Anonym (Smart) skrev 2017-04-29 13:18:27 följande:
Vad bidrar du med tycker du mer än att tysta det fria ordet?
Jag hoppas bidra till att någon som läser och/eller debatterar här kanske tänker till och börjar lägga huvudansvaret för otroheten hos den som faktiskt brutit sina löften istället för att sälla sig till skaran av personer som låter män komma undan ansvar medan de kastar skit på kvinnor och använder frånstötande skällsord för att definiera dem.
Så du menar alltså att försök till dialog är att "tysta det fria ordet"?
Ingen av dem som avkräver kvinnor mer ansvar för otrohetshandlingar än män och kallar kvinnan, men inte mannen, skällsord som syftar till hennes sexualmoral har svarat på varför de gör det. Istället väljer ex.vis TS att anklaga mig och andra för att vara kvinnor som legat med gifta män som inte är de vi själva möjlighet är gifta med.
Att bemöta frågor med att smutskasta, kränka och anklaga motparten skulle då jag säga bidrar mer till att tysta det fria ordet än att ställa frågor för att förstå motparten resonerar.
Det är TS och andras demokratiska rättighet att ha de åsikter de har, men yttrandefrihet är inte samma sak som att en inte får bli emotsagd.