• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-02 23:22:46 följande:

Tvärtom är det väldigt svagbegåvat att inte förstå kopplingen mellan att göra något och att delta i att göra något. Du vet det där som man normalt kallar för medhjälp?

Ingen i den här tråden har glömt mannens handlingar, det tas för givet att han bär huvudansvaret, vad som diskuteras är om kvinnan genom sin medverkan gör sig till medskyldig till mannens svineri. Tyvärr verkar vissa inte riktigt kunna (eller vilja) förstå enkla principer som medverkan, medhjälp, osv.

Varför är det så viktigt för dig att försvara användandet av ett ord som bara handlar om att brännmärka kvinnor utifrån sexualmoral medan du (precis som TS) endast likställer den otrogne mannen med ett driftsstyrt djur?

Varför gör du heller ingen koppling mellan hans otrohet och hans föräldraförmåga?

Allt det som ni som ivrigt påhejar TS försök till nyord återkommer till är att mannen är "svekfull", men kvinnan som han svek sin partner med benämns med fula, skamfyllda ord.

Dessutom anser du och dina åsiktsfränder att det är rimligt att göra kopplingen mellan kvinnans delaktighet i en otrohetsaffär och hennes föräldraskap -varför?

Det som tråden handlar om är ju inte om kvinnan som mannen är otrogen med är en "slampa" eller inte, utan vad handlingen gör med definitionen av hennes föräldraskap.

Men ni som gottar er åt att få använda skamstämplande epitet om kvinnan är förvånansvärt flata när det kommer till att förklara på vilket sätt någons sexualmoral har med hens föräldraförmåga att göra. Det är som om det enda som driver er är att få säga att någon är "en dålig flicka"...
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-03 01:16:17 följande:
    Varför är det så viktigt för dig att försvara användandet av ett ord som bara handlar om att brännmärka kvinnor utifrån sexualmoral medan du (precis som TS) endast likställer den otrogne mannen med ett driftsstyrt djur?

Varför gör du heller ingen koppling mellan hans otrohet och hans föräldraförmåga?

Allt det som ni som ivrigt påhejar TS försök till nyord återkommer till är att mannen är "svekfull", men kvinnan som han svek sin partner med benämns med fula, skamfyllda ord.

Dessutom anser du och dina åsiktsfränder att det är rimligt att göra kopplingen mellan kvinnans delaktighet i en otrohetsaffär och hennes föräldraskap -varför?

Det som tråden handlar om är ju inte om kvinnan som mannen är otrogen med är en "slampa" eller inte, utan vad handlingen gör med definitionen av hennes föräldraskap.

Men ni som gottar er åt att få använda skamstämplande epitet om kvinnan är förvånansvärt flata när det kommer till att förklara på vilket sätt någons sexualmoral har med hens föräldraförmåga att göra. Det är som om det enda som driver er är att få säga att någon är "en dålig flicka"...
    Vem har försvarat användandet av ord som bla bla? Det är TS grej, jag bryr mig inte ett skit vad man sätter för ord på svinaktigt beteende, kalla det slampa asshole eller vad du vill, båda beter sig som svin vad man väljer att kalla dem kvittar.

Varför jag inte gör någon koppling till föräldraskap? För att både ett otroget asshole och en sk slampa kan vara bra föräldrar trotts sin egoism, dock kan man iof ifrågasätta varför en man vill sätta sina barns trygghet på spel för att få sneknulla och varför en kvinna vill medverka i hans svek både mot mamma och barn.

Och du verkar drivas av skuldkänslor, man kan ju nästan tro att du är eller har varit älskarinna med tanke på hur du med alla medel försvarar beteendet. Du kanske borde gå i terapi för det där
  • Anonym (osis)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-02 23:22:46 följande:

Tvärtom är det väldigt svagbegåvat att inte förstå kopplingen mellan att göra något och att delta i att göra något. Du vet det där som man normalt kallar för medhjälp?

Ingen i den här tråden har glömt mannens handlingar, det tas för givet att han bär huvudansvaret, vad som diskuteras är om kvinnan genom sin medverkan gör sig till medskyldig till mannens svineri. Tyvärr verkar vissa inte riktigt kunna (eller vilja) förstå enkla principer som medverkan, medhjälp, osv.

Folk relationer är i regel så trassliga så de knappt själva förstår vad de håller på med och vill. Att en utomstående då ska fatta känns som en riktig överkurs.

Folk ljuger både för sig själv och andra. Och saknar självinsikt. Börja med att ta ansvar för sig själva istället för att kräva att andra ska ta ansvar.

Det är ju sällan så enkelt att en kvinna (eller man) medvetet på pin kiv "någons" man (eller kvinna). Det bara blir så. Säg två kollegor exempelvis som blir kära. De båda kommer från dödfödda relationer där allt bara lunkat på med båda mer eller mindre olyckliga. Det klart separation och skilsmässa kommer som en chock för deras partners. Men skilsmässan är ett faktum och ingenting blir ju bättre att alla låtsas som ingenting och lägger sina liv på paus tills skilsmässan formellt gått igenom. Sörja måste man ju i vilket fall förr eller senare.

Eller säg den kvinna som träffar en gift karl på krogen som kanske inte ens har ringen på sig. Himla märkligt om folk skulle behöva kräva registerutdrag för ons. Och säg att ett ons skulle utvecklas. Ska kvinnan som inte ens visste någonting från början hållas ansvarig? Blir bra märkligt.

Ofta är det ju så att någon som vänstrar redan checkat ut från relationen (eller aldrig ens checkat in). Varför med näbbar och klor hålla fast vid en person som inte vill längre??
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-03 11:44:46 följande:
    Folk relationer är i regel så trassliga så de knappt själva förstår vad de håller på med och vill. Att en utomstående då ska fatta känns som en riktig överkurs.

Folk ljuger både för sig själv och andra. Och saknar självinsikt. Börja med att ta ansvar för sig själva istället för att kräva att andra ska ta ansvar.

Det är ju sällan så enkelt att en kvinna (eller man) medvetet på pin kiv "någons" man (eller kvinna). Det bara blir så. Säg två kollegor exempelvis som blir kära. De båda kommer från dödfödda relationer där allt bara lunkat på med båda mer eller mindre olyckliga. Det klart separation och skilsmässa kommer som en chock för deras partners. Men skilsmässan är ett faktum och ingenting blir ju bättre att alla låtsas som ingenting och lägger sina liv på paus tills skilsmässan formellt gått igenom. Sörja måste man ju i vilket fall förr eller senare.

Eller säg den kvinna som träffar en gift karl på krogen som kanske inte ens har ringen på sig. Himla märkligt om folk skulle behöva kräva registerutdrag för ons. Och säg att ett ons skulle utvecklas. Ska kvinnan som inte ens visste någonting från början hållas ansvarig? Blir bra märkligt.

Ofta är det ju så att någon som vänstrar redan checkat ut från relationen (eller aldrig ens checkat in). Varför med näbbar och klor hålla fast vid en person som inte vill längre??
    Jag tycker att det verkar som att många in i det sista försöker skylla sina misslyckade relationer på någon annan. Det blir ett sätt att lättare hantera tragedin och skjuta ifrån sig det jobbiga...  det finns ju till och med de som avreagerar sig med våld på den som de håller ansvarig
  • Anonym (osis)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 12:43:58 följande:

Jag tycker att det verkar som att många in i det sista försöker skylla sina misslyckade relationer på någon annan. Det blir ett sätt att lättare hantera tragedin och skjuta ifrån sig det jobbiga...  det finns ju till och med de som avreagerar sig med våld på den som de håller ansvarig

Ja så är det nog. Men it takes two to tango. En relation är dynamiken mellan två människor.

Det är klart det är enklare att skylla på någon annan än att rannsaka sig själv.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-03 11:44:46 följande:

Ja givetvis är ju alla relationer jättetrassliga enligt männen som gillar att knulla runt bakom frugans rygg, absolut.

Japp folk borde ta ansvar för sig själva, i det ingår även vad man gör mot andra. Eller har du missat att en av anledningarna till att det är en bra ide att inte knulla upptagna är just att slippa solka ner sig i andras skit och därmed kunna se sig själv i spegeln utan att kräkas i munnen, men vissa kanske gillar sånt, typ inte förstår sitt eget värde utan tar vad som helst, vad vet jag.

Ingenting "blir bara så", det är ju inte så att man bara råkar ramla på en erigerad kuk liksom, det krävs lite medvetenhet och beslutsfattande på vägen. Saker blir som de blir för att folk väljer det. Att skylla sina medvetna beslut på att "det bara blev så" är bara fjantigt.

Givetvis kan man inte klandras för något man inte är medveten om. Men du verkar tycka det är ok vare sig man är medveten om det eller ej.

Tvärtom, den som vänstrar gör det oftast för att han / hon INTE vill dumpa sin partner utan vill äta kakan och ha den kvar, annars hade de dumpat först och knullat fritt sen. Så fort man måste välja så kryper man tillbaka till frun / mannen med svansen mellan benen och säger sig vara enormt ångerfull.

Du har helt rätt att såna personer ska man helst inte hålla fast vid, men för att kunna dumpa krävs det ju att man vet om det vilket kanske inte är så lätt när både den otrogna och dess sidekick gör sitt bästa för att hålla det hemligt, eller hur?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (osis) skrev 2017-05-03 12:58:01 följande:
    Ja så är det nog. Men it takes two to tango. En relation är dynamiken mellan två människor.

Det är klart det är enklare att skylla på någon annan än att rannsaka sig själv.
    Fast otrohet har ingenting med relationen att göra. Otrohet handlar helt och hållet om den otrognes moraliska värderingar. Alltså finns det liksom inget att rannsaka sig över. Jag menar på vilket sätt anser du att en kvinna vars man knullar runt har något som helst ansvar för hans val? Framför allt när valen sker bakom hennes rygg?
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 12:43:58 följande:
    Det där är ju bara ännu ett löjligt försök att lägga ansvaret för otrognas egna val på någon annan än dem själva. 

Menar du att otrohet är det enda sättet man kan lösa eventuella problem i förhållandet på?

Menar du att otrohet enbart sker i förhållanden som har problem?

Vilka slags problem anser du rättfärdigar en otrohet? Ska man tro de otrogna själva verkar det ju räcka med att tanten lägger på sig ett par kilo eller att gubben missat att bekräfta ett par gånger så ska det genast ut och knullas runt. Finns ju alltid en ursäkt och det är alltid någon annans fel
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 13:14:39 följande:
    Det där är ju bara ännu ett löjligt försök att lägga ansvaret för otrognas egna val på någon annan än dem själva. 

Menar du att otrohet är det enda sättet man kan lösa eventuella problem i förhållandet på?

Menar du att otrohet enbart sker i förhållanden som har problem?

Vilka slags problem anser du rättfärdigar en otrohet? Ska man tro de otrogna själva verkar det ju räcka med att tanten lägger på sig ett par kilo eller att gubben missat att bekräfta ett par gånger så ska det genast ut och knullas runt. Finns ju alltid en ursäkt och det är alltid någon annans fel
    Om du läser mitt inlägg så framgår där att mitt resonemang inte gäller alla relationer.

Ingenstans i mitt inlägg står att otrohet är enda sättet att lösa problem.

Inte heller menar jag att otrohet sker enbart i förhållanden som har problem.

Jag känner heller inte till något om hur man rättfärdigar otrohet.

Ingenting av den bilden du målar upp av mitt resonemang framgår i mitt inlägg.
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (kvinna30) skrev 2017-05-03 13:22:32 följande:
    Om du läser mitt inlägg så framgår där att mitt resonemang inte gäller alla relationer.

Ingenstans i mitt inlägg står att otrohet är enda sättet att lösa problem.

Inte heller menar jag att otrohet sker enbart i förhållanden som har problem.

Jag känner heller inte till något om hur man rättfärdigar otrohet.

Ingenting av den bilden du målar upp av mitt resonemang framgår i mitt inlägg.
    Och ändå anser du att ... "Jag tycker att det verkar som att många in i det sista försöker skylla sina misslyckade relationer på någon annan. Det blir ett sätt att lättare hantera tragedin och skjuta ifrån sig det jobbiga..."

På vilket sätt är att ogilla någon medverkar i att förnedra någon annan är detsamma som att "skylla sina misslyckade relationer på andra"?
Svar på tråden Slampmamma?