• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • MariaKristine
    Isathe skrev 2017-04-19 22:02:21 följande:
    Ja jätte roligt att vi ligger så nära i datum. Min mens ska ju komma imorgon eller på fredag så tidigast fredag. Däremot har jag inga test hemma. Ska till stan en sväng imorgon och skulle kunna köpa om inte mensen kommit innan dess. Dessvärre ska jag samåka med svärmor så de blir lite tokigt. Sen ska jag iväg hela fredagen med svärmor igen (vi har en väldigt bra relation, vilket jag uppskattar väldigt mkt). Så att hinna köpa ett gravtest ser mörkt ut. Får helt enkelt vänta tills måndag och köpa ett om inte mensen hunnit komma innan dess. Men oj vad det kändes långt till måndag och isf att testa tidigast tisdag morgon.

Var på yoga nu på kvällen och blev yr av en övning när man skulle vrida huvudet, brukar jag inte bli. Å sen är jag ju hungrig strax efter jag ätit. Iofs kan det lika gärna vara PMS innan mensen drar igång.

Ja usch, håll nu tummarna för mig. Då kan vi ju följas åt hela vägen då vi ligger så lika.
    ååh jag hade blivit tokig av väntan!! Kan du inte beställa hem från nätet? kanske lite sent idag, men du skulle jo säkert ha det i brevlådan på måndag annars. Om det finns nått apotek i närheten får du passa på och springa när svärmor är upptaget med annat :) :) haha 
    Ja det låter jo som vi har exakt samma symptom. Hoppas hopps hoppas för din skull <3 
  • Fröfröken

Cb ägglossningstest ska jag testa nästa period!

Undrar annars med träning å så, kör ni (om ni brukar träna) på som vanligt? Jag känner att jag hamnar lite i stiltje .. iofs förkyld nu men..

Tummen för alla som väntar på svar...!

• orzia1

Om ngn vill köpa tester så säljer jag en del av mina,köpte av en kompis och kommer ej behöva alla, har typ 100 st hemma ha ha. Och ju fler jag har hemma,ju mer testar jag
     Pris 4 kr per test plus porto, har både ägglossning och graviditetstest

• OFrasisO

En liten fråga som någon kanske kan svara på. Jag är inte helt van vid att använda ägglossningstest. Jag har såna vanliga stickor som bara visar två streck. Bör man ta dem 2 ggr om dagen eller räcker det med en?

Jag fick positivt i måndags morse. Men vet ju egentligen inte om det var positivt redan skönast kväll kanske då det var ett halvstarkt streck på söndag morgon. Det blir ju svårt att veta "exakt" när ägglossningen sker :/

• orzia1
    OFrasisO skrev 2017-04-20 14:25:39 följande:

En liten fråga som någon kanske kan svara på. Jag är inte helt van vid att använda ägglossningstest. Jag har såna vanliga stickor som bara visar två streck. Bör man ta dem 2 ggr om dagen eller räcker det med en?

Jag fick positivt i måndags morse. Men vet ju egentligen inte om det var positivt redan skönast kväll kanske då det var ett halvstarkt streck på söndag morgon. Det blir ju svårt att veta "exakt" när ägglossningen sker :/

Jag har väldigt oregelbunden ägglossning, den kommer aldrig på samma cd, jag testar med ett test varje dag från cd 7 och när jag börjar få stegring (lite starkare streck men ej positivt) så testar jag 2-3 test per dag. Men man gör ju som man vill
  • OFrasisO
    MissAhlman skrev 2017-04-20 13:01:53 följande:

Hej!

Hoppar in i denna i gruppen i hopp om att det tar sig denna gången.

Positivt ägglossningstest den 17/4 och hade oskyddat sex den 14 samt den 19. Tror ni jag kan bli gravid ändå trots det inte är "spot on" ägglossningsdagen?

Precis samma ÄL dag som mig. Spännande :) När har du BIM?

Det kan absolut ta sig! Håller tummarna.
  • orzia1
    MissAhlman skrev 2017-04-20 13:01:53 följande:

Hej!

Hoppar in i denna i gruppen i hopp om att det tar sig denna gången.
    Positivt ägglossningstest den 17/4 och hade oskyddat sex den 14 samt den 19. Tror ni jag kan bli gravid ändå trots det inte är "spot on" ägglossningsdagen?

Ja simmarna kan överleva många dagar där inne så det finns en chans att det tar sig
  • Milou3
    OFrasisO skrev 2017-04-20 14:55:51 följande:

Precis samma ÄL dag som mig. Spännande :) När har du BIM?

Det kan absolut ta sig! Håller tummarna.

Exakt samma äl-dag som mig med. Bekräftat med tempning och äl-test :)

Några inbillade symptom än? :) hehe
  • Anonym (Längtar bebis)

Bim i igår men neg test nu på em. :(

• FridaB92

Denna testdagen var inte lika kul som igår.. tog ett bytt cb plus och ett CB digital imorse. CB plus visade svagt plus/spök (vet inte riktigt vad jag ska tro) som igår och det digitala visade inte gravid.

Har jag nu fått falska plus s.k spök så kommer jag såklart bli jättebesviken för tyckte ändå mina test streck var svaga men tydliga. Dom är ju där och man ser dom bild. Läst och googlat runt, verkar ju vara långt från ensam om detta. Aldrig mer CB om så är fallet. Så dyra test som ger falska förhoppningar...

Tråkig uppdate, men än lever hoppet i mig. Bara att ladda om. BIM på lördag :)

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017