• orzia1

BIM Mars 2017

Jsv17 skrev 2017-03-28 18:05:20 följande:

Med risk för att låta tjatig... cd 34 ingen mens, inga gravvtecken heller för den delen, känner ingenting absolut ingenting, jag har ett sjuhelvetes humör iofs men det kan ju lika gör vara stress/pms relaterat, känner inte som nån mens är på gång heller, vad är detta?! Min kropp har aldrig krånglat, mens mellan 27-31 dagar varje månad alltid, klart den ska göra det nu! Suck!

Hur längre hade ni väntat med att testa igen? Med tanke på att det varken är nån molvärk, ömma bröst eller nån annan känning och negativt test (med ett ett spökstreck som ev. kunnat vara ngt svagt men var nog mest önsketänkande)cd 32 (BIM ev BIM +1) är väl en graviditet inte särskilt troligt? Vad tror ni?

Så länge mensen inte har kommit så finns det en chans att du är gravid. Men förstår det känns hopplöst.

Jag är på bim+ 1 men hade sen ägglossning så tror egentligen inte mensen bör komma förrän runt den 2-4 april... Negativa tester. Så jobbigt.
  • orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-03-29 06:37:23 följande:

BIM idag men magen är sådär tyst och stum som den brukar vara innan mensen dimper ned så förmodligen kommer den under dagen. Var rädd att den skulle komma inatt för jag får så ont och om det mot förmodan skulle vara något där inne vill jag ju inte ta ipren innan jag somnar (man ska tydligen inte äta det om man försöker bli eller är gravid).

På ett sätt vill jag att den ska komma nu ifall den ändå ska göra det så jag kan börja om igen men samtidigt vill man ju så klart att den inte ska komma alls!

Är det många fler som inte haft BIM än här?

Nu vet jag inte om du äter ipren mellan mens osv, men min dr avrådde mig helt att ta ipren när man försöker skaffa barn. Även mannen ska hoppa över och ta det.

Jag testar på för fullt här, negativa test. men tror mensen kommer i april.
  • orzia1
    Jsv17 skrev 2017-03-29 08:59:18 följande:

Ja jättejobbigt! Man vill ju bara veta antingen eller...

Inatt fick jag iaf mensvärk så första tecknet på att nåt händer iaf! Så nu hoppas jag mensen kommer idag eller imorn, om jag inte får ett plus då! Så jag kan gå vidare

Håller tummarna för dig!

Tack. Om min mens kommer nu el framöver så kan vi köra ännu en mån, då jag får ägglossning när mannen är hemma igen, så jag är glad för varje dag den håller sig borta. Det perfekta är ju om den inte kommer, men annars bäst om den kommer runt den 4-6 april..
  • orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-03-29 10:12:17 följande:

Jag måste ta ipren när jag får mens. Är en sån som kräks av smärta så det blir ohållbart utan. Brukar dock räcka med två tabletter under det första dygnet, sen tar jag inga fler under cykeln. Läste att det är främst kring ägglossning och efter det som det är dumt att ta det.

Okej. Jag förstår, jobbigt när det är det enda som hjälper. Jag har fått starkare alvedon o citodon utskrivet, dock har jag oftast inga jättehemska smärtor... Är säkert ingen fara om man inte tar för många per månad.
  • orzia1
    Gravid77a skrev 2017-03-29 09:29:45 följande:

Funderar på att hoppa över i april tråden. Ingen mens och inget +????. Är väl som hunden skendräktig????.

På morgonen känner jag mig inte gravid men fram åt sena middagen börjar symptomen. På kvällarna mår jag lite illa hela tiden och magen blir stor mm mm. Blir tokig på detta vill veta säkert mu????

Känner igen mig, skendräktig ha ha.. Sen analyserar man varje symptom.. Jag funderar också på att hoppa över i april tråden. Gör det nog imorgon om den inte kommit. Känns inte som vi är så många kvar i denna tråd som kämpar
  • orzia1
    Gravid77a skrev 2017-03-29 12:48:48 följande:

Nej tycker jag har sett en hel del som hoppar över till april tråden. Å jag skulle kanske inte vara i någon tråd alls eftersom jag inte har en aning om när BIM är eller . M jag ens haft ÄL efter missfallet. Men sedan är det lite roligt följa andra och dela förväntningarna. Känner mig gravid ena stunden och helt gravid vissa stunder. Svullen mage, hungrig (vrålhungrig) var annan timme, kissignödig, molvärk, humörsvängningar, illamående och uppfattar dofter. Om jag inte är gravid hoppas jag att jag går mens snart. Det längtar man ju aldrig till annars men nu vill jag veta. Helst med ett + .

Ja det är lurigt efter missfall. Då tycker jag kroppen är lite som den själv vill. Hoppas du tillhör de som är extra fertila ef mf och blir gravida direkt.
  • orzia1
    Jsv17 skrev 2017-03-29 16:20:29 följande:

Alltså, jag har inte blivit tokig viss fasiken är det 2 streck på detta???

Jag ser två streck. Hoppas det blir starkare
  • orzia1
    Jsv17 skrev 2017-03-30 09:03:21 följande:

Jag är definitivt gravid... Men nu på morgonen så började jag få bruna flytningar det ihop med att jag inte har så mycket symptom gör ju att det känns lite tveksamt, måste ju ha ganska hög hcg då cb+ strecket kom nästa direkt inom 15-30sek och är starkt, och hcg har ju stigit IOM att testet var så svagt i Söndags (förstår nu att det var ett mkt svagt positivt och inte spök) men det är ju ingen garanti tyvärr.

Läste statistik och i 70% av fallen med små blödningar eller spottings i tidig graviditet så går det faktiskt bra, men jag kan inte slappna av ändå, framförallt inte med min historia dessutom, nu blir det ett par jobbiga dagar

Håller tummarna för dig. Jag har fått många tidiga MF, o även ngt senare i v 10-12 ,blödde i början med min yngsta dotter, de vet inte varför. Var livrädd men då gick det vägen.
  • orzia1

Ingen mens, inget plus här. Går över i april tråden. Ses förhoppningsvis inte där tjejer.

• orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-03-30 16:00:56 följande:

Där kom mensen :( Då blir det 7e försöket nu då.

Ses vi i apriltråden?
  • orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-03-30 18:06:33 följande:

Jag får se. Börjar känna mig lite bitter :/

Har ni försökt länge? Ibland behöver jag i alla fall lite paus från alla bimtrådar på familjeliv, när det känns som alla plussar direkt.
  • orzia1
    Percafluviatilis skrev 2017-03-31 06:41:04 följande:

Nej, egentligen inte. Detta var sjätte försöket och vi började i november. Men det blir lätt att man känner att alla plussar på 1-3 försöket när man hänger här. Glädjs såklart med de som får plus men man vill ju själv gärna ha ett nån gång också. Har ni försökt länge?

Gick in med tanken att det kan ta tid men man blir ändå besviken såklart. Och eftersom det är första barnet så vet jag inte ens om det går. Mycket tankar som snurrar vid varje mens.

Percafluviatilis skrev 2017-03-31 06:41:04 följande:

Nej, egentligen inte. Detta var sjätte försöket och vi började i november. Men det blir lätt att man känner att alla plussar på 1-3 försöket när man hänger här. Glädjs såklart med de som får plus men man vill ju själv gärna ha ett nån gång också. Har ni försökt länge?

Gick in med tanken att det kan ta tid men man blir ändå besviken såklart. Och eftersom det är första barnet så vet jag inte ens om det går. Mycket tankar som snurrar vid varje mens.

Förstår dig, varje månad känns som en evighet när man försöker, man hamnar så lätt i att leva i två veckors intervaller, först väntan på ägglossning sen två veckor på bim. Det som har underlättat för mig att orka kämpa är att ta små pauser då o då. Inte testa med tester osv, inte för att slappna av så blir du gravid fungerar, utan mer för ens psykiska mående. Så man kan andas ut,

Tror man säger att snittet att bli gravid är ca 8 månader, men man behöver ej ha fertilitetsproblem för det tar 12-16 månader. Men det är ingen tröst. Efter 12 månader så kan man kontakta gyn och få en utredning. Då är det bra om man testat med ägglossningstest eller tempat så man kan se om man har ägglossning.

Jag har redan ett änglabarn, en dotter som är 9 år och en dotter som är snart 6 månader. Har ingen egen ägglossning, och har svårt att bli gravid, drabbas även av många tidiga mf typ v 4-6 och v 10. Blev spontant gravid bara 2 mån ef förlossning, som sen blev mf, vi började köra syskonförsök igen. Så vi har försökt sen typ jan. Har olika pappor på barnen men försökte i ca 3 år efter min 9 åriga dotter föddes att få syskon, men blev inget.

Innan yngsta kom så försökte vi i ca 1 år med 3 mf..
  • orzia1
    Jsv17 skrev 2017-03-31 09:59:59 följande:

Idag har blödningarna upphört

Jag har bestämt mig för att det är ett gott tecken, klart det fortfarande kan vara ngt galet, men hade ju känts värre om det tilltagit och blivit värre.

Nu ska jag bara hålla ut till jag kan få ett vul i v.8-9 för nu har jag bestämt mig för att jag vill kolla upp detta så fort jag bara kan, och tills dess (eller nåt annat drastiskt händer) så är jag helt enkelt gravid och tänker glädjas åt det

Låter som en bra plan. Hoppas det går vägen för er
Svar på tråden BIM Mars 2017