• Anonym (Li)

Slampmamma?

Är en kvinna som blir gravid med en gift man en slampa? För egen del så anser jag att kvinnor som väljer gifta män som sexpartners är att betraktas som slampor. Jag tycker att det är ett passande uttryck för deras agerande. En slampa som blir gravid med den gifta mannen är alltså en slampmamma. Ganska logiskt i mitt tycke. Jag är väl medveten om att det inte är ett fint uttryck men anser att det passar hennes handlingar. Vad tycker ni? Är det för grovt? Den otrogne mannen anser jag är ett egoistiskt svin.

• Svar på tråden Slampmamma?
  • Anonym (kvinna30)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 14:36:12 följande:
    Nu gör du åtrigen tankevurpan att tro att eventuella problem leder till otrohet, det är bara en seglivad myt. Otrohet förekommer precis lika ofta i lyckliga förhållanden, det har alltså ingenting med förhållandet att göra. Mao så är det inte alls så att "mannen skulle lösa sina problem genom att vara otrogen"... mannen är otrogen för att han känner för det, punkt slut och älskarinnan väljer en upptagen man för att hon skiter i vem som drabbas bara hon får sitt, punkt.

Ingen har påstått att älskarinnan (trasig eller hel) ska hållas ansvarig för parets relation, hon kan däremot hållas ansvarig för sina egna handlingar, dvs för vad hon medvetet väljer att medverka i. Du vet sådär som i att om A hjälper B att förnedra C så anses A vara taskig oavsett om A känner C eller inte. Dvs ingen lägger över något ansvar, det handlar inte om antingen eller utan om både och, den ene för sitt svineri mot sin partner den andra för sin medverkan.
    och det är tydligen seglivat hos dig att tala om vad andra tänker och tycker. Det är ingen som säger att problem nödvändigtvis måste leda till otrohet, utan de KAN göra det.
    Och: Mannen skulle INTE lösa sina problem stod det, så du har skrivit helt fel innanför dina citationstecken.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-03 10:46:26 följande:

Vem har försvarat användandet av ord som bla bla? Det är TS grej, jag bryr mig inte ett skit vad man sätter för ord på svinaktigt beteende, kalla det slampa asshole eller vad du vill, båda beter sig som svin vad man väljer att kalla dem kvittar.

Varför jag inte gör någon koppling till föräldraskap? För att både ett otroget asshole och en sk slampa kan vara bra föräldrar trotts sin egoism, dock kan man iof ifrågasätta varför en man vill sätta sina barns trygghet på spel för att få sneknulla och varför en kvinna vill medverka i hans svek både mot mamma och barn.

Och du verkar drivas av skuldkänslor, man kan ju nästan tro att du är eller har varit älskarinna med tanke på hur du med alla medel försvarar beteendet. Du kanske borde gå i terapi för det där

Förlåt, men har du inte läst TS? Hela frågeställningen går ju ut på om en kvinna som blir gravid genom en otrohetsaffär är en "slampmamma".

(Den för många av oss otydliga) Kopplingen mellan kvinnans sexualmoral och hennes föräldraförmåga är liksom hela grejen med tråden.

Ledsen, men det blir oerhört svårt att ha en dialog med någon som inte ens satt sig in i vad tråden handlar om.

Sedan är det ju klassiskt att försöka svärta ner sin meningsmotståndare. Skulle ju kunna hänvisa till ditt inlägg #268 och ge en kommentar om din (bristande) förmåga att ta in ens så enkel skriven information som den i trådstarten...
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-03 22:04:05 följande:
    Förlåt, men har du inte läst TS? Hela frågeställningen går ju ut på om en kvinna som blir gravid genom en otrohetsaffär är en "slampmamma".

(Den för många av oss otydliga) Kopplingen mellan kvinnans sexualmoral och hennes föräldraförmåga är liksom hela grejen med tråden.

Ledsen, men det blir oerhört svårt att ha en dialog med någon som inte ens satt sig in i vad tråden handlar om.

Sedan är det ju klassiskt att försöka svärta ner sin meningsmotståndare. Skulle ju kunna hänvisa till ditt inlägg #268 och ge en kommentar om din (bristande) förmåga att ta in ens så enkel skriven information som den i trådstarten...
    Japp jag har läst TS, men jag har även läst inläggen i tråden som delvist har handlat om mer än bara benämningar.

Vad man benämner någon som har sex med upptagna män har ingen koppling till föräldraskap nej. Men det är inte "hela grejen" med tråden, det är möjligen din tolkning av det.

Det du gör är nog lika klassiskt, dvs dra på sig offerkoftan när folk svarar med samma mynt.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-04 12:22:34 följande:

Japp jag har läst TS, men jag har även läst inläggen i tråden som delvist har handlat om mer än bara benämningar.

Vad man benämner någon som har sex med upptagna män har ingen koppling till föräldraskap nej. Men det är inte "hela grejen" med tråden, det är möjligen din tolkning av det.

Det du gör är nog lika klassiskt, dvs dra på sig offerkoftan när folk svarar med samma mynt.

Hahaha! Nä, jag trodde bara att du som vill framstå som någon med högre moral skulle stå över att syssla med det som du själv gått in och kritiserat.

Men vi är visst ganska lika du och jag. Säkert "slampor" båda två. Du är väl bara ytligt moralistisk för att dölja ditt syndiga, slampiga leverne.
  • Dr Börje

Vet inte om det har redan sorterats ut här men är det egentligen inte slampans mamma som är slampmamman? Alltså...mamma till en slampa = slampmamma. Ungefär som "hockeyfarsa" eller "gymnastikmorsa".

Vän av ordning...

• Anonym (Morsan)
    Dr Börje skrev 2017-05-04 16:19:01 följande:

Vet inte om det har redan sorterats ut här men är det egentligen inte slampans mamma som är slampmamman? Alltså...mamma till en slampa = slampmamma. Ungefär som "hockeyfarsa" eller "gymnastikmorsa".

Vän av ordning...

Åh, där har du ju faktiskt en väldigt bra och språkligt korrekt poäng!

Meh, nu blev det ju JÄTTESVÅRT för TS med anhang!!! För hur ska de då kunna få till tillräckligt skambeläggande ord för att brännmärka slynan som förleder en ärbar kvinnas man (han som ju bara följer sina instinkter eftersom han är att likställa med ett djur)...
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-04 16:16:36 följande:
    Hahaha! Nä, jag trodde bara att du som vill framstå som någon med högre moral skulle stå över att syssla med det som du själv gått in och kritiserat.

Men vi är visst ganska lika du och jag. Säkert "slampor" båda två. Du är väl bara ytligt moralistisk för att dölja ditt syndiga, slampiga leverne.
    Tja, om du med moralistisk menar att jag tycker det är grisigt att knulla upptagna män så har du nog rätt. Hur står det till med din moral? Tycker du det är ok att ligga med upptagna män? Är det något du själv gör?

Nog svårt för mig att vara en slampa enligt TS definition eftersom jag är man och gillar inte att ligga med män. Så det får nog stå för dig i så fall.
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-04 16:49:25 följande:

Tja, om du med moralistisk menar att jag tycker det är grisigt att knulla upptagna män så har du nog rätt. Hur står det till med din moral? Tycker du det är ok att ligga med upptagna män? Är det något du själv gör?

Nog svårt för mig att vara en slampa enligt TS definition eftersom jag är man och gillar inte att ligga med män. Så det får nog stå för dig i så fall.

Tja, vi MÅSTE ju inte använda TS definition, du har ju själv sagt att tråden inte bara handlar om vad TS sagt och menat. Men enligt TS definition skulle vi kunna kalla dig ett "otroget svin" alltså? För "it takes one to know one".

Men nä, efter att ha läst dina inlägg så lutar det mer åt att du fortfarande är kvar i garderoben. Brukar vara dem som har svårast att acceptera sig själva som har mest behov av att kasta ljuset på andra, eftersom det vore så jobbigt att bli upptäckt när en inte ännu själv accepterat sin läggning.

Så, om jag är slampa är du alltså gay.

...eller så kan vi visa varandra respekten att inte klistra etiketter på varandra som vi inte vet något om. Du bestämmer!
  • Anonym (kaffe)
    Anonym (Morsan) skrev 2017-05-04 18:06:27 följande:

Tja, vi MÅSTE ju inte använda TS definition, du har ju själv sagt att tråden inte bara handlar om vad TS sagt och menat. Men enligt TS definition skulle vi kunna kalla dig ett "otroget svin" alltså? För "it takes one to know one".

Men nä, efter att ha läst dina inlägg så lutar det mer åt att du fortfarande är kvar i garderoben. Brukar vara dem som har svårast att acceptera sig själva som har mest behov av att kasta ljuset på andra, eftersom det vore så jobbigt att bli upptäckt när en inte ännu själv accepterat sin läggning.

Så, om jag är slampa är du alltså gay.

...eller så kan vi visa varandra respekten att inte klistra etiketter på varandra som vi inte vet något om. Du bestämmer!

Nja för att vara ett otroget svin måste jag ju först vara otrogen vilket jag aldrig varit. Om du är en slampa enligt TS definition så behöver du först ha knullat upptagna män. Men eftersom du inte verkar vilja svara på den frågan så är det ju svårt att veta.

Ang att jag skulle vara gay så tolkar jag det mest som ett rätt barnsligt utbrott. Jag vet ju själv vilken sexuell läggning jag har och känner mig trygg på den punkten men om du vill tro något annat så får du väl göra det.

Rent generellt verkar du reagera väldigt starkt på all slags kritik vad gäller kvinnor som ligger med upptagna män, du verkar ta det väldig personligt om man säger så. Kan det ha något att göra med att det är något du själv gjort? Som du själv skriver "it takes one to know one".
  • Anonym (Morsan)
    Anonym (kaffe) skrev 2017-05-04 18:38:58 följande:

Nja för att vara ett otroget svin måste jag ju först vara otrogen vilket jag aldrig varit. Om du är en slampa enligt TS definition så behöver du först ha knullat upptagna män. Men eftersom du inte verkar vilja svara på den frågan så är det ju svårt att veta.

Ang att jag skulle vara gay så tolkar jag det mest som ett rätt barnsligt utbrott. Jag vet ju själv vilken sexuell läggning jag har och känner mig trygg på den punkten men om du vill tro något annat så får du väl göra det.

Rent generellt verkar du reagera väldigt starkt på all slags kritik vad gäller kvinnor som ligger med upptagna män, du verkar ta det väldig personligt om man säger så. Kan det ha något att göra med att det är något du själv gjort? Som du själv skriver "it takes one to know one".

Oj, det är visst viktigt för dig vilken typ av relation jag lever i?

Varför då inte börja med att sätta dig in i vad som står i tråden? Jag har redan bemött TS i den frågan (ett tips är att klicka på "visa endast" vid något av mina inlägg och sedan leta dig fram).

Däremot har det väl lika lite med tråden att göra som om du är öppet homosexuell/gömmer dig i garderoben eller inte. Vilket jag också försökte påvisa genom den sista meningen (om att klistra etiketter på varandra) i det inlägg du citerade. Men du kände tydligen behovet av att misstänkliggöra mig och min moral ännu en gång.

Och OM du hade läst tråden, alternativt förstått det du har läst, skulle du se att mitt fokus hela tiden varit på att få ett svar (av TS och TS gelikar) på varför och hur det är relevant för definitionen av någons föräldraskap vilken sexualmoral personen (kvinnan) har. Jag har också ifrågasatt varför så stort fokus läggs på kvinnans brist på moral medans TS och andra lägger otroligt lite vikt vid den man som de facto brutit äktenskapslöften/ oskrivna löften mellan sambos/partners. Det är i mina ögon en stor skillnad på skuldtyngd i orden "svin" och "slampa".

Jag har inte någonstans försvarat kvinnor som ligger med gifta män (eller män som ligger med gifta kvinnor), men jag anser att skuldbördan borde ligga tyngre på den som varit otrogen mot sin partner än på den hen legat med.

Så, på vilket sätt anser du att jag tagit kritik vad gäller kvinnor som ligger med gifta män "väldigt personligt". Du kan väl ta och citera några av de "väldigt personligt" färgade inläggen jag gjort i den frågan. Det vore otroligt intressant att få läsa dem.
Svar på tråden Slampmamma?