• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Högerradikal) skrev 2017-04-28 16:34:35 följande:
    Som vanligt finns det en massa "PK" knäppskallar som ska försvara allt som är sjukt och dekadent.
    En kvinna som ligger runt och dessutom med en gift man är en slampa och förtjänas att behandlas som en sådan.

personangrepp att jag är en knäppskalle
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Högerradikal) skrev 2017-04-28 16:34:35 följande:
    Som vanligt finns det en massa "PK" knäppskallar som ska försvara allt som är sjukt och dekadent.
    En kvinna som ligger runt och dessutom med en gift man är en slampa och förtjänas att behandlas som en sådan.

förövrigt brukar jag inte ses som speciellt "PK" i mina åsikter... 
    men jag tycker inte att det är ett argument att hitta på öknamn åt den man diskuterar emot. Är det "PK" ?
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Högerradikal) skrev 2017-04-28 19:52:13 följande:
    Tyvärr är den här tråden full av personer med låg moral som tycker det är ok med otrogna män och kvinnor.

Du har helt fel i att det bara är kvinnan som hängs ut.
    Mannen är ett otroget svin och kvinnan en äcklig slampa, hur svårt kan det vara att förstå det?
    vem i den här tråden tycker det är ok med otrogna män och kvinnor?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Högerradikal) skrev 2017-04-28 19:52:13 följande:

Tyvärr är den här tråden full av personer med låg moral som tycker det är ok med otrogna män och kvinnor.

Du har helt fel i att det bara är kvinnan som hängs ut.

Mannen är ett otroget svin och kvinnan en äcklig slampa, hur svårt kan det vara att förstå det?

Vet inte om det är så många som propagerar för att det är ok med otrohet.

Däremot är vi flera som påtalat snedkopplingen som TS gör att kombinera "slampa" och "mamma". Det HAR ingenting med en persons föräldraförmåga att göra hur hens barn blivit till, oavsett om en tycker att det skedde genom en moraliskt felaktig handling eller inte. Dessutom reagerar jag och några andra på att ansvarsfokuset så ensidigt läggs på kvinnan.

Därför blir TS, genom sitt försök till nyord, och likaså du, med din kommentar om att "en kvinna som ligger med en gift man är en slampa och förtjänar att behandlas som en sådan" bara ytterligare två i raden av personer som fokuserar er avsky på kvinnan istället för på den man som de facto brutit sina löften.

Och du kanske kan förklara det som TS inte klarade av; varför mannen slipper undan med att vara "ett otroget SVIN" medans kvinnan är en "ÄCKLIG SLAMPA".

Båda två är med på otroheten. Men medans han slipper undan med att bara likställas ett djur (och därmed kan sägas vara fri från ansvar -för djur går ju på instinkter och har ingen moralisk kompass) så är hon, enligt dig, både "äcklig" OCH har en låg sexualmoral.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-28 22:32:43 följande:

Personangrepp mot vem? En slampa?

Att kalla någon för slampa är en förolämpning och ett personangrepp. Har ingen plats i ett civiliserat samhälla.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-28 22:03:24 följande:

"Slampmamma" är påhittat men inte "slampa". Vem utdelar stryk om hen tilltalas med fel uttryck? Är det normalt att slå folk på käften i dina kretsar. Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Du kommer råka illa ut om du förolämpar folk. Med rätta. Vad tror du dina kollegor (om du nu har några) skulle tycka om du började kalla folk för slampa på arbetstid? Folk skulle förmodligen tänka både det ena och andra om dig. Och testa kalla random kvinna på stan för slampa och se vad som händer. Vad som än händer kommer du inte lämna någon oberörd. Folk kommer förmodligen ta avstånd från dig. Kanske polisanmäla dig. I värsta fall åker du på däng om du råkar på någon som är lika ociviliserad som dig. Varför? Jo för det anses inte okej att gå omkring och förolämpa folk, oavsett hur arg man är.
  • Anonym (osis)

Vad är en slampa?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-28 22:23:56 följande:

TS har inte skrivit någonstans att kvinnan är en ÄCKLIG slampa. Jag har läst alla inlägg i tråden. Hänvisa inte till fel person med citat som du själv knåpat ihop. Håll dig till fakta.

Nej, det blev otydligt eftersom jag, i det inlägg du citerade, vände mig till den person (högerradikal) som de facto skrev "äcklig slampa".

Men frågan kvarstår, och du kanske vill ge ett försök att förklara:

Varför likställs den otrogne mannen, som är den ende som egentligen givit löften som han brutit emot, med ett "svin" (djur som vi vet är drivna av sina drifter och därför oförmögna att avkräva något moraliskt ansvar)? Medan kvinnan han var otrogen med benämns med nedsättande epitet som hänvisar till hennes sexualmoral?

Hur tänker du, "Smart", om den frågan?

...eller, är din roll i tråden bara att vara självpåtagen ordningsman?
  • Anonym (kvinna30)
    nej mot personer som svarar i den här tråden
    (som TS för övrigt inte ens vet någonting om vilka de har legat med)
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 07:15:36 följande:

Håll koll på dina fakta säger jag. Det är kränkande mot TS och andra att bli felciterade.

Som sagt, den person jag nu ställde frågan till hade (som du som "läst alla inlägg i tråden" ju mycket väl bör känna till) lagt till förstärkningsordet "äcklig". Och eftersom jag ställde frågan till "högerradikal" var det rimligt att få svar på de frågor jag hade till hen.

Vi är flera här som gång på gång ställer frågan varför skulden så starkt läggs på kvinnan istället för på mannen som brutit sina löften men som inte får svar på det, ocheftersom tråden tycktes intressera dig och du genom att så tydligt vara TS förkämpe kunde tolkas som enig med TS så trodde jag att du kanske hade något att säga om den frågan.

Men, jag förstår nu att din ingång här i tråden inte är att bidra till något mer än än att vara självutnämnd ordningsman, något jag anser att FL:s moderatorer kan få ägna sig åt.
Svar på tråden Slampmamma?