Anonym (kaffe) skrev 2017-05-04 18:38:58 följande:
Nja för att vara ett otroget svin måste jag ju först vara otrogen vilket jag aldrig varit. Om du är en slampa enligt TS definition så behöver du först ha knullat upptagna män. Men eftersom du inte verkar vilja svara på den frågan så är det ju svårt att veta.
Ang att jag skulle vara gay så tolkar jag det mest som ett rätt barnsligt utbrott. Jag vet ju själv vilken sexuell läggning jag har och känner mig trygg på den punkten men om du vill tro något annat så får du väl göra det.
Rent generellt verkar du reagera väldigt starkt på all slags kritik vad gäller kvinnor som ligger med upptagna män, du verkar ta det väldig personligt om man säger så. Kan det ha något att göra med att det är något du själv gjort? Som du själv skriver "it takes one to know one".
Oj, det är visst viktigt för dig vilken typ av relation jag lever i?
Varför då inte börja med att sätta dig in i vad som står i tråden? Jag har redan bemött TS i den frågan (ett tips är att klicka på "visa endast" vid något av mina inlägg och sedan leta dig fram).
Däremot har det väl lika lite med tråden att göra som om du är öppet homosexuell/gömmer dig i garderoben eller inte. Vilket jag också försökte påvisa genom den sista meningen (om att klistra etiketter på varandra) i det inlägg du citerade. Men du kände tydligen behovet av att misstänkliggöra mig och min moral ännu en gång.
Och OM du hade läst tråden, alternativt förstått det du har läst, skulle du se att mitt fokus hela tiden varit på att få ett svar (av TS och TS gelikar) på varför och hur det är relevant för definitionen av någons föräldraskap vilken sexualmoral personen (kvinnan) har. Jag har också ifrågasatt varför så stort fokus läggs på kvinnans brist på moral medans TS och andra lägger otroligt lite vikt vid den man som de facto brutit äktenskapslöften/ oskrivna löften mellan sambos/partners. Det är i mina ögon en stor skillnad på skuldtyngd i orden "svin" och "slampa".
Jag har inte någonstans försvarat kvinnor som ligger med gifta män (eller män som ligger med gifta kvinnor), men jag anser att skuldbördan borde ligga tyngre på den som varit otrogen mot sin partner än på den hen legat med.
Så, på vilket sätt anser du att jag tagit kritik vad gäller kvinnor som ligger med gifta män "väldigt personligt". Du kan väl ta och citera några av de "väldigt personligt" färgade inläggen jag gjort i den frågan. Det vore otroligt intressant att få läsa dem.