Anonym (Orolig mor) skrev 2017-03-02 09:58:02 följande:
Kan tänka mig att det måste kännas befriande :)! Skönt för dig att ha den delen tryggad.
Jag längtar verkligen tills den dagen hela den här karusellen är slut och det finns ett färdigt beslut på vad jag klarar och inte klarar. Förhoppningsvis godkänner sedan FK sjukersättning (eller vad det heter) på den del jag inte kan jobba. Men de har inte varit svåra mot mig hittills iallafall. De tvivlar inte på mina begränsningar sa de, men de vill att jag provar arbete mot hela arbetsmarknaden för att verkligen klargöra mina begränsningar. Och det är ju självklart. Jag vill ju själv veta vart gränsen går dessutom, och inte bara gissa. Det svåra tycker jag är att framföra till dem hur jag mår. För det syns som sagt troligen inte på mig.
Men det blir nog bra i slutändan :)
Karusell var rätta ordet :) Håller tummarna för dig, att det ska gå bra! Ang Försäkringskassan så har jag märkt att det är väldigt viktigt att ha ordentligt underlag när man ansöker om sjukersättning.
Första gången jag ansökte blev det avslag, med motiveringen anses inte tillräckligt utredd, tillräckliga försök med arbete har ej gjorts mm.
Men när det väl blev beviljat var jag ordentligt utredd med diagnoser, mående, mediciner (att jag verkligen provat dom o inte vägrat, för då hade det nog blivit fördröjt med ny prövning osv), o allt! Dessutom med många års rapporter från Arbetsförmedlingen om vad som inte funkat i detalj, begränsningar alltså, så jag hade verkligen på fötterna.
Ingenting syns på mig heller :) ! Tycker att skriv ner i lugn o ro hemma hur du mår, kan ta tid att formulera sig rätt. Allt som du skrivit här? O sen visa för dom (eller vården).