag...kollade hcg efter Ovitrelle igår och det var i stort sett blankt, ge så nåt ytterst svagt om jag höll mot en lampa. Så nu väntar jag nog till måndag med att testa (om jag kan hålla mig)...

Fryser, mår illa och har molvärk idag..men vet det kan vara den höga dosen progesteron (tar ju 3 vaggisar om dagen...)

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...