• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Orkide
    FrökenNypon skrev 2017-02-13 22:43:25 följande:

Hänger på här med... skönt med egen tråd för oss sega :)

Herregud nu är vi uppe i 1 år 4 mån sv försök. Trodde aldrig det skulke va så här då de andra blivit till direkt..

Väntar på tid till fert klinik efter vi lämnat våra prov i slutet av jan..

mitt hopp är just nu inte stort..

men äl till helgen så jag laddar upp..;)

Ja väntan på att bli gravid är inte alls kul. De första fyra-fem månaderna var väl okej men nu bläää hehe
  • vinterbebis12
    Orkide skrev 2017-02-14 19:17:38 följande:
    Hur kom ni fram till att påbörja ivf, hade ni provat annat innan?
    Hej, vi gjorde IVF för att få nr 1 och 2. Innan första barnet kom (på 5e embryoinsättningen) provade vi även hormonstimuleringar. Denna gång går vi direkt på IVF eftersom inget annat funkar för oss.

Har ni andra fått nr 1 och 2 på naturlig väg?
  • Anonym (Giraffen)
    vinterbebis12 skrev 2017-02-14 20:40:57 följande:

Hej, vi gjorde IVF för att få nr 1 och 2. Innan första barnet kom (på 5e embryoinsättningen) provade vi även hormonstimuleringar. Denna gång går vi direkt på IVF eftersom inget annat funkar för oss.

Äldsta sonen som är 10 år. Tog 14 månader efter pillerstopp. Sen när han va 11/2 fick vi ett sent missfall i vecka 23. Sen tog de 2 1/2 innan vi pausade med 2:a sonen.

Där imellan har vi klämt in 2 missfall till. Men sen yngsta som är 51/2 har vi inte fått ett enda plus
  • Anonym (Giraffen)

Våra 2 pojkar har vi fått på egen hand men alltså tagit lite tid.

• vinterbebis12
    Anonym (Giraffen) skrev 2017-02-14 20:54:00 följande:
    Äldsta sonen som är 10 år. Tog 14 månader efter pillerstopp. Sen när han va 11/2 fick vi ett sent missfall i vecka 23. Sen tog de 2 1/2 innan vi pausade med 2:a sonen.

Där imellan har vi klämt in 2 missfall till. Men sen yngsta som är 51/2 har vi inte fått ett enda plus
    Har ni gjort någon utredning nu under tiden ni försökt med nr 3?
  • Orkide
    vinterbebis12 skrev 2017-02-14 20:40:57 följande:

Mina barn är pergotimebarn. Nu har jag gjort fem omgångar letrozol. Känns inte som att det hjälper mig
  • Anonym (Giraffen)

Nej vinterbebis. Vi verkar ha hamnat mellan stolarna då vi stått i kö sen augusti i fjol å fortfarande inte fått kommit in på första besöket. Får bara veta att de är kö när vi ringer. Sen har jag fått veta i en annan tråd att folk fått komma in efter en månad här i länet.

• Nykär15
    vinterbebis12 skrev 2017-02-13 20:26:10 följande:

Hej, jag hänger gärna på tråden. Vi gör en IVF med målet att få ett 3e barn. Nästa steg är en insättning av ett fryst embryo i april men följer gärna era försök fram till dess.

Välkommen hit!!

Som svar på din fråga, ja mina två första kom till på första försöken, med annan pappa. Jag var gravid två ggr förra året, tidigt mf i v 5 i mars och sen v 13 i juli...men sen dess har allt strulat, långa cykler och för högt TSH visade utredningen vi gjorde. 

Nu är äntligen TSH på 1,7, vi har gått på Letrozole dubbelkur tre gånger, nu tar vi Bemfola-sprutor denna cykel och så har vi tid att starta IVF i april, så två ÄL kvar på egen hand. 

Anonym (Giraffen) skrev 2017-02-13 20:52:38 följande:

Vi försöker med en 3:a. Kört oskyddat i 5 1/2 år nu utan ett enda plus på stickan. Står i kö för utredning.

Välkommen du med! Lång väntan på plus, hoppas ni får starta utredning snart. Gör ni den via landsting eller privat?

• GrönaDruvan

Hej Nykär och ni andra!
    Jag vet att jag inte borde skriva här och jag skrev ju även detta i den gamla tråden, men jag gör det bara av välmening för att ge er lite hopp!
    Vi försökte ju få barn länge. Började försöka dec-14...i mars -16 blev jag gravid men det slutade i missfall i vecka 9... Blev gravid igen i september -16, men blev missfall lika fort som jag plussat ungefär...
    Sen hände det! I oktober -16 blev jag gravid och är fortfarande!
    Vi hade tänkt ge upp, hade kontaktat privat klinik för att betala för att få hjälp..det var vårat sista försök. Nästan två år tog det innan det blev och ville stanna!
    Nu är jag i vecka 20 med lillebror..jag var gravid med enäggspojkar faktiskt men förlorade den ena i slutet på vecka 17 i en allvarlig komplikation som heter tts. Den ena överlevde inte operation även om båda pojkarna var helt friska. Det är tufft efter allt man gått igenom och en stor sorg, men nu kämpar vi på för brorsan i magen och jag vill med detta inlägg bara ge er alla lite hopp att det kan gå och jag önskar er all lycka till!!!

• Anonym (Giraffen)

hej nykär15

Vi står i kö till utredning via landstinget. 

Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...