• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • orzia1
    FridaB92 skrev 2017-04-20 16:22:58 följande:

Denna testdagen var inte lika kul som igår.. tog ett bytt cb plus och ett CB digital imorse. CB plus visade svagt plus/spök (vet inte riktigt vad jag ska tro) som igår och det digitala visade inte gravid.

Har jag nu fått falska plus s.k spök så kommer jag såklart bli jättebesviken för tyckte ändå mina test streck var svaga men tydliga. Dom är ju där och man ser dom bild. Läst och googlat runt, verkar ju vara långt från ensam om detta. Aldrig mer CB om så är fallet. Så dyra test som ger falska förhoppningar...

Tråkig uppdate, men än lever hoppet i mig. Bara att ladda om. BIM på lördag :)

Som sagt jag kör på billigare och blir där streck så testar jag med cb. Har tyvärr också dåliga erfarenheter av cb. Och hört många som har
  • Isathe
    MariaKristine skrev 2017-04-20 13:48:31 följande:

ååh jag hade blivit tokig av väntan!! Kan du inte beställa hem från nätet? kanske lite sent idag, men du skulle jo säkert ha det i brevlådan på måndag annars. Om det finns nått apotek i närheten får du passa på och springa när svärmor är upptaget med annat :) :) haha 

Ja det låter jo som vi har exakt samma symptom. Hoppas hopps hoppas för din skull <3 

Ont åt väster äggstock till och från idag och mensvärk som kommer och går. Ingen mens idag, bara hoppas den håller sig borta imorgon och i några månader framöver.

Igår var vi ju på yoga, i många övningar ska man eldandes, vilket man inte får göra vid mens eller graviditet. Å så idag när jag var med svärmor på stan, blev blandannat bjuden på lunch. Så kom frågan, "Jag såg att du inte eldandades igår på yogan, är du gravid?" Ja, vad svarar man då??

Jag svara iaf: "jag vet inte, ska ha mens idag eller imorgon å förhoppningsvis får jag ingen mens så därför ville jag inte chansa."

Så egentligen kunde jag ju sagt att vi skulle in på Apoteket för att köpa ett test men sket i det. Jag och svärmor ska ut och åka imorgon, vara borta typ hela dagen, så har jag inte fått mens under dagen kanske jag kan be om att vi stannar på Apoteket, eftersom hon redan vet om att jag/vi väntar på att de inte ska komma någon mens.
  • Fröfröken

Har verkligen ömma bröst från idag, äl+6... (kanske klämt för mycke hihi ) men spännande är det allt ..! Bim 27/4

• OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 15:20:40 följande:

Exakt samma äl-dag som mig med. Bekräftat med tempning och äl-test :)

Några inbillade symptom än? :) hehe

Var roligt! :) Spännande att se om någon av oss lyckades då :D Vilken dag har du BIM?

Jag har 30/5...fy va spännande och långt borta.

Helt klart inbillade då jag tycker att det känns lite i livmodern men tror inte ens ägget fäst än, haha.

Du då?
  • Elliot1

Hej!

Jag vet inte säkert men jag tror jag hade ÄL typ i helgen (14-15/4) eller någon dag efter, använder inte stickor eller något annat verktyg för att testa men hade väldigt (VÄLDIGT) mycket vattenliknande flytningar, ömma bröstvårtor, "mensvärk" och väldigt sugen... ;) Är inte regelbunden än efter många år med p-piller. Killen befann sig på annan ort över påsk så vi hade sex i måndags och har inte fått till det sen dess pga olika jobbscheman..

Har idag haft värk i ländryggen som att jag ska ha mens och har nu på kvällen börjat få värk och spänningar i övre ljumskarna. Inget i brösten dock. Senaste mensen var 27/3 och innan dess 27/2 OCH 2/3.

Någon som känner igen sig i dessa smärtor några dagar efter ÄL? Frågar eftersom jag inte anser att jag känner min kropp och vet inte riktigt vad jag ska "leta" efter för olika tecken på mens eller eventuell graviditet.. Räknar med BIM runt 27/4 men vet ju inte säkert.

• Milou3
    OFrasisO skrev 2017-04-20 18:06:31 följande:

Var roligt! :) Spännande att se om någon av oss lyckades då :D Vilken dag har du BIM?

Jag har 30/5...fy va spännande och långt borta.

Helt klart inbillade då jag tycker att det känns lite i livmodern men tror inte ens ägget fäst än, haha.

Du då?

Har bim 2/5 men kan likväl komma 1/5 då min cykel kan variera 1-2 dagar.

Jag har haft molvärk varje dag lite då och då under dagen sen äl. I dag kom en illamåendevåg men är ganska känslig så mår lätt illa.

Inga ömma bröst än och ganska pigg :)

Gasig i magen har jag iof varit i 2 dagar nu men ätit skräpmat så säkert därför.

Sist jag var gravid fick jag en MEGAflytning på CD 6 och dagen efter vaknade jag med ömma bröst så liksom har den grejen att hänga upp mig på.

Får se hur det känns på måndag :)
  • HejsanHoppsan2017

Hej :)

Sitter o funderar... o undrar! Har Bim 25/4 men har starka gravkänningar, undrar så om de är rätt eller ej (såklart!) vågar inte testa än.. hade missfall i februari och är rädd för de igen.

Ngn med Bim samtidigt som testat än?

• Ulrika34
    brennaV skrev 2017-04-20 13:36:51 följande:

Jag var i vecka 8 (7+2) när jag gjorde ett vul och inget syntes. Tre skrapningen på mindre än ett år...

Har du fått påbörja någon utredning? Efter 3 missfall brukar mödravården erbjuda utredning, hoppas det tar sig nu ??
  • brennaV

Ska till Sofiahemmet imorgon för att påbörja utredning. Har två pojkar födda 2012 och 2013..

Ulrika34 skrev 2017-04-20 18:38:10 följande:

Har du fått påbörja någon utredning? Efter 3 missfall brukar mödravården erbjuda utredning, hoppas det tar sig nu ??

• OFrasisO
    Milou3 skrev 2017-04-20 18:29:06 följande:

Har bim 2/5 men kan likväl komma 1/5 då min cykel kan variera 1-2 dagar.

Jag har haft molvärk varje dag lite då och då under dagen sen äl. I dag kom en illamåendevåg men är ganska känslig så mår lätt illa.

Inga ömma bröst än och ganska pigg :)

Gasig i magen har jag iof varit i 2 dagar nu men ätit skräpmat så säkert därför.

Sist jag var gravid fick jag en MEGAflytning på CD 6 och dagen efter vaknade jag med ömma bröst så liksom har den grejen att hänga upp mig på.

Får se hur det känns på måndag :)

Håller tummarna för dig :)

Gasig i magen kan jag skriva under på. Men det är inget ovanligt för mig :P Ah, då har du helan att gå efter. Jag minns bara ömma bröst så det hoppas jag på nu. Det är inget jag får i min normala cykel.

Har du barn sedan tidigare? Hur gammalt isf?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017