• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 07:15:36 följande:

Håll koll på dina fakta säger jag. Det är kränkande mot TS och andra att bli felciterade.

Vilka "andra" har jag "felciterat"?
  • Anonym (osis)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:20:37 följande:

Vilken/vilka personer i den här tråden har TS gått till personligt angrepp emot?

De som hon kallat slampa. Det är förolämpande, personangrepp och ociviliserat.

Att man själv blivit bedragen och mår dåligt ger inget frikort för att man ska få bete sig hur som helst.
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:20:37 följande:
    Vilken/vilka personer i den här tråden har TS gått till personligt angrepp emot?
    Ja inläggen med de grova tillmälena är ju nu anmälda och borttagna så jag har svårt att bevisa. Men vill minnas att det var mot Morsan och Osis.
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 14:14:20 följande:
    Jag har inte läst några inlägg med grova tillmälen från TS och jag har följt tråden från start.
    TS skrev att någon av de båda var en så kallad slampmamma och det är ett grovt tillmäle att kalla den man diskuterar emot
  • Anonym (osis)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 14:14:20 följande:

Jag har inte läst några inlägg med grova tillmälen från TS och jag har följt tråden från start.

De inläggen är bortplockade nu pga sitt innehåll.
  • Anonym (osis)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 14:51:21 följande:

För det första så är "slampmamma" ett icke existerande ord. Detta ord finns inte och har därmed inte någon innebörd. För det andra så är det en enorm skillnad mellan att skriva: Är du en slampa? än att skriva: Du är en slampa. Det ena är en fråga och det andra är ett påstående. Att det användes ett icke befintligt ord som "slampmamma" ställt i en fråga är inte en anledning till att tysta en debattör.

Du insinuerade att dina motdebattörer skulle vara xxx. Använd schysst argumentationsteknik istället för att gå till personangrepp så slipper du bli avstängd.
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 14:51:21 följande:
    För det första så är "slampmamma" ett icke existerande ord. Detta ord finns inte och har därmed inte någon innebörd. För det andra så är det en enorm skillnad mellan att skriva: Är du en slampa? än att skriva: Du är en slampa. Det ena är en fråga och det andra är ett påstående. Att det användes ett icke befintligt ord som "slampmamma" ställt i en fråga är inte en anledning till att tysta en debattör.
    Hon skrev "du är en slampmamma". Det var ingen fråga.

Anser du verkligen att ord och tillmälen som man själv kombinerar ihop och inte finns med i någon ordlista inte har någon innebörd? Att det är helt ok ifall jag skulle kalla någon som skriver i tråden för till ex.  "kukröv"   ?

Klart som korvspad att det skulle vara ett personangrepp och grovt tillmäle.

För övrigt för du fram dina synpunkter till fel person om du anser det var fel beslut att ta bort inläggen, det var moderatorerna som gjorde det och det hände inte utan legitim anledning. Diskutera med dom
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 15:21:28 följande:
    Så nu minns du plötsligt? Eller du minns vad du vill minnas och vad som passar i din argumentation?
    Jag mindes då och jag minns nu. Inget "plötsligt" med det
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:14:02 följande:

Ta det som ett råd i förebyggande syfte.

Som jag trodde; du slänger ur dig saker du inte har något fog för och anklagar andra för sådant som du själv gör dig skyldig till. Jag som trodde att det för dig var viktigt att hålla koll på fakta -eller gäller det bara andras inlägg?
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:18:27 följande:

Vad bidrar du med tycker du mer än att tysta det fria ordet?

Jag hoppas bidra till att någon som läser och/eller debatterar här kanske tänker till och börjar lägga huvudansvaret för otroheten hos den som faktiskt brutit sina löften istället för att sälla sig till skaran av personer som låter män komma undan ansvar medan de kastar skit på kvinnor och använder frånstötande skällsord för att definiera dem.

Så du menar alltså att försök till dialog är att "tysta det fria ordet"?

Ingen av dem som avkräver kvinnor mer ansvar för otrohetshandlingar än män och kallar kvinnan, men inte mannen, skällsord som syftar till hennes sexualmoral har svarat på varför de gör det. Istället väljer ex.vis TS att anklaga mig och andra för att vara kvinnor som legat med gifta män som inte är de vi själva möjlighet är gifta med.

Att bemöta frågor med att smutskasta, kränka och anklaga motparten skulle då jag säga bidrar mer till att tysta det fria ordet än att ställa frågor för att förstå motparten resonerar.

Det är TS och andras demokratiska rättighet att ha de åsikter de har, men yttrandefrihet är inte samma sak som att en inte får bli emotsagd.
Svar på tråden Slampmamma?